Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
1 |
2008-001506 |
P&CMWLG |
Traag |
Onderwerp |
Gelders Provinciaal Ambitie Statement Leren voor Duurzame Ontwikkeling en Natuur en Milieueducatie 2012. |
Openbare samenvatting |
Verlenging Gelders programma Leren voor Duurzame Ontwikkeling 2008-2011 met één jaar tot en met 2012 middels vaststelling van het Provinciaal Ambitie Statement Leren voor Duurzame Ontwikkeling- Natuur en milieueducatie 2012. GS hebben dit Gelders ambitie statement ter vaststelling aan Provinciale Staten aangeboden. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
2 |
2011-006527 |
TALO |
(Van Dijk) |
Onderwerp |
Gemeente Barneveld: Inpassingsplan rondweg Voorthuizen N303. |
Openbare samenvatting |
Het voorontwerp inpassingsplan rondweg Voorthuizen N303 legt de planologische basis voor de daadwerkelijke aanleg van een westelijke rondweg om Voorthuizen. Het voorontwerp inpassingsplan wordt gezonden aan betrokken partners voor overleg. Hiermee wordt voldaan aan het op grond van Artikel 3.1.1. Bro verplichte vooroverleg. Daarnaast wordt een inloopavond voor belangstellenden gehouden. Het inpassingsplan bevat twee onderdelen die juridische bindend zijn: de plankaart en de regels. Op de plankaart voor de rondweg komt alleen de bestemming "Verkeer' voor. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
3 |
2011-015328 |
B&SMERO |
(Markink) |
Onderwerp |
Communicatie-aanpak ten behoeve van de nieuwe structuurvisie, in aansluiting op de Startnotitie structuurvisie (PS2011-766). |
Openbare samenvatting |
In 2012 werkt de provincie Gelderland aan het opstellen van een nieuwe structuurvisie. Dit gebeurt in overleg met de Gelderse samenleving. Op welke wijze mensen en bedrijven worden betrokken in dit proces is beschreven in het communicatieplan structuurvisie. Na een startbijeenkomst in februari vinden door de hele provincie gesprekken plaats over actuele, overwegend ruimtelijke vraagstukken. Tegelijk kunnen mensen via internet hun ideeën kenbaar maken en meedenken over problemen en oplossingen, waaraan zij ook zelf een bijdrage kunnen leveren. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
4 |
2012-001542 |
SUBS |
Markink |
Onderwerp |
Koepelnotitie subsidieverlening 31 januari 2012 |
Openbare samenvatting |
Communicatie: Voor bijzondere en aansprekende projecten uit de notitie worden afzonderlijke (regionale) persberichten geschreven. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
5 |
2010-004236 |
TALO |
(Van Dijk) |
Onderwerp |
Notitie Reikwijdte en Detailniveau voor het op te stellen MER Rondweg N309 't Harde/Oostendorp gemeente Elburg. |
Openbare samenvatting |
Provinciale Staten van Gelderland hebben op basis van de resultaten van de verkennende studie op 16 februari 2011 besloten over de vervolgaanpak van de verkeerskundige knelpunten van de N309 (gemeente Elburg). Voor de tracéalternatieven met het grootste probleemoplossend vermogen wordt een milieueffectrapport (MER) opgesteld. Alvorens met het MER te starten wordt eerst in een notitie Reikwijdte en Detailniveau (notitie R&D) vastgelegd welke aspecten onderzocht gaan worden Gedeputeerde Staten hebben nu de notitie R&D vastgesteld. De onafhankelijke Commissie voor de m.e.r. heeft over de concept notitie R&D en de ingediende reacties van omwonenden een advies uitgebracht. De door de commissie gedane suggesties zijn in de notitie R&D verwerkt. Ook de ingediende reacties van de inwoners uit de gemeenten Elburg, Oldebroek en omgeving hebben geleid tot een verscherping van de onderzoeksvraag. Zodra het MER gereed is zal er een informatiebijeenkomst gehouden worden voor de inwoners van Elburg en andere geinteresseerden en bestaat er de mogelijkheid tot het indienen van zienswijzen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
6 |
2012-001595 |
UW |
(Van Dijk) |
Onderwerp |
Kaderovereenkomst met ProRail & Stadsregio. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben besloten gezamenlijk met de Stadsregio Arnhem Nijmegen een zg. Kaderovereenkomst te sluiten met ProRail. De Kaderovereenkomst voorziet ondermeer in een capaciteitsreservering op het spoor Arnhem-Winterswijk gedurende 5 dienstregelingperioden. De Kaderovereenkomst vormt verder een basis om te komen tot het vastleggen in een samenwerkingsovereenkomst van afspraken die buiten de werkingsfeer van de Kaderovereenkomst vallen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
7 |
2011-0188866 |
P&CMERO |
Van Dijk |
Onderwerp |
Aanwijzing van het stimuleren van ondernemerschap en het leveren van een bijdrage aan de ontwikkeling van startende ondernemers via het waarborgen en uitvoeren van de methodiek van Ik Start Smart als Dienst van Algemeen Economisch Belang. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten van Gelderland hebben besloten om het stimuleren van ondernemerschap en het leveren van een bijdrage aan de ontwikkeling van startende ondernemers via het waarborgen en uitvoeren van de methodiek van IkStartSmart aan te wijzen als Dienst van Algemeen Economisch Belang. Het IkStartSmartprogramma ondersteunt startende ondernemers bij het maken van een goede start door een individueel maatwerk-begeleidingstraject te bieden met onder andere coaching, adviseren en organiseren van netwerkbijeenkomsten. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
8 |
2011-00576 |
J&I/INK&BBM |
(Van Dijk) |
Onderwerp |
Beslissing op het bezwaarschrift van Milieu Adviesbureau Middelkamp namens Morsink te Neede betreffende het opleggen van een drietal lasten onder dwangsom. |
Openbare samenvatting |
Het besluit waartegen bezwaar is gemaakt. Het besluit van Gedeputeerde Staten d.d. 11 oktober 2011, betreffende het opleggen van een drietal lasten onder dwangsom in verband met de overtreding van artikel 5:20, eerste lid, Algemene wet bestuursrecht Inhoud hoofdbezwaren. Bezwaarde is van oordeal dat de gegeven begunstigingstermijn te kort is. Daarnaast is de noodzaak om het bestreden besluit te nemen onvoldoende aangetoond en is de procedure niet correct verlopen omdat bezwaarde geen zienswijze in kon dienen. Niet valt in te zien dat de termijn om informatie te verschaffen nu anders is gesteld dan in een eerdere bestuursrechtelijke maatregel. Er is in die zin strijd met algemene beginselen van behoorlijk bestuur. In deze beslissing op bezwaar volgen Gedeputeerde Staten het advies van de Commissie van Advies voor Bezwaarschriften en Klachten (verder: de Commissie) van 22 december 2011. De Commissie is van oordeel dat, omdat Gedeputeerde Staten het bestreden besluit op 19 oktober 2011 hebben ingetrokken en het besluit rechtens geen werking meer heeft, de ingekomen bezwaren geen inhoudelijke bespreking meer behoeven. In het kader van het resterende procesbelang van bezwaarde is de vraag aan de orde of Gedeputeerde Staten het bestreden besluit in redelijkheid hebben kunnen nemen. De Commissie is van oordeel dat vaststaat dat er ten tijde van het opleggen van de bestuursrechtelijke maatregelen een overtreding was van artikel 5:20, eerste lid, Awb. Er bestond voor bezwaarde noch een omstandigheid die de overtreding rechtvaardigde, noch was er sprake van onevenreidge gevolgen door het bestuursrechtelijke optreden. Derhalve hebben Gedeputeerde Staten in redelijkheid het bestreden besluit kunnen nemen. Gedeputeerde Staten besluiten om het bezwaar ongegrond te verklaren en het verzoek om een vergoeding van kosten ex. Artikel 7:15, tweede lid, Awb af te wijzen, omdat er geen sprake is van een intrekking van het bestreden besluit wegens onrechtmatigheid van het primaire besluit. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
9 |
2010-002053 |
J&I |
Van Dijk |
Onderwerp |
Beslissing op het bezwaarschrift van Exlan Consultans namens Dorvar BV te Dreumel tegen de afwijzing van een subsidieaanvraag tbv een project gericht op het verwerken van drijfmest tot een kunstmestvanger ihkv het Provinciaal Meerjarenprogramma. |
Openbare samenvatting |
Het besluit Bij de bestreden beslissing hebben Gedeputeerde Staten besloten het verzoek van bezwaarde om subsidie voor een project gericht op het verwerken van mest af te wijzen omdat het project niet als innovatief kan worden beschouwd. De bezwaren Bezwaarde is het hier niet mee eens en heeft aangevoerd dat voor het systeem dat hij wil gaan gebruiken octrooi is verleend en dat het project wel als innovatief moet worden aangemerkt. De beslissing op bezwaar Gedeputeerde Staten hebben conform het advies van de Commissie van Advies voor Bezwaarschriften en Klachten besloten het bezwaarschrift ongegrond te verklaren en de bestreden beslissing in stand te laten. Anders dan bezwaarde meent, zijn Gedeputeerde Staten op goede gronden tot de conclusie gekomen dat de eerste fase van het project, waarvoor de subsidie is aangevraagd, niet als innovatief kan worden beschouwd en dat de aanvraag daardoor niet voldoet aan de voorwaarden zoals gesteld in de subsidieregeling. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
10 |
2011-003309 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Nijkerk: Begroting 2012-2015. |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012-2015 van de gemeente Nijkerk is in meerjarenperspectief structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012 en de jaarrekening 2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS gestuurd. De gemeente Nijkerk voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2012 voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben daarom besloten de begroting 2012-2015 van de gemeente Nijkerk voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
11 |
2011-003295 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Harderwijk: Begroting 2012-2015. |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012 en de meerjarenramingen 2013-2015 van de gemeente Harderwijk zijn structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012 en de jaarrekening 2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS gestuurd. De gemeente Harderwijk voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2012 voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben daarom besloten de begroting 2012-2015 van de gemeente Harderwijk voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
12 |
2011-003303 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Maasdriel: Programmabegroting 2012 |
Openbare samenvatting |
De programmabegroting 2012 van Maasdriel is structureel sluitend. De begroting 2012 en de jaarrekening 2010 van Maasdriel zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt Maasdriel in 2012 in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting 2012 van Maasdriel voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
13 |
2011-003334 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Zevenaar; Begroting 2012. |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012 van de gemeente Zevenaar is structureel sluitend. De programmabegroting 2012 en de jaarrekening 2010 van de gemeente Zevenaar zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt de gemeente Zevenaar in 2012 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking. Het College van GS heeft besloten de programmabegroting 2012 van Zevenaar voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
14 |
2011-003322 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Rozendaal: Begroting 2012 |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012 van de gemeente Rozendaal is ook in meerjarenperspectief structureel sluitend. De programmabegroting 2012 en de jaarrekening 2010 van de gemeente Rozendaal zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt de gemeente Rozendaal in 2012 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking. Het College van GS heeft besloten de programmabegroting 2012 van Rozendaal voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
15 |
2011-003298 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Groesbeek, Programmabegroting 2012-2015 |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012 van de gemeente Groesbeek is structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012 en de jaarrekening 2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS gestuurd. De gemeente Groesbeek voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2012 voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben daarom besloten de begroting 2012 van de gemeente Groesbeek voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
16 |
2011-003298 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Heumen; Programmabegroting 2012-2015 |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012 van de gemeente Heumen is structureel sluitend. De programmabegroting 2012-2015 en de jaarrekening 2010 van de gemeente Heumen zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt de gemeente Heumen in 2012 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking. Het College van GS heeft besloten de programmabegroting 2012-2015 van Heumen voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
17 |
2011-003308 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Neerijnen: Programmabegroting 2012 met 1e begrotingswijziging 2012 |
Openbare samenvatting |
De programmabegroting 2012 van Neerijnen is structureel sluitend. De begroting 2012 en de jaarrekening 2010 van Neerijnen zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt Neerijnen in 2012 in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) Het College van GS heeft besloten de begroting 2012 van Neerijnen voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
18 |
2011-003326 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Ubbergen; Begroting 2012-2015 |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012-2015 van de gemeente Ubbergen is in 2012 structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012-2015 en de jaarrekening 2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS gestuurd. De gemeente Ubbergen voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2012 voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben daarom besloten de begroting 2012-2015 van de Ubbergen voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
19 |
2011-003335 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Zutphen: Begroting 2012-2015 |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012-2015 van de gemeente Zutphen is in meerjarenperspectief structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012-2015 en de jaarrekening 2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS gestuurd. De gemeente Zutphen voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2012 voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben daarom besloten de begroting 2012-2015 van de gemeente Zutphen voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
20 |
2011-003318 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Rheden: Begroting 2012. |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012 van de gemeente Rheden is in meerjarenperspectief structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012 en de jaarrekening 2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS gestuurd. De gemeente Rheden voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2012 voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben daarom besloten de begroting 2012-2015 van de gemeente Rheden voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
21 |
2011-003289 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Elburg; Meerjarenprogrammabegroting 2012-2015 |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012-2015 van de gemeente Elburg is meerjarig structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012-2015 en de jaarrekening 2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS gestuurd. De gemeente Elburg voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2012 voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben daarom besloten de begroting 2012-2015 van de gemeente Elburg voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
22 |
2011-003283 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Culemborg; Programmabegroting 2012 |
Openbare samenvatting |
De programmabegroting 2012 van Culemborg is structureel sluitend. De begroting 2012 en de jaarrekening 2010 van Culemborg zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt Culemborg in 2012 in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting 2012 van Culemborg voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
23 |
2011-003310 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Nijmegen; Stadsbegroting 2012-2015 |
Openbare samenvatting |
De Stadsbegroting 2012-2015 van Nijmegen is in meerjarenperspectief structureel sluitend. De begroting 2012 en de jaarrekening 2010 van Nijmegen zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt Nijmegen in 2012 in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting 2012 van Nijmegen voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
24 |
2011-003325 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Tiel; Programmabegroting 2012-2015 |
Openbare samenvatting |
De programmabegroting 2012-2015 van Tiel is structureel sluitend. De begroting 2012 en de jaarrekening 2010 van Tiel zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt Tiel in 2012 in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting 2012 van Tiel voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
25 |
2011-003312 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Oldebroek: Meerjarenprogrammabegroting 2012-2015 |
Openbare samenvatting |
De Meerjarenprogrammabegroting 2012-2015 van de gemeente Oldebroek is in 2012 structureel sluitend. De MJB 2012-2015 en de jaarrekening 2010 van de gemeente Oldebroek zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee heeft het College van GS besloten de gemeente Oldebroek in 2012 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van GS besloten de MJB 2012-2015 van Oldebroek voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
26 |
2011-003317 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Renkum; Begroting 2012 |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012 van de gemeente Renkum is structureel sluitend. De programmabegroting 2012 en de jaarrekening 2010 van de gemeente Renkum zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt de gemeente Renkum in 2012 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking. Het College van GS heeft besloten de programmabegroting 2012 van Renkum voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
27 |
2012-000727 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Goedkeuring besluit van de gemeente Zutphen tot het deelnemen in de Stichting GovUnited. |
Openbare samenvatting |
De gemeente Zutphen heeft besloten om deel te nemen in de Stichting GovUnited. Deze Stichting heeft als doel het ondersteunen en faciliteren van onderlinge samenwerking bij het ontwikkelen, introduceren, implementeren en beheren van innovatieve ICT-toepassingen en elektronische dienstverlening. GS hebben geen bezwaar tegen de keuze om dit te realiseren door middel van een privaatrechtelijk rechtspersoon. Omdat ook overigens geen bezwaren tegen de deelname bestaan hebben GS het besluit goedgekeurd. |
|
Rondvraag GS-vergadering van 31 januari 2012 |
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
1 |
- |
--- |
Van Dijk |
Afspraak |
Gedeputeerde van Dijk verzoekt het college om 25 april 2012 's avonds in de agenda's te reserveren voor de ondertekening van de Stad en Regiocontracten in de Eusebiuskerk te Arnhem. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
2 |
- |
--- |
Traag |
Afspraak |
Gedeputeerde Traag informeert het college over de uitspraak van de Rechtbank 's-Hertogenbosch over de voorgenomen bezuinigingen van de provincie Noord Brabant op de regionale Omroep Noordbrabant. Ambtelijk wordt onderzocht welke consequenties deze uitspraak heeft voor bezuinigingen op de subsidie van de provincie Gelderland aan Omroep Gelderland. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
3 |
- |
--- |
Voorzitter |
Afspraak |
Het college kijkt terug op een geslaagd bezoek aan de Regio Rivierenland van 24 januari jl. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
31 |
2012-000366 |
P&CMWLG |
Van Dijk |
Onderwerp |
Schriftelijke vragen van dhr. Meerburg (VVD) over aankoop van gronden voor realisatie Ecologische Hoofdstructuur. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben de schriftelijke vragen van Statenlid Meerburg (VVD) over aankoop van gronden voor realisatie Ecologische Hoofdstructuur beantwoord. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
32 |
2012-000054 |
VV |
(Van Dijk) |
Onderwerp |
Beantwoording vragen ex artikel 42 van het Reglement van orde gesteld door Statenlid l. van der Veer (PvdD) over vuurwerk bij natuurgebieden. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben de beantwoording vastgesteld van de vragen ex artikel 42 van het Reglement van orde gesteld door het statenlid L. van der Veer (PvdD) over de gevolgen van vuurwerk op natuurgebied en de provinciale aanpak in dezen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
33 |
2012-000346 |
HH/OB |
(Traag) |
Onderwerp |
Beantwoording vragen ex artikel 42 van het Reglement van Orde gesteld door het statenlid de heer J.H. Uenk (CDA) over de voortgang vorming regionale uitvoeringsdiensten (RUD's). |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben de beantwoording vastgesteld van de vragen ex artikel 42 van het Reglement van orde, gesteld door het statenlid de heer J.H. Uenk (CDA) over de voortgang van de vorming regionale uitvoeringsdiensten (RUD's). |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
34 |
2012-000458 |
P&CWSC/C&CH |
Traag |
Onderwerp |
Beantwoording Statenvragen van R. Waardenburg (Groen Links)over het provinciale cultuurbeleid |
Openbare samenvatting |
Groen Links heeft op 8 januari 2012 statenvragen gesteld over het nieuw vast te stellen cultuurbeleid. GS heeft de stappen om tot het nieuwe beleidskader cultuur te komen geschetst. Hierbij worden diverse Gelderse instellingen, bedrijven, bestuurders en burgers betrokken. GS geven aan dat er middelen in de het beleidskader gereserveerd worden om bij te dragen aan een levendig cultureel klimaat. De besteding van de middelen is mede afhankelijk Rijkssubsidieregeling culturele Basisinfrastructuur 2013-2016, die in het najaar van 2012 wordt vastgesteld. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
35 |
2011-000973 |
SUBS/A&O |
Van Dijk |
Onderwerp |
Herziene Beslissing op bezwaar inhoudende een subsidie-verstrekking aan Stichting Recreatietoervaart Nederland ten behoeve van de uitvoering kerntaken SRN 2012. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben naar aanleiding van het beroep van de Stichting Recreatietoervaart Nederland besloten het eerder ingediende bezwaar gegrond te verklaren en de beslissing op bezwaar d.d. 16 november 2011 te herzien. In de herziene beslissing op bezwaar wordt conform de subsidie aanvraag aan de Stichting een subsidie verstrekt van € 15.775,- voor de uitvoering van kerntaken in 2012. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
36 |
2011-018461 |
P&CMERO/EZ |
Van Dijk |
Onderwerp |
Beantwoording van de schriftelijke Statenvragen van de heer E.Klein (SGP) over het Veluws Bureau voor toerisme (VBT) |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben de schriftelijke vragen van dhr. E. Klein (SGP) over het Veluws Bureau voor Toerisme (VBT) beantwoord. Daarbij is aangegeven dat: - nog niet in alle opzichten is voldaan aan de verwachtingen van het functioneren van het VBT na de samenvoeging met de VVV's - Gedeputeerde Staten op de hoogte zijn van de tekorten die zijn ontstaan bij het VBT - er geen aanleiding is voor Gedeputeerde Staten om te overleggen met het VBT over gedwongen ontslagen - Gedeputeerde Staten nog steeds van meing zijn dat het VBT een surplus biedt boven lokale VVV's |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
37 |
2012-001269 |
P&CWSC |
Traag |
Onderwerp |
Beantwoording schiftelijke vragen van statenlid mw. M. Faber (PVV) over de subsidieverstrekking Lagerhuisdebatten. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben de vragen van Statenlid Faber over de subsidieverstrekking van de Lagerhuisdebatten beantwoord. |
|