Besluitenlijst GS-vergadering van 15 januari 2013

Als u wilt kunt u deze lijst afdrukken
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
1 --- --- Secretaris
Onderwerp
Besluitenlijst van de vergadering van 8 januari 2013.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
2 2007-009015 R&B Meijers
Onderwerp
Inzet VINAC-bodemmiddelen voor Arnhem en Nijmegen.
Openbare samenvatting
Voor de periode 2005-2010 waren extra middelen door het rijk ter beschikking  
gesteld voor projecten waar een ernstige bodemverontreiniging gelijktijdig met
woningbouw wordt aangepakt. De provincie heeft van de zogenaamde VINAC gelden
nog een restantbudget beschikbaar. Gedeputeerde Staten vragen provinciale
Staten uit dit budget een bijdrage beschikbaar te stellen van € 500.000,-- per
gemeente voor Arnhem en Nijmegen. Gemeente Arnhem wil deze bijdrage benutten
voor bodemsanering in het kader van de herstructurering van de wijk Malburgen.
De gemeente Nijmegen wil het geld inzetten op zesl binnenstedelijke
woningbouwlocaties en een locatie in de Waalsprong waar sprake is van ernstige
bodemverontreiniging.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
3 2010-015600 PP/GGR Meijers
Onderwerp
Vaststelling inpassingsplan Millingerwaard (uitplaatsing De Beijer) betreffende  
een bouwregel en opname van een bouwvlak op de verbeelding.
Openbare samenvatting
Op 25 april 2012 hebben Provinciale Staten het inpassingsplan Millingerwaard  
(uitplaatsing De Beijer) vastgesteld. Daartegen is door De Beijer Vastgoed B.V.
beroep ingesteld bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. De
Afdeling heeft één onderdeel van het beroepschrift gegrond verklaard. Ten
onrechte ontbreekt er in de regels een bepaling die ziet op het behoud van de
aanwezige droogschuur en schoorsteen op het terrein. Het inpassingsplan
Millingerwaard is daarmee alleen vernietigd voor zover in de planregels niet is
voorzien in een planregel waarbij de schoorsteen en de voormalige droogschuur
als zodanig zijn bestemd. Met uitzondering van een bepaling voor de aanwezige
droogschuur en schoorsteen is het inpassingsplan onherroepelijk.
Gedeputeerde Staten leggen Provinciale Staten nu nogmaals het inpassingsplan
Millingerwaard (uitplaatsing de Beijer) voor waarin een aanvullende bouwregel
(wat en hoe hoog mag er gebouwd worden) is opgenomen alsmede een bouwvlak
(binnen welk vlak mag bebouwing opgericht worden) op de verbeelding (kaart). Op
deze wijze is de aanwezigheid van de droogschuur en schoorsteen op het terrein
planologisch/juridisch geborgd.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
4 2012-012953 R&B Bieze
Onderwerp
Viaduct N224 en toekomstige aanpassingen aan de aansluiting N224/A12.
Openbare samenvatting
GS hebben besloten om Provinciale Staten voor te stellen om € 1,0 miljoen  
(incl. BTW) beschikbaar te stellen voor het aanpassen van het viaduct N224-A12.
De afgelopen jaren hebben rijk, provincie Gelderland en de regio samengewerkt
aan de planvorming ter verbreding van de A12 tussen Ede en Grijsoord. Een
onderdeel van de totaalaanpak is de vervanging van het viaduct N224/A12
"Wolfhezerbrug". Voor de regionale bereikbaarheid is het van belang dat dit
viaduct toekomstvast wordt gerealiseerd.
De uitvoering van het tracébesluit A12 Ede-Grijsoord, het realiseren van een
verbreed viaduct N224 en toekomstige aanpassingen aan de aansluiting N224/A12
zal in een bestuursovereenkomst (1e kwartaal 2013) worden bekrachtigd.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
5 2013-000368 R&B Meijers
Onderwerp
Voortgang projecten Investeringsbudget Stedelijke Vernieuwing(ISV).
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten informeren Provinciale Staten over de voortgang van de  
projecten die sinds 2000 een bijdrage hebben ontvangen uit het
Investeringsbudget Stedelijke Vernieuwing (ISV). Provinciale Staten hebben
daarom gevraagd bij de behandeling van het Impulsplan Gelderse Woningmarkt in
de zomer van 2012. Sinds 2000 is een bedrag van in totaal € 67 miljoen
toegekend aan 170 projecten in de kleinere Gelderse gemeenten. Dit zijn
allemaal projecten die op dat niveau grote impact hebben. Het gaat om
herstructurering en transformatie op binnenstedelijke plekken al dan niet in
samenhang met de aanpak van bodemproblematiek. Daarnaast is in 58 projecten de
geluidssanering aangepakt. De projecten uit de eerste periode 2000-2005 zijn
vrijwel allemaal afgerond. Uit de tweede periode (2005-2009) is ongeveer de
helft afgerond en is de rest in uitvoering. De ISV-3 periode loopt nog tot
2015.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
6 2011-019037 PP/S&R Van Dijk
Onderwerp
Statennotitie 2e tranche Stad en Regio.
Openbare samenvatting
Op 25 april 2012 zijn met de zes regio's, de acht grotere (GSO) en vijf kleine  
steden (KSB) stads- en regiocontracten afgesloten (PS 2012-280). Deze stads- en
regiocontracten hebben een looptijd tot en met 31 december 2015. Bij het
vaststellen van de contracten en de bijbehorende middelen is besloten € 30
miljoen te reserveren voor een 2e tranche.
In de statennotitie wordt uitgelegd welke kaders voor de 2e tranche Stad en
Regio aan de steden en regio's zijn meegegeven (bij brief van 7 november 2012).
Tevens bevat de statennotitie een globale planning tot en met de beoogde
behandeling van het voorstel in de Staten van 26 juni 2013.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
7 2011-012972 PP Traag
Onderwerp
Nieuwe beheerovereenkomst Innovatie- en Investeringsfonds Gelderland (IIG)  
2013.
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten van Gelderland hebben een nieuwe beheerovereenkomst voor  
het Innovatie- & investeringsfonds Gelderland (IIG) voor het jaar 2013
vastgesteld. Deze beheerovereenkomst wordt nu vervolgens aan PS aangeboden. Het
IIG is een provinciaal fonds dat beheerd wordt door Participatiemaatschappij
Oost Nederland NV (PPM Oost NV). Via de beheerovereenkomst worden de
wederzijdse afspraken tussen de provincie, IIG BV en PPM Oost NV geregeld.
Het IIG richt zich enerzijds zich op het financieren van innovatieve
projecten van Gelderse MKB-bedrijven, die hoofdzakelijk actief zijn op de
gebieden food, health, energie- en milieutechnologie. Ook bedrijven en/of
innovatieprojecten uit de maak- en de creatieve industrie kunnen een beroep
doen op het fonds. Anderzijds
richt het fonds zich op Gelderse projecten die met bewezen duurzame
energietechnologieën op korte termijn een belangrijke bijdrage leveren aan de
energietransitie doelstellingen van de provincie Gelderland (= 14%
hernieuwbare energie en 2% energiebesparing per jaar, bijvoorbeeld in de vorm
van efficiencyverhoging bij de toepassing van fossiele energie).
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
8 2012-010206 PP Traag
Onderwerp
Gebiedsontwikkeling Veluwekroon.
Openbare samenvatting
De Stuurgroep Veluwekroon is belast met een aantal gebiedsopgaven in de  
gemeenten Hattem, Heerde en Epe. In juli 2012 is de Samenwerkingsovereenkomst
Veluwekroon ondertekend. Voor het goed functioneren van de gebiedsontwikkeling
Veluwekroon is het nodig dat de provincie Gelderland de intenties over de
bestuurlijke vertegenwoordiging in de Stuurgroep Veluwekroon vastlegt en dat de
ambities voor wat betreft recreatie en toerisme nader geformuleerd worden. De
bestuurlijke inbreng voor alle provinciale opgaven wordt geleverd door de
(gebieds)-gedeputeerde Traag, waarbij aan de overige partijen gevraagd wordt
een vergelijkbare inbreng te leveren. De ambitie voor recreatie en toerisme en
het uitvoeren van maatregelen voor de Hattemer en Wisselse Poort wordt nader
uitgewerkt.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
9 2012-006633 N&L Van Dijk
Onderwerp
Vaststelling datum in werking treding Verordening leningverstrekking Betuwse  
Bloem Gelderland 2012.
Openbare samenvatting
Op 7 november 2012 hebben PS de Verordening leningverstrekking Betuwse Bloem  
Gelderland 2012 gewijzigd vastgesteld. Na publicatie van de wijzigingen in het
Provinciaal Blad hebben GS de datum van in werkingtreding vastgesteld op 15
januari 2013.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
10 2009-014412 N&L Meijers
Onderwerp
Gebiedsdossiers 19 drinkwaterwinningen.
Openbare samenvatting
GS hebben 19 gebiedsdossiers voor de drinkwaterwinningen vastgesteld. Het gaat  
daarbij om de "kwetsbare" drinkwaterwinningen in Gelderland, voor de "zeer
kwetsbare" zijn al gebiedsdossiers vastgesteld. Een gebiedsdossier is een
middel om via feitenonderzoek en probleemanalyse gezamenlijk met direct
betrokkenen maatregelen vast te leggen ter behoud of verbetering van de
toekomstige kwaliteit
van het grondwater dat wordt gebruikt voor de drinkwatervoorziening.
Over de uitvoering van een deel van de maatregelen worden in 2013 nadere
afspraken gemaakt, onder andere met Vitens. Een aantal maatregelen wordt in
2013 al door de provincie opgepakt. Hiermee geeft GS uitvoering aan de Europese
Kaderrichtlijn Water doelstellingen voor grondwaterkwaliteit. De goede
drinkwaterkwaliteit wordt hiermee voor de toekomst zo goed mogelijk
veiliggesteld.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
11 2012-006840 KOB/TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Tiel: Programmabegroting 2013-2016 met eerste begrotingswijziging  
2013.
Openbare samenvatting
De programmabegroting 2013 van Tiel is structureel sluitend met inbegrip van de  
bezuinigings- en dekkingsvoorstellen van de 1e begrotingswijziging 2013. De
begroting 2013 en de jaarrekening 2011 van Tiel zijn binnen de daartoe gestelde
wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband
hiermee komt Tiel in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende vorm
van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting 2013
van Tiel voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
12 2012-006798 KOB/TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Culemborg: Programmabegroting 2013.
Openbare samenvatting
De begroting 2013 van Culemborg is structureel sluitend. De begroting 2013 en  
de jaarrekening 2011 van Culemborg zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke
termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt
Culemborg in 2013 in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende vorm
van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting 2013
van
Culemborg voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
13 2012-006819 KOB/TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Neder-Betuwe: Begroting 2013.
Openbare samenvatting
De begroting 2013 en meerjarenraming 2014-2016 van de gemeente Neder-Betuwe  
zijn structureel sluitend. De begroting 2013 en de jaarrekening 2011 van
Neder-Betuwe zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld
en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt Neder-Betuwe in 2013
in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel
toezicht). Het College van GS heeft verder besloten de begroting 2013 van
Neder-Betuwe voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
14 2012-006795 KOB/TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Brummen: Meerjarenbegroting 2013-2016.
Openbare samenvatting
De programmabegroting 2013 van Brummen is structureel sluitend. De begroting  
2013 en de jaarrekening 2011 van Brummen zijn binnen de daartoe gestelde
wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband
hiermee komt Brummen in 2013 in aanmerking voor repressief toezicht (minst
belastende vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de
begroting 2013 van
Brummen voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
15 2012-006800 KOB/TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Doetinchem: Begroting 2013.
Openbare samenvatting
De begroting 2013 en de meerjarenramingen 2014-2016 van de gemeente Doetinchem  
zijn meerjarig structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2013 en de
jaarrekening 2011 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn
aan GS gestuurd. De gemeente Doetinchem voldoet daarmee aan de voorwaarden om
voor 2013 voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS
hebben
daarom besloten de begroting 2013 van de gemeente Doetinchem voor kennisgeving
aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
16 2012-006802 KOB/TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Duiven: Programmabegroting 2013-2016.
Openbare samenvatting
De Programmabegroting 2013-2016 van de gemeente Duiven is in  
meerjarenperspectief structureel sluitend. De Programmabegroting 2013-2016 en
de jaarrekening 2011 van de gemeente Duiven zijn binnen de daartoe gestelde
wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband
hiermee heeft het College van GS besloten de gemeente Duiven in 2013 voor het
repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in
aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van GS besloten de
begroting van Duiven voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
17 2012-006818 KOB/TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Montferland: Programmabegroting 2013.
Openbare samenvatting
De Programmabegroting 2013 van de gemeente Montferland is in  
meerjarenperspectief structureel sluitend. De Programmabegroting 2013 en de
jaarrekening 2011 van de gemeente Montferland zijn binnen de daartoe gestelde
wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband
hiermee heeft het College van GS besloten de gemeente Montferland in 2013 voor
het repressief toezicht (minst
belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens
heeft het College van GS besloten de begroting van Montferland voor
kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
18 2012-006791 KOB/TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Barneveld: Programmabegroting 2013
Openbare samenvatting
De Programmabegroting 2013 van de gemeente Barneveld is structureel sluitend.  
De Programmabegroting 2013 en de jaarrekening 2011 van de gemeente Barneveld
zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden
aan de Provincie. In verband hiermee heeft het College van GS besloten de
gemeente Barneveld in 2013 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm
van
financieel toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van
GS besloten de begroting van Barneveld voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
19 2012-006789 KOB/TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Arnhem: Meerjarenprogrammabegroting 2013-2016.
Openbare samenvatting
De MJPB 2013-2016 van de gemeente Arnhem is in meerjaren perspectief  
structureel sluitend. De MJPB 2013-2016 en de jaarrekening 2011 van de
gemeente Arnhem zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen
vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee heeft het
College van GS besloten de gemeente Arnhem in 2013 voor het repressief toezicht
(minst belastende vorm van financieel
toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van GS
besloten de MJPB 2013-2016 van Arnhem voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
20 2012-006810 KOB/TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Harderwijk: Programmabegroting 2013-2016.
Openbare samenvatting
De Programmabegroting 2013 van de gemeente Harderwijk is structureel sluitend.  
De Programmabegroting 2013 en de jaarrekening 2011 van de gemeente Harderwijk
zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden
aan de Provincie. In verband hiermee heeft het College van GS besloten de
gemeente Harderwijk in 2013 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm
van
financieel toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van
GS besloten de begroting van Harderwijk voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
21 2012-006811 KOB/TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Hattem: Programmabegroting 2013-2016 met 1e begrotingswijziging.
Openbare samenvatting
De Programmabegroting 2013 van de gemeente Hattem is structureel sluitend. De  
Programmabegroting 2013 en de jaarrekening 2011 van de gemeente Hattem zijn
binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan
de Provincie. In verband hiermee heeft het College van GS besloten de gemeente
Hattem in 2013 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van
financieel toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van
GS besloten de begroting van Hattem voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
22 2012-006821 KOB/TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Nijkerk: Programmabegroting 2013-2016.
Openbare samenvatting
De Programmabegroting 2013 van de gemeente Nijkerk is structureel sluitend. De  
Programmabegroting 2013 en de jaarrekening 2011 van de gemeente Nijkerk zijn
binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan
de Provincie. In verband hiermee heeft het College van GS besloten de gemeente
Nijkerk in 2013 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van
financieel toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van
GS besloten de begroting van Nijkerk voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
23 2012-006824 KOB/TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Nunspeet: Programmabegroting 2013-2016.
Openbare samenvatting
De Programmabegroting 2013 van de gemeente Nunspeet is structureel sluitend. De  
Programmabegroting 2013 en de jaarrekening 2011 van de gemeente Nunspeet zijn
binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan
de Provincie. In verband hiermee heeft het College van GS besloten de gemeente
Nunspeet in 2013 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van
financieel
toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van GS
besloten de begroting van Nunspeet voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
24 2012-006839 KOB/TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Scherpenzeel: Programmabegroting 2013-2016.
Openbare samenvatting
De Programmabegroting 2013 van de gemeente Scherpenzeel is structureel  
sluitend. De programmabegroting 2013 en de jaarrekening 2011 van de gemeente
Scherpenzeel zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld
en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee heeft het College van GS
besloten de gemeente Scherpenzeel in 2013 voor het repressief toezicht (minst
belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens
heeft het College van GS besloten de begroting van Scherpenzeel voor
kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
25 2012-006842 KOB/TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Voorst: Programmabegroting 2013-2016.
Openbare samenvatting
De Programmabegroting 2013 van de gemeente Voorst is structureel sluitend. De  
Programmabegroting 2013 en de jaarrekening 2011 van de gemeente Voorst zijn
binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan
de Provincie. In verband hiermee heeft het College van GS besloten de gemeente
Voorst in 2013 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van
financieel toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van
GS besloten de begroting van Voorst voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
26 2012-006801 KOB/TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Druten: Programmabegroting 2013-2016.
Openbare samenvatting
De programmabegroting 2013 van Druten is structureel sluitend. De begroting  
2013 en de jaarrekening 2011 van Druten zijn binnen de daartoe gestelde
wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband
hiermee komt Druten in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende
vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting
2013 van Druten voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
27 2012-006814 KOB/TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Lingewaal: Programmabegroting 2013-2016.
Openbare samenvatting
De programmabegroting 2013 van Lingewaal is structureel sluitend. De begroting  
2013 en de jaarrekening 2011 van Lingewaal zijn binnen de daartoe gestelde
wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband
hiermee komt Lingewaal in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende
vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting
2013 van Lingewaal voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
28 2012-006816 KOB/TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Lingewaard: Programmabegroting 2013-2016.
Openbare samenvatting
De programmabegroting 2013 van Lingewaard is structureel sluitend. De begroting  
2013 en de jaarrekening 2011 van Lingewaard zijn binnen de daartoe gestelde
wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband
hiermee komt Lingewaard in aanmerking voor repressief toezicht (minst
belastende
vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting
2013 van Lingewaard voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
29 2012-006833 KOB/TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Overbetuwe: Programmabegroting 2013-2016.
Openbare samenvatting
De programmabegroting 2013 van Overbetuwe is structureel sluitend. De begroting  
2013 en de jaarrekening 2011 van Overbetuwe zijn binnen de daartoe gestelde
wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband
hiermee komt Overbetuwe in aanmerking voor repressief toezicht (minst
belastende
vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting
2013 van Overbetuwe voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
30 2012-006845 KOB/TALO Markink
Onderwerp
Gemeente West Maas en Waal: Programmabegroting 2013-2016.
Openbare samenvatting
De programmabegroting 2013 van West Maas en Waal is structureel sluitend. De  
begroting 2013 en de jaarrekening 2011 van West Maas en Waal zijn binnen de
daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de
Provincie. In verband hiermee komt West Maas en Waal in aanmerking voor
repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht). Het
College van GS heeft besloten
de begroting 2013 van West Maas en Waal voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
31 2012-006846 KOB/TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Wijchen: Programmabegroting 2013-2016.
Openbare samenvatting
De programmabegroting 2013 van Wijchen is structureel sluitend. De begroting  
2013 en de jaarrekening 2011 van Wijchen zijn binnen de daartoe gestelde
wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband
hiermee komt Wijchen in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende
vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting
2013 van Wijchen voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
32 2012-006850 KOB/TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Zutphen: Programmabegroting 2013-2016.
Openbare samenvatting
De programmabegroting 2013 van Zutphen is structureel sluitend. De begroting  
2013 en de jaarrekening 2011 van Zutphen zijn binnen de daartoe gestelde
wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband
hiermee komt Zutphen in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende
vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting
2013 van Zutphen voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
33 2012-012335 VV/B&N Traag
Onderwerp
Wet bodembescherming, Besluit financiële bepalingen bodemsanering.  
Subsidieverlening geval van verontreiniging: Latensteinse Middenweg 2 te Tiel.
Nummer van verontreiniging: GEO28100090
Openbare samenvatting
Voor ernstige bodemverontreinigingen die ontstaan zijn voor 1975 kan in  
bepaalde gevallen beroep worden gedaan op de zogenaamde Bedrijvenregeling. Dit
is een Rijksregeling, waarbij door het ministerie van I&M voor maximaal 60%
(voor MKB 70%) wordt bijgedragen in de kosten van een bodemsanering. GS zijn
het bevoegd gezag voor deze subsidieverlening en belast met de uitvoering van
deze regeling. GS hebben in het kader van het besluit financiële bepalingen
bodemsanering subsidie verleend aan Latenstein Holding BV voor de
bodemsanering van haar bedrijfsterrein aan de Latensteinse Middenweg 2 te Tiel
te grootte van maximaal € 87.275,--
 
Rondvraag GS-vergadering van 15 januari 2013
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
1 - --- Meijers
Afspraak
Rondvraagnotitie inzake voorbereiding bijeenkomt Omgevingsvisie in Ontwikkeling  
d.d. 16 januari 2013 wordt voor kennisgeving aangenomen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
2 - --- Markink
Afspraak
	Gedeputeerde Markink informeert het college over het gevoerde gesprek met de  
gemeente Arnhem in het kader van de bestemming van de nieuwe provinciale
huisvesting.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
3 -- Van Dijk
Afspraak
	Gedeputeerde Van Dijk informeert het college over het gevoerde gesprek met de  
gemeente Arnhem inzake de mogelijke bouw van het Kunstencluster aan de Rijn.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
4 -- --- Traag
Afspraak
Gedeputeerde Traag meldt het college dat de SER een Nationaal Energieakkoord  
voorbereidt, in het kader waarvan de gedeputeerde is gevraagd om deel te nemen
aan een werkgroep (vanuit IPO).
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
5 -- --- Traag
Afspraak
Gedeputeerde Traag informeert het college over de ontvangen subsidie van de  
Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed voor de voormalige Romeinse rijksgrens
de Limes.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
6 - --- Secretaris
Afspraak
	De Secretaris meldt het college dat de nieuwjaarsreceptie van 2014 voor  
externen zal worden gepland op dinsdag 7 januari 2014.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
7 - --- Cornielje
Afspraak
	De Commissaris informeert het college over de herdenkingsplechtigheid voor de  
slachtoffers van het Apeldoornsche Bosch op 21 januari 2013. Afgesproken wordt
dat gedeputeerde Bieze hierbij aanwezig zal zijn.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
8 - --- Cornielje
Afspraak
	De Commissaris informeert het college over de bijeenkomst van Omroep  
Gelderland op 21 januari 2013. Hierbij zal gedeputeerde Traag aanwezig zijn.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
42 2012-000286 HH/M2 Bieze
Onderwerp
Beslissing op bezwaarschrift van de heer Welling te Winterswijk, inzake besluit  
tot afwijzing handhavingsverzoek tegen diverse bedrijven op het terrein
Dennenoord te Winterswijk.
Openbare samenvatting
Bij het bestreden besluit hebben Gedeputeerde Staten het verzoek van de heer  
Welling te Winterswijk om handhavend op te treden met betrekking tot de
bedrijven die zijn gevestigd op het bedrijfsterrein "Dennenoord" in Winterswijk
afgewezen omdat handhavend optreden in strijd zou zijn met het door GS
vastgestelde Handhavingsbeleid. Het is vanwege het beleid niet mogelijk om
binnen een tijdsbestek van 8 weken een besluit te nemen. De Commissie van
Advies voor Bezwaarschriften en Klachten wijst erop dat de beslissing ook kan
worden aangehouden met daarbij een redelijke termijn om te beslissen. Het
bezwaar ter zake wordt door de Commissie gegrond verklaard omdat het besluit op
dat onderdeel niet goed is gemotiveerd. Inmiddels is de waarschuwingstermijn
verstrekken zonder dat de overtredingen zijn beëindigd. Ook is een voornemen
bekendgemaakt om bestuursrechtelijk op te treden waarop zienswijzen zijn
ingediend. In de beslissing op bezwaar dienen nieuwe feiten en omstandigheden
te worden meegenomen. Het beleid staat er niet meer aan in de weg om alsnog
lasten onder dwangsom op te leggen aan Verhaegh en Hofman vanwege de
geconstateerde overtredingen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
43 2012-012089 HH/BWON Van Dijk
Onderwerp
Beslissing op bezwaar inzake afwijzing handhavingsverzoek in het kader van de  
Nbw 1998 van Den Hollander Advocaten namens Nertsenfokkerij Jansen B.V. tegen
dhr. G. Elbertsen Koekamperweg 4 te Putten.
Openbare samenvatting
Bij besluit van 3 augustus 2012 is het handhavingsverzoek afgewezen. Het  
verzoek om handhaving heeft betrekking op overtreding van de
Natuurbeschermingswet 1998 bij de Pelsdierhouderij aan de Koekamperweg 4 te
Putten. Tegen dit besluit is door de ontvanger bezwaar gemaakt.
GS hebben besloten dit bezwaar deels gegrond te verklaren en voor het overige
ongegrond en in de beschikking op bezwaar de motivering van het bestreden
besluit aan te passen indachtig het advies van de Commissie van Advies voor
Bezwaarschriften en Klachten.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
44 2013-000516 BBD Markink
Onderwerp
Schriftelijke vraag van de heer Van der Veer (PvdD) over sponsoring van  
beroepsverenigingen voor ambtenaren.
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten hebben een schriftelijke vraag beantwoord van de heer Van  
der Veer van de Partij voor de Dieren over sponsoring van beroepsverenigingen
voor ambtenaren. Gedeputeerde Staten geven in hun beantwoording aan dat de VvG
een eigenstandige bevoegdheid en verantwoordelijkheid heeft. Het college van
Gedeputeerde Staten heeft hierin geen rol.
 

terug naar de vorige pagina