Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
1 |
--- |
--- |
Secretaris |
Onderwerp |
Besluitenlijst van de vergadering van 8 januari 2013. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
2 |
2007-009015 |
R&B |
Meijers |
Onderwerp |
Inzet VINAC-bodemmiddelen voor Arnhem en Nijmegen. |
Openbare samenvatting |
Voor de periode 2005-2010 waren extra middelen door het rijk ter beschikking gesteld voor projecten waar een ernstige bodemverontreiniging gelijktijdig met woningbouw wordt aangepakt. De provincie heeft van de zogenaamde VINAC gelden nog een restantbudget beschikbaar. Gedeputeerde Staten vragen provinciale Staten uit dit budget een bijdrage beschikbaar te stellen van € 500.000,-- per gemeente voor Arnhem en Nijmegen. Gemeente Arnhem wil deze bijdrage benutten voor bodemsanering in het kader van de herstructurering van de wijk Malburgen. De gemeente Nijmegen wil het geld inzetten op zesl binnenstedelijke woningbouwlocaties en een locatie in de Waalsprong waar sprake is van ernstige bodemverontreiniging. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
3 |
2010-015600 |
PP/GGR |
Meijers |
Onderwerp |
Vaststelling inpassingsplan Millingerwaard (uitplaatsing De Beijer) betreffende een bouwregel en opname van een bouwvlak op de verbeelding. |
Openbare samenvatting |
Op 25 april 2012 hebben Provinciale Staten het inpassingsplan Millingerwaard (uitplaatsing De Beijer) vastgesteld. Daartegen is door De Beijer Vastgoed B.V. beroep ingesteld bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. De Afdeling heeft één onderdeel van het beroepschrift gegrond verklaard. Ten onrechte ontbreekt er in de regels een bepaling die ziet op het behoud van de aanwezige droogschuur en schoorsteen op het terrein. Het inpassingsplan Millingerwaard is daarmee alleen vernietigd voor zover in de planregels niet is voorzien in een planregel waarbij de schoorsteen en de voormalige droogschuur als zodanig zijn bestemd. Met uitzondering van een bepaling voor de aanwezige droogschuur en schoorsteen is het inpassingsplan onherroepelijk. Gedeputeerde Staten leggen Provinciale Staten nu nogmaals het inpassingsplan Millingerwaard (uitplaatsing de Beijer) voor waarin een aanvullende bouwregel (wat en hoe hoog mag er gebouwd worden) is opgenomen alsmede een bouwvlak (binnen welk vlak mag bebouwing opgericht worden) op de verbeelding (kaart). Op deze wijze is de aanwezigheid van de droogschuur en schoorsteen op het terrein planologisch/juridisch geborgd. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
4 |
2012-012953 |
R&B |
Bieze |
Onderwerp |
Viaduct N224 en toekomstige aanpassingen aan de aansluiting N224/A12. |
Openbare samenvatting |
GS hebben besloten om Provinciale Staten voor te stellen om € 1,0 miljoen (incl. BTW) beschikbaar te stellen voor het aanpassen van het viaduct N224-A12. De afgelopen jaren hebben rijk, provincie Gelderland en de regio samengewerkt aan de planvorming ter verbreding van de A12 tussen Ede en Grijsoord. Een onderdeel van de totaalaanpak is de vervanging van het viaduct N224/A12 "Wolfhezerbrug". Voor de regionale bereikbaarheid is het van belang dat dit viaduct toekomstvast wordt gerealiseerd. De uitvoering van het tracébesluit A12 Ede-Grijsoord, het realiseren van een verbreed viaduct N224 en toekomstige aanpassingen aan de aansluiting N224/A12 zal in een bestuursovereenkomst (1e kwartaal 2013) worden bekrachtigd. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
5 |
2013-000368 |
R&B |
Meijers |
Onderwerp |
Voortgang projecten Investeringsbudget Stedelijke Vernieuwing(ISV). |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten informeren Provinciale Staten over de voortgang van de projecten die sinds 2000 een bijdrage hebben ontvangen uit het Investeringsbudget Stedelijke Vernieuwing (ISV). Provinciale Staten hebben daarom gevraagd bij de behandeling van het Impulsplan Gelderse Woningmarkt in de zomer van 2012. Sinds 2000 is een bedrag van in totaal € 67 miljoen toegekend aan 170 projecten in de kleinere Gelderse gemeenten. Dit zijn allemaal projecten die op dat niveau grote impact hebben. Het gaat om herstructurering en transformatie op binnenstedelijke plekken al dan niet in samenhang met de aanpak van bodemproblematiek. Daarnaast is in 58 projecten de geluidssanering aangepakt. De projecten uit de eerste periode 2000-2005 zijn vrijwel allemaal afgerond. Uit de tweede periode (2005-2009) is ongeveer de helft afgerond en is de rest in uitvoering. De ISV-3 periode loopt nog tot 2015. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
6 |
2011-019037 |
PP/S&R |
Van Dijk |
Onderwerp |
Statennotitie 2e tranche Stad en Regio. |
Openbare samenvatting |
Op 25 april 2012 zijn met de zes regio's, de acht grotere (GSO) en vijf kleine steden (KSB) stads- en regiocontracten afgesloten (PS 2012-280). Deze stads- en regiocontracten hebben een looptijd tot en met 31 december 2015. Bij het vaststellen van de contracten en de bijbehorende middelen is besloten € 30 miljoen te reserveren voor een 2e tranche. In de statennotitie wordt uitgelegd welke kaders voor de 2e tranche Stad en Regio aan de steden en regio's zijn meegegeven (bij brief van 7 november 2012). Tevens bevat de statennotitie een globale planning tot en met de beoogde behandeling van het voorstel in de Staten van 26 juni 2013. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
7 |
2011-012972 |
PP |
Traag |
Onderwerp |
Nieuwe beheerovereenkomst Innovatie- en Investeringsfonds Gelderland (IIG) 2013. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten van Gelderland hebben een nieuwe beheerovereenkomst voor het Innovatie- & investeringsfonds Gelderland (IIG) voor het jaar 2013 vastgesteld. Deze beheerovereenkomst wordt nu vervolgens aan PS aangeboden. Het IIG is een provinciaal fonds dat beheerd wordt door Participatiemaatschappij Oost Nederland NV (PPM Oost NV). Via de beheerovereenkomst worden de wederzijdse afspraken tussen de provincie, IIG BV en PPM Oost NV geregeld. Het IIG richt zich enerzijds zich op het financieren van innovatieve projecten van Gelderse MKB-bedrijven, die hoofdzakelijk actief zijn op de gebieden food, health, energie- en milieutechnologie. Ook bedrijven en/of innovatieprojecten uit de maak- en de creatieve industrie kunnen een beroep doen op het fonds. Anderzijds richt het fonds zich op Gelderse projecten die met bewezen duurzame energietechnologieën op korte termijn een belangrijke bijdrage leveren aan de energietransitie doelstellingen van de provincie Gelderland (= 14% hernieuwbare energie en 2% energiebesparing per jaar, bijvoorbeeld in de vorm van efficiencyverhoging bij de toepassing van fossiele energie). |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
8 |
2012-010206 |
PP |
Traag |
Onderwerp |
Gebiedsontwikkeling Veluwekroon. |
Openbare samenvatting |
De Stuurgroep Veluwekroon is belast met een aantal gebiedsopgaven in de gemeenten Hattem, Heerde en Epe. In juli 2012 is de Samenwerkingsovereenkomst Veluwekroon ondertekend. Voor het goed functioneren van de gebiedsontwikkeling Veluwekroon is het nodig dat de provincie Gelderland de intenties over de bestuurlijke vertegenwoordiging in de Stuurgroep Veluwekroon vastlegt en dat de ambities voor wat betreft recreatie en toerisme nader geformuleerd worden. De bestuurlijke inbreng voor alle provinciale opgaven wordt geleverd door de (gebieds)-gedeputeerde Traag, waarbij aan de overige partijen gevraagd wordt een vergelijkbare inbreng te leveren. De ambitie voor recreatie en toerisme en het uitvoeren van maatregelen voor de Hattemer en Wisselse Poort wordt nader uitgewerkt. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
9 |
2012-006633 |
N&L |
Van Dijk |
Onderwerp |
Vaststelling datum in werking treding Verordening leningverstrekking Betuwse Bloem Gelderland 2012. |
Openbare samenvatting |
Op 7 november 2012 hebben PS de Verordening leningverstrekking Betuwse Bloem Gelderland 2012 gewijzigd vastgesteld. Na publicatie van de wijzigingen in het Provinciaal Blad hebben GS de datum van in werkingtreding vastgesteld op 15 januari 2013. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
10 |
2009-014412 |
N&L |
Meijers |
Onderwerp |
Gebiedsdossiers 19 drinkwaterwinningen. |
Openbare samenvatting |
GS hebben 19 gebiedsdossiers voor de drinkwaterwinningen vastgesteld. Het gaat daarbij om de "kwetsbare" drinkwaterwinningen in Gelderland, voor de "zeer kwetsbare" zijn al gebiedsdossiers vastgesteld. Een gebiedsdossier is een middel om via feitenonderzoek en probleemanalyse gezamenlijk met direct betrokkenen maatregelen vast te leggen ter behoud of verbetering van de toekomstige kwaliteit van het grondwater dat wordt gebruikt voor de drinkwatervoorziening. Over de uitvoering van een deel van de maatregelen worden in 2013 nadere afspraken gemaakt, onder andere met Vitens. Een aantal maatregelen wordt in 2013 al door de provincie opgepakt. Hiermee geeft GS uitvoering aan de Europese Kaderrichtlijn Water doelstellingen voor grondwaterkwaliteit. De goede drinkwaterkwaliteit wordt hiermee voor de toekomst zo goed mogelijk veiliggesteld. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
11 |
2012-006840 |
KOB/TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Tiel: Programmabegroting 2013-2016 met eerste begrotingswijziging 2013. |
Openbare samenvatting |
De programmabegroting 2013 van Tiel is structureel sluitend met inbegrip van de bezuinigings- en dekkingsvoorstellen van de 1e begrotingswijziging 2013. De begroting 2013 en de jaarrekening 2011 van Tiel zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt Tiel in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting 2013 van Tiel voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
12 |
2012-006798 |
KOB/TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Culemborg: Programmabegroting 2013. |
Openbare samenvatting |
De begroting 2013 van Culemborg is structureel sluitend. De begroting 2013 en de jaarrekening 2011 van Culemborg zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt Culemborg in 2013 in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting 2013 van Culemborg voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
13 |
2012-006819 |
KOB/TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Neder-Betuwe: Begroting 2013. |
Openbare samenvatting |
De begroting 2013 en meerjarenraming 2014-2016 van de gemeente Neder-Betuwe zijn structureel sluitend. De begroting 2013 en de jaarrekening 2011 van Neder-Betuwe zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt Neder-Betuwe in 2013 in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft verder besloten de begroting 2013 van Neder-Betuwe voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
14 |
2012-006795 |
KOB/TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Brummen: Meerjarenbegroting 2013-2016. |
Openbare samenvatting |
De programmabegroting 2013 van Brummen is structureel sluitend. De begroting 2013 en de jaarrekening 2011 van Brummen zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt Brummen in 2013 in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting 2013 van Brummen voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
15 |
2012-006800 |
KOB/TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Doetinchem: Begroting 2013. |
Openbare samenvatting |
De begroting 2013 en de meerjarenramingen 2014-2016 van de gemeente Doetinchem zijn meerjarig structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2013 en de jaarrekening 2011 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS gestuurd. De gemeente Doetinchem voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2013 voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben daarom besloten de begroting 2013 van de gemeente Doetinchem voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
16 |
2012-006802 |
KOB/TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Duiven: Programmabegroting 2013-2016. |
Openbare samenvatting |
De Programmabegroting 2013-2016 van de gemeente Duiven is in meerjarenperspectief structureel sluitend. De Programmabegroting 2013-2016 en de jaarrekening 2011 van de gemeente Duiven zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee heeft het College van GS besloten de gemeente Duiven in 2013 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van GS besloten de begroting van Duiven voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
17 |
2012-006818 |
KOB/TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Montferland: Programmabegroting 2013. |
Openbare samenvatting |
De Programmabegroting 2013 van de gemeente Montferland is in meerjarenperspectief structureel sluitend. De Programmabegroting 2013 en de jaarrekening 2011 van de gemeente Montferland zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee heeft het College van GS besloten de gemeente Montferland in 2013 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van GS besloten de begroting van Montferland voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
18 |
2012-006791 |
KOB/TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Barneveld: Programmabegroting 2013 |
Openbare samenvatting |
De Programmabegroting 2013 van de gemeente Barneveld is structureel sluitend. De Programmabegroting 2013 en de jaarrekening 2011 van de gemeente Barneveld zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee heeft het College van GS besloten de gemeente Barneveld in 2013 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van GS besloten de begroting van Barneveld voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
19 |
2012-006789 |
KOB/TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Arnhem: Meerjarenprogrammabegroting 2013-2016. |
Openbare samenvatting |
De MJPB 2013-2016 van de gemeente Arnhem is in meerjaren perspectief structureel sluitend. De MJPB 2013-2016 en de jaarrekening 2011 van de gemeente Arnhem zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee heeft het College van GS besloten de gemeente Arnhem in 2013 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van GS besloten de MJPB 2013-2016 van Arnhem voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
20 |
2012-006810 |
KOB/TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Harderwijk: Programmabegroting 2013-2016. |
Openbare samenvatting |
De Programmabegroting 2013 van de gemeente Harderwijk is structureel sluitend. De Programmabegroting 2013 en de jaarrekening 2011 van de gemeente Harderwijk zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee heeft het College van GS besloten de gemeente Harderwijk in 2013 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van GS besloten de begroting van Harderwijk voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
21 |
2012-006811 |
KOB/TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Hattem: Programmabegroting 2013-2016 met 1e begrotingswijziging. |
Openbare samenvatting |
De Programmabegroting 2013 van de gemeente Hattem is structureel sluitend. De Programmabegroting 2013 en de jaarrekening 2011 van de gemeente Hattem zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee heeft het College van GS besloten de gemeente Hattem in 2013 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van GS besloten de begroting van Hattem voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
22 |
2012-006821 |
KOB/TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Nijkerk: Programmabegroting 2013-2016. |
Openbare samenvatting |
De Programmabegroting 2013 van de gemeente Nijkerk is structureel sluitend. De Programmabegroting 2013 en de jaarrekening 2011 van de gemeente Nijkerk zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee heeft het College van GS besloten de gemeente Nijkerk in 2013 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van GS besloten de begroting van Nijkerk voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
23 |
2012-006824 |
KOB/TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Nunspeet: Programmabegroting 2013-2016. |
Openbare samenvatting |
De Programmabegroting 2013 van de gemeente Nunspeet is structureel sluitend. De Programmabegroting 2013 en de jaarrekening 2011 van de gemeente Nunspeet zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee heeft het College van GS besloten de gemeente Nunspeet in 2013 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van GS besloten de begroting van Nunspeet voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
24 |
2012-006839 |
KOB/TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Scherpenzeel: Programmabegroting 2013-2016. |
Openbare samenvatting |
De Programmabegroting 2013 van de gemeente Scherpenzeel is structureel sluitend. De programmabegroting 2013 en de jaarrekening 2011 van de gemeente Scherpenzeel zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee heeft het College van GS besloten de gemeente Scherpenzeel in 2013 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van GS besloten de begroting van Scherpenzeel voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
25 |
2012-006842 |
KOB/TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Voorst: Programmabegroting 2013-2016. |
Openbare samenvatting |
De Programmabegroting 2013 van de gemeente Voorst is structureel sluitend. De Programmabegroting 2013 en de jaarrekening 2011 van de gemeente Voorst zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee heeft het College van GS besloten de gemeente Voorst in 2013 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van GS besloten de begroting van Voorst voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
26 |
2012-006801 |
KOB/TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Druten: Programmabegroting 2013-2016. |
Openbare samenvatting |
De programmabegroting 2013 van Druten is structureel sluitend. De begroting 2013 en de jaarrekening 2011 van Druten zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt Druten in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting 2013 van Druten voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
27 |
2012-006814 |
KOB/TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Lingewaal: Programmabegroting 2013-2016. |
Openbare samenvatting |
De programmabegroting 2013 van Lingewaal is structureel sluitend. De begroting 2013 en de jaarrekening 2011 van Lingewaal zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt Lingewaal in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting 2013 van Lingewaal voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
28 |
2012-006816 |
KOB/TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Lingewaard: Programmabegroting 2013-2016. |
Openbare samenvatting |
De programmabegroting 2013 van Lingewaard is structureel sluitend. De begroting 2013 en de jaarrekening 2011 van Lingewaard zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt Lingewaard in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting 2013 van Lingewaard voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
29 |
2012-006833 |
KOB/TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Overbetuwe: Programmabegroting 2013-2016. |
Openbare samenvatting |
De programmabegroting 2013 van Overbetuwe is structureel sluitend. De begroting 2013 en de jaarrekening 2011 van Overbetuwe zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt Overbetuwe in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting 2013 van Overbetuwe voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
30 |
2012-006845 |
KOB/TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente West Maas en Waal: Programmabegroting 2013-2016. |
Openbare samenvatting |
De programmabegroting 2013 van West Maas en Waal is structureel sluitend. De begroting 2013 en de jaarrekening 2011 van West Maas en Waal zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt West Maas en Waal in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting 2013 van West Maas en Waal voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
31 |
2012-006846 |
KOB/TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Wijchen: Programmabegroting 2013-2016. |
Openbare samenvatting |
De programmabegroting 2013 van Wijchen is structureel sluitend. De begroting 2013 en de jaarrekening 2011 van Wijchen zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt Wijchen in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting 2013 van Wijchen voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
32 |
2012-006850 |
KOB/TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Zutphen: Programmabegroting 2013-2016. |
Openbare samenvatting |
De programmabegroting 2013 van Zutphen is structureel sluitend. De begroting 2013 en de jaarrekening 2011 van Zutphen zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt Zutphen in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting 2013 van Zutphen voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
33 |
2012-012335 |
VV/B&N |
Traag |
Onderwerp |
Wet bodembescherming, Besluit financiële bepalingen bodemsanering. Subsidieverlening geval van verontreiniging: Latensteinse Middenweg 2 te Tiel. Nummer van verontreiniging: GEO28100090 |
Openbare samenvatting |
Voor ernstige bodemverontreinigingen die ontstaan zijn voor 1975 kan in bepaalde gevallen beroep worden gedaan op de zogenaamde Bedrijvenregeling. Dit is een Rijksregeling, waarbij door het ministerie van I&M voor maximaal 60% (voor MKB 70%) wordt bijgedragen in de kosten van een bodemsanering. GS zijn het bevoegd gezag voor deze subsidieverlening en belast met de uitvoering van deze regeling. GS hebben in het kader van het besluit financiële bepalingen bodemsanering subsidie verleend aan Latenstein Holding BV voor de bodemsanering van haar bedrijfsterrein aan de Latensteinse Middenweg 2 te Tiel te grootte van maximaal € 87.275,-- |
|
Rondvraag GS-vergadering van 15 januari 2013 |
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
1 |
- |
--- |
Meijers |
Afspraak |
Rondvraagnotitie inzake voorbereiding bijeenkomt Omgevingsvisie in Ontwikkeling d.d. 16 januari 2013 wordt voor kennisgeving aangenomen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
2 |
- |
--- |
Markink |
Afspraak |
Gedeputeerde Markink informeert het college over het gevoerde gesprek met de gemeente Arnhem in het kader van de bestemming van de nieuwe provinciale huisvesting. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
3 |
-- |
|
Van Dijk |
Afspraak |
Gedeputeerde Van Dijk informeert het college over het gevoerde gesprek met de gemeente Arnhem inzake de mogelijke bouw van het Kunstencluster aan de Rijn. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
4 |
-- |
--- |
Traag |
Afspraak |
Gedeputeerde Traag meldt het college dat de SER een Nationaal Energieakkoord voorbereidt, in het kader waarvan de gedeputeerde is gevraagd om deel te nemen aan een werkgroep (vanuit IPO). |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
5 |
-- |
--- |
Traag |
Afspraak |
Gedeputeerde Traag informeert het college over de ontvangen subsidie van de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed voor de voormalige Romeinse rijksgrens de Limes. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
6 |
- |
--- |
Secretaris |
Afspraak |
De Secretaris meldt het college dat de nieuwjaarsreceptie van 2014 voor externen zal worden gepland op dinsdag 7 januari 2014. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
7 |
- |
--- |
Cornielje |
Afspraak |
De Commissaris informeert het college over de herdenkingsplechtigheid voor de slachtoffers van het Apeldoornsche Bosch op 21 januari 2013. Afgesproken wordt dat gedeputeerde Bieze hierbij aanwezig zal zijn. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
8 |
- |
--- |
Cornielje |
Afspraak |
De Commissaris informeert het college over de bijeenkomst van Omroep Gelderland op 21 januari 2013. Hierbij zal gedeputeerde Traag aanwezig zijn. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
42 |
2012-000286 |
HH/M2 |
Bieze |
Onderwerp |
Beslissing op bezwaarschrift van de heer Welling te Winterswijk, inzake besluit tot afwijzing handhavingsverzoek tegen diverse bedrijven op het terrein Dennenoord te Winterswijk. |
Openbare samenvatting |
Bij het bestreden besluit hebben Gedeputeerde Staten het verzoek van de heer Welling te Winterswijk om handhavend op te treden met betrekking tot de bedrijven die zijn gevestigd op het bedrijfsterrein "Dennenoord" in Winterswijk afgewezen omdat handhavend optreden in strijd zou zijn met het door GS vastgestelde Handhavingsbeleid. Het is vanwege het beleid niet mogelijk om binnen een tijdsbestek van 8 weken een besluit te nemen. De Commissie van Advies voor Bezwaarschriften en Klachten wijst erop dat de beslissing ook kan worden aangehouden met daarbij een redelijke termijn om te beslissen. Het bezwaar ter zake wordt door de Commissie gegrond verklaard omdat het besluit op dat onderdeel niet goed is gemotiveerd. Inmiddels is de waarschuwingstermijn verstrekken zonder dat de overtredingen zijn beëindigd. Ook is een voornemen bekendgemaakt om bestuursrechtelijk op te treden waarop zienswijzen zijn ingediend. In de beslissing op bezwaar dienen nieuwe feiten en omstandigheden te worden meegenomen. Het beleid staat er niet meer aan in de weg om alsnog lasten onder dwangsom op te leggen aan Verhaegh en Hofman vanwege de geconstateerde overtredingen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
43 |
2012-012089 |
HH/BWON |
Van Dijk |
Onderwerp |
Beslissing op bezwaar inzake afwijzing handhavingsverzoek in het kader van de Nbw 1998 van Den Hollander Advocaten namens Nertsenfokkerij Jansen B.V. tegen dhr. G. Elbertsen Koekamperweg 4 te Putten. |
Openbare samenvatting |
Bij besluit van 3 augustus 2012 is het handhavingsverzoek afgewezen. Het verzoek om handhaving heeft betrekking op overtreding van de Natuurbeschermingswet 1998 bij de Pelsdierhouderij aan de Koekamperweg 4 te Putten. Tegen dit besluit is door de ontvanger bezwaar gemaakt. GS hebben besloten dit bezwaar deels gegrond te verklaren en voor het overige ongegrond en in de beschikking op bezwaar de motivering van het bestreden besluit aan te passen indachtig het advies van de Commissie van Advies voor Bezwaarschriften en Klachten. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
44 |
2013-000516 |
BBD |
Markink |
Onderwerp |
Schriftelijke vraag van de heer Van der Veer (PvdD) over sponsoring van beroepsverenigingen voor ambtenaren. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben een schriftelijke vraag beantwoord van de heer Van der Veer van de Partij voor de Dieren over sponsoring van beroepsverenigingen voor ambtenaren. Gedeputeerde Staten geven in hun beantwoording aan dat de VvG een eigenstandige bevoegdheid en verantwoordelijkheid heeft. Het college van Gedeputeerde Staten heeft hierin geen rol. |
|