Besluitenlijst GS-vergadering van 31 januari 2012

Als u wilt kunt u deze lijst afdrukken
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
1 2008-001506 P&CMWLG Traag
Onderwerp
Gelders Provinciaal Ambitie Statement Leren voor Duurzame Ontwikkeling en  
Natuur en Milieueducatie 2012.
Openbare samenvatting
Verlenging Gelders programma Leren voor Duurzame Ontwikkeling 2008-2011 met één  
jaar tot en met 2012 middels vaststelling van het Provinciaal Ambitie Statement
Leren voor Duurzame Ontwikkeling- Natuur en milieueducatie 2012.
GS hebben dit Gelders ambitie statement ter vaststelling aan Provinciale Staten
aangeboden.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
2 2011-006527 TALO (Van Dijk)
Onderwerp
Gemeente Barneveld: Inpassingsplan rondweg Voorthuizen N303.
Openbare samenvatting
Het voorontwerp inpassingsplan rondweg Voorthuizen N303 legt de planologische  
basis voor de daadwerkelijke aanleg van een westelijke rondweg om Voorthuizen.
Het voorontwerp inpassingsplan wordt gezonden aan betrokken partners voor
overleg. Hiermee wordt voldaan aan het op grond van Artikel 3.1.1. Bro
verplichte vooroverleg. Daarnaast wordt een inloopavond voor belangstellenden
gehouden.
Het inpassingsplan bevat twee onderdelen die juridische bindend zijn: de
plankaart en de regels. Op de plankaart voor de rondweg komt alleen de
bestemming "Verkeer' voor.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
3 2011-015328 B&SMERO (Markink)
Onderwerp
Communicatie-aanpak ten behoeve van de nieuwe structuurvisie, in aansluiting op  
de Startnotitie structuurvisie (PS2011-766).
Openbare samenvatting
In 2012 werkt de provincie Gelderland aan het opstellen van een nieuwe  
structuurvisie. Dit gebeurt in overleg met de Gelderse samenleving. Op welke
wijze mensen en bedrijven worden betrokken in dit proces is beschreven in het
communicatieplan structuurvisie. Na een startbijeenkomst in februari vinden
door de hele provincie gesprekken plaats over actuele, overwegend ruimtelijke
vraagstukken. Tegelijk kunnen mensen via internet hun ideeën kenbaar maken en
meedenken over problemen en oplossingen, waaraan zij ook zelf een bijdrage
kunnen leveren.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
4 2012-001542 SUBS Markink
Onderwerp
Koepelnotitie subsidieverlening 31 januari 2012
Openbare samenvatting
Communicatie: 
Voor bijzondere en aansprekende projecten uit de notitie worden afzonderlijke
(regionale) persberichten geschreven.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
5 2010-004236 TALO (Van Dijk)
Onderwerp
Notitie Reikwijdte en Detailniveau voor het op te stellen MER Rondweg N309  
't Harde/Oostendorp gemeente Elburg.
Openbare samenvatting
Provinciale Staten van Gelderland hebben op basis van de resultaten van de  
verkennende studie op 16 februari 2011 besloten over de vervolgaanpak van de
verkeerskundige knelpunten van de N309 (gemeente Elburg). Voor de
tracéalternatieven met het grootste probleemoplossend vermogen wordt een
milieueffectrapport (MER) opgesteld. Alvorens met het MER te starten wordt
eerst in een notitie Reikwijdte en Detailniveau (notitie R&D) vastgelegd welke
aspecten onderzocht gaan worden
Gedeputeerde Staten hebben nu de notitie R&D vastgesteld.
De onafhankelijke Commissie voor de m.e.r. heeft over de concept notitie R&D en
de ingediende reacties van omwonenden een advies uitgebracht.
De door de commissie gedane suggesties zijn in de notitie R&D verwerkt. Ook de
ingediende reacties van de inwoners uit de gemeenten Elburg, Oldebroek en
omgeving hebben geleid tot een verscherping van de onderzoeksvraag. Zodra het
MER gereed is zal er een informatiebijeenkomst gehouden worden voor de inwoners
van Elburg en andere geinteresseerden en bestaat er de mogelijkheid tot het
indienen van zienswijzen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
6 2012-001595 UW (Van Dijk)
Onderwerp
Kaderovereenkomst met ProRail & Stadsregio.
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten hebben besloten gezamenlijk met de Stadsregio Arnhem  
Nijmegen een zg. Kaderovereenkomst te sluiten met ProRail. De Kaderovereenkomst
voorziet ondermeer in een capaciteitsreservering op het spoor
Arnhem-Winterswijk gedurende 5 dienstregelingperioden. De Kaderovereenkomst
vormt verder een basis om te komen tot het vastleggen in een
samenwerkingsovereenkomst van afspraken die buiten de werkingsfeer van de
Kaderovereenkomst vallen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
7 2011-0188866 P&CMERO Van Dijk
Onderwerp
Aanwijzing van het stimuleren van ondernemerschap en het leveren van een  
bijdrage aan de ontwikkeling van startende ondernemers via het waarborgen en
uitvoeren van de methodiek van Ik Start Smart als Dienst van Algemeen
Economisch Belang.
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten van Gelderland hebben besloten om het stimuleren van  
ondernemerschap en het leveren van een bijdrage aan de ontwikkeling van
startende ondernemers via het waarborgen en uitvoeren van de methodiek van
IkStartSmart aan te wijzen als Dienst van Algemeen Economisch Belang.
Het IkStartSmartprogramma ondersteunt startende ondernemers bij het maken van
een goede start door een individueel maatwerk-begeleidingstraject te bieden met
onder andere coaching, adviseren en organiseren van netwerkbijeenkomsten.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
8 2011-00576 J&I/INK&BBM (Van Dijk)
Onderwerp
Beslissing op het bezwaarschrift van Milieu Adviesbureau Middelkamp namens  
Morsink te Neede betreffende het opleggen van een drietal lasten onder
dwangsom.
Openbare samenvatting
Het besluit waartegen bezwaar is gemaakt. 
Het besluit van Gedeputeerde Staten d.d. 11 oktober 2011, betreffende het
opleggen van een drietal lasten onder dwangsom in verband met de overtreding
van artikel 5:20, eerste lid, Algemene wet bestuursrecht

Inhoud hoofdbezwaren.
Bezwaarde is van oordeal dat de gegeven begunstigingstermijn te kort is.
Daarnaast is de noodzaak om het bestreden besluit te nemen onvoldoende
aangetoond en is de procedure niet correct verlopen omdat bezwaarde geen
zienswijze in kon dienen. Niet valt in te zien dat de termijn om informatie te
verschaffen nu anders is gesteld dan in een eerdere bestuursrechtelijke
maatregel. Er is in die zin strijd met algemene beginselen van behoorlijk
bestuur.

In deze beslissing op bezwaar volgen Gedeputeerde Staten het advies van de
Commissie van Advies voor Bezwaarschriften en Klachten (verder: de Commissie)
van 22 december 2011. De Commissie is van oordeel dat, omdat Gedeputeerde
Staten het bestreden besluit op 19 oktober 2011 hebben ingetrokken en het
besluit rechtens geen werking meer heeft, de ingekomen bezwaren geen
inhoudelijke bespreking meer behoeven. In het kader van het resterende
procesbelang van bezwaarde is de vraag aan de orde of Gedeputeerde Staten het
bestreden besluit in redelijkheid hebben kunnen nemen. De Commissie is van
oordeel dat vaststaat dat er ten tijde van het opleggen van de
bestuursrechtelijke maatregelen een overtreding was van artikel 5:20, eerste
lid, Awb. Er bestond voor bezwaarde noch een omstandigheid die de overtreding
rechtvaardigde, noch was er sprake van onevenreidge gevolgen door het
bestuursrechtelijke optreden. Derhalve hebben Gedeputeerde Staten in
redelijkheid het bestreden besluit kunnen nemen.
Gedeputeerde Staten besluiten om het bezwaar ongegrond te verklaren en het
verzoek om een vergoeding van kosten ex. Artikel 7:15, tweede lid, Awb af te
wijzen, omdat er geen sprake is van een intrekking van het bestreden besluit
wegens onrechtmatigheid van het primaire besluit.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
9 2010-002053 J&I Van Dijk
Onderwerp
Beslissing op het bezwaarschrift van Exlan Consultans namens Dorvar BV te  
Dreumel tegen de afwijzing van een subsidieaanvraag tbv een project gericht op
het verwerken van drijfmest tot een kunstmestvanger ihkv het Provinciaal
Meerjarenprogramma.
Openbare samenvatting
Het besluit 
Bij de bestreden beslissing hebben Gedeputeerde Staten besloten het verzoek van
bezwaarde om subsidie voor een project gericht op het verwerken van mest af te
wijzen omdat het project niet als innovatief kan worden beschouwd.
De bezwaren
Bezwaarde is het hier niet mee eens en heeft aangevoerd dat voor het systeem
dat hij wil gaan gebruiken octrooi is verleend en dat het project wel als
innovatief moet worden aangemerkt.
De beslissing op bezwaar
Gedeputeerde Staten hebben conform het advies van de Commissie van Advies voor
Bezwaarschriften en Klachten besloten het bezwaarschrift ongegrond te verklaren
en de bestreden beslissing in stand te laten. Anders dan bezwaarde meent, zijn
Gedeputeerde Staten op goede gronden tot de conclusie gekomen dat de eerste
fase van het project, waarvoor de subsidie is aangevraagd, niet als innovatief
kan worden beschouwd en dat de aanvraag daardoor niet voldoet aan de
voorwaarden zoals gesteld in de subsidieregeling.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
10 2011-003309 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Gemeente Nijkerk: Begroting 2012-2015.
Openbare samenvatting
De begroting 2012-2015 van de gemeente Nijkerk is in meerjarenperspectief  
structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012 en de jaarrekening 2010
binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS gestuurd.
De gemeente Nijkerk voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2012 voor
repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben daarom
besloten de begroting 2012-2015 van de gemeente Nijkerk voor kennisgeving aan
te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
11 2011-003295 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Gemeente Harderwijk: Begroting 2012-2015.
Openbare samenvatting
De begroting 2012 en de meerjarenramingen 2013-2015 van de gemeente Harderwijk  
zijn structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012 en de jaarrekening
2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS
gestuurd. De gemeente Harderwijk voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor
2012 voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben
daarom besloten de begroting 2012-2015 van de gemeente Harderwijk voor
kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
12 2011-003303 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Gemeente Maasdriel: Programmabegroting 2012
Openbare samenvatting
De programmabegroting 2012 van Maasdriel is structureel sluitend. De begroting  
2012 en de jaarrekening 2010 van Maasdriel zijn binnen de daartoe gestelde
wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband
hiermee komt Maasdriel in 2012 in aanmerking voor repressief toezicht (minst
belastende vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de
begroting 2012 van Maasdriel voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
13 2011-003334 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Gemeente Zevenaar; Begroting 2012.
Openbare samenvatting
De begroting 2012 van de gemeente Zevenaar is structureel sluitend. De  
programmabegroting 2012 en de jaarrekening 2010 van de gemeente Zevenaar zijn
binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan
de Provincie. In verband hiermee komt de gemeente Zevenaar in 2012 voor het
repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in
aanmerking. Het College van GS heeft besloten de programmabegroting 2012 van
Zevenaar voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
14 2011-003322 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Gemeente Rozendaal: Begroting 2012
Openbare samenvatting
De begroting 2012 van de gemeente Rozendaal is ook in meerjarenperspectief  
structureel sluitend. De programmabegroting 2012 en de jaarrekening 2010 van de
gemeente Rozendaal zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen
vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt de
gemeente Rozendaal in 2012 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm
van financieel toezicht) in aanmerking. Het College van GS heeft besloten de
programmabegroting 2012 van Rozendaal voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
15 2011-003298 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Gemeente Groesbeek, Programmabegroting 2012-2015
Openbare samenvatting
De begroting 2012  van de gemeente Groesbeek is structureel sluitend. Daarnaast  
zijn de begroting 2012 en de jaarrekening 2010 binnen de daarvoor in de wet
opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS gestuurd. De gemeente Groesbeek voldoet
daarmee aan de voorwaarden om voor 2012 voor repressief (=terughoudend)
toezicht in aanmerking te komen. GS hebben daarom besloten de begroting 2012
van de gemeente Groesbeek voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
16 2011-003298 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Gemeente Heumen; Programmabegroting 2012-2015
Openbare samenvatting
De begroting 2012 van de gemeente Heumen is structureel sluitend. De  
programmabegroting 2012-2015 en de jaarrekening 2010 van de gemeente Heumen
zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden
aan de Provincie. In verband hiermee komt de gemeente Heumen in 2012 voor het
repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in
aanmerking. Het College van GS heeft besloten de programmabegroting 2012-2015
van Heumen voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
17 2011-003308 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Gemeente Neerijnen: Programmabegroting 2012 met 1e begrotingswijziging 2012
Openbare samenvatting
De programmabegroting 2012 van Neerijnen is structureel sluitend. De begroting  
2012 en de jaarrekening 2010 van Neerijnen zijn binnen de daartoe gestelde
wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband
hiermee komt Neerijnen in 2012 in aanmerking voor repressief toezicht (minst
belastende vorm van financieel toezicht) Het College van GS heeft besloten de
begroting 2012 van Neerijnen voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
18 2011-003326 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Gemeente Ubbergen; Begroting 2012-2015
Openbare samenvatting
De begroting 2012-2015 van de gemeente Ubbergen is in 2012 structureel  
sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012-2015 en de jaarrekening 2010 binnen
de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS gestuurd. De
gemeente Ubbergen voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2012 voor
repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben daarom
besloten de begroting 2012-2015 van de Ubbergen voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
19 2011-003335 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Gemeente Zutphen: Begroting 2012-2015
Openbare samenvatting
De begroting 2012-2015 van de gemeente Zutphen is in meerjarenperspectief  
structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012-2015 en de jaarrekening
2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS
gestuurd. De gemeente Zutphen voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2012
voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben
daarom besloten de begroting 2012-2015 van de gemeente Zutphen voor
kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
20 2011-003318 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Gemeente Rheden: Begroting 2012.
Openbare samenvatting
De begroting 2012 van de gemeente Rheden is in meerjarenperspectief structureel  
sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012 en de jaarrekening 2010 binnen de
daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS gestuurd. De
gemeente Rheden voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2012 voor repressief
(=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben daarom besloten de
begroting 2012-2015 van de gemeente Rheden voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
21 2011-003289 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Gemeente Elburg; Meerjarenprogrammabegroting 2012-2015
Openbare samenvatting
De begroting 2012-2015 van de gemeente Elburg is meerjarig structureel  
sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012-2015 en de jaarrekening 2010 binnen
de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS gestuurd. De
gemeente Elburg voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2012 voor repressief
(=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben daarom besloten de
begroting 2012-2015 van de gemeente Elburg voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
22 2011-003283 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Gemeente Culemborg; Programmabegroting 2012
Openbare samenvatting
De programmabegroting 2012 van Culemborg is structureel sluitend. De begroting  
2012 en de jaarrekening 2010 van Culemborg zijn binnen de daartoe gestelde
wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband
hiermee komt Culemborg in 2012 in aanmerking voor repressief toezicht (minst
belastende vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de
begroting 2012 van Culemborg voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
23 2011-003310 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Gemeente Nijmegen; Stadsbegroting 2012-2015
Openbare samenvatting
De Stadsbegroting 2012-2015 van Nijmegen is in meerjarenperspectief structureel  
sluitend. De begroting 2012 en de jaarrekening 2010 van Nijmegen zijn binnen de
daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de
Provincie. In verband hiermee komt Nijmegen in 2012 in aanmerking voor
repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht). Het
College van GS heeft besloten de begroting 2012 van Nijmegen voor kennisgeving
aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
24 2011-003325 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Gemeente Tiel; Programmabegroting 2012-2015
Openbare samenvatting
De programmabegroting 2012-2015 van Tiel is structureel sluitend. De begroting  
2012 en de jaarrekening 2010 van Tiel zijn binnen de daartoe gestelde
wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband
hiermee komt Tiel in 2012 in aanmerking voor repressief toezicht (minst
belastende vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de
begroting 2012 van Tiel voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
25 2011-003312 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Gemeente Oldebroek: Meerjarenprogrammabegroting 2012-2015
Openbare samenvatting
De Meerjarenprogrammabegroting 2012-2015 van de gemeente Oldebroek is in 2012  
structureel sluitend. De MJB 2012-2015 en de jaarrekening 2010 van de gemeente
Oldebroek zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en
toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee heeft het College van GS
besloten de gemeente Oldebroek in 2012 voor het repressief toezicht (minst
belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens
heeft het College van GS besloten de MJB 2012-2015 van Oldebroek voor
kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
26 2011-003317 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Gemeente Renkum; Begroting 2012
Openbare samenvatting
De begroting 2012 van de gemeente Renkum is structureel sluitend. De  
programmabegroting 2012 en de jaarrekening 2010 van de gemeente Renkum zijn
binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan
de Provincie. In verband hiermee komt de gemeente Renkum in 2012 voor het
repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in
aanmerking. Het College van GS heeft besloten de programmabegroting 2012 van
Renkum voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
27 2012-000727 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Goedkeuring besluit van de gemeente Zutphen tot het deelnemen in de Stichting  
GovUnited.
Openbare samenvatting
De gemeente Zutphen heeft besloten om deel te nemen in de Stichting GovUnited.  
Deze Stichting heeft als doel het ondersteunen en faciliteren van onderlinge
samenwerking bij het ontwikkelen, introduceren, implementeren en beheren van
innovatieve ICT-toepassingen en elektronische dienstverlening. GS hebben geen
bezwaar tegen de keuze om dit te realiseren door middel van een
privaatrechtelijk rechtspersoon. Omdat ook overigens geen bezwaren tegen de
deelname bestaan hebben GS het besluit goedgekeurd.
 
Rondvraag GS-vergadering van 31 januari 2012
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
1 - --- Van Dijk
Afspraak
Gedeputeerde van Dijk verzoekt het college om 25 april 2012 's avonds in de  
agenda's te reserveren voor de ondertekening van de Stad en Regiocontracten in
de Eusebiuskerk te Arnhem.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
2 - --- Traag
Afspraak
Gedeputeerde Traag informeert het college over de uitspraak van de Rechtbank  
's-Hertogenbosch over de voorgenomen bezuinigingen van de provincie Noord
Brabant op de regionale Omroep Noordbrabant. Ambtelijk wordt onderzocht welke
consequenties deze uitspraak heeft voor bezuinigingen op de subsidie van de
provincie Gelderland aan Omroep Gelderland.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
3 - --- Voorzitter
Afspraak
Het college kijkt terug op een geslaagd bezoek aan de Regio Rivierenland van 24  
januari jl.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
31 2012-000366 P&CMWLG Van Dijk
Onderwerp
Schriftelijke vragen van dhr. Meerburg (VVD) over aankoop van gronden voor  
realisatie Ecologische Hoofdstructuur.
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten hebben de schriftelijke vragen van Statenlid Meerburg (VVD)  
over aankoop van gronden voor realisatie Ecologische Hoofdstructuur beantwoord.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
32 2012-000054 VV (Van Dijk)
Onderwerp
Beantwoording vragen ex artikel 42 van het Reglement van orde gesteld door  
Statenlid l. van der Veer (PvdD) over vuurwerk bij natuurgebieden.
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten hebben de beantwoording vastgesteld van de vragen ex  
artikel 42 van het Reglement van orde gesteld door het statenlid L. van der
Veer (PvdD) over de gevolgen van vuurwerk op natuurgebied en de provinciale
aanpak in dezen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
33 2012-000346 HH/OB (Traag)
Onderwerp
Beantwoording vragen ex artikel 42 van het Reglement van Orde gesteld door het  
statenlid de heer J.H. Uenk (CDA) over de voortgang vorming regionale
uitvoeringsdiensten (RUD's).
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten hebben de beantwoording vastgesteld van de vragen ex  
artikel 42 van het Reglement van orde, gesteld door het statenlid de heer J.H.
Uenk (CDA) over de voortgang van de vorming regionale uitvoeringsdiensten
(RUD's).
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
34 2012-000458 P&CWSC/C&CH Traag
Onderwerp
Beantwoording Statenvragen van R. Waardenburg (Groen Links)over het provinciale  
cultuurbeleid
Openbare samenvatting
Groen Links heeft op 8 januari 2012 statenvragen gesteld over het nieuw vast te  
stellen cultuurbeleid. GS heeft de stappen om tot het nieuwe beleidskader
cultuur te komen geschetst. Hierbij worden diverse Gelderse instellingen,
bedrijven, bestuurders en burgers betrokken. GS geven aan dat er middelen in de
het beleidskader gereserveerd worden om bij te dragen aan een levendig
cultureel klimaat. De besteding van de middelen is mede afhankelijk
Rijkssubsidieregeling culturele Basisinfrastructuur 2013-2016, die in het
najaar van 2012 wordt vastgesteld.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
35 2011-000973 SUBS/A&O Van Dijk
Onderwerp
Herziene Beslissing op bezwaar inhoudende een subsidie-verstrekking aan  
Stichting Recreatietoervaart Nederland ten behoeve van de uitvoering kerntaken
SRN 2012.
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten hebben naar aanleiding van het beroep van de Stichting  
Recreatietoervaart Nederland besloten het eerder ingediende bezwaar gegrond te
verklaren en de beslissing op bezwaar d.d. 16 november 2011 te herzien. In de
herziene beslissing op bezwaar wordt conform de subsidie aanvraag aan de
Stichting een subsidie verstrekt van € 15.775,- voor de uitvoering van
kerntaken in 2012.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
36 2011-018461 P&CMERO/EZ Van Dijk
Onderwerp
Beantwoording van de schriftelijke Statenvragen van de heer E.Klein (SGP) over  
het Veluws Bureau voor toerisme (VBT)
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten hebben de schriftelijke vragen van dhr. E. Klein (SGP) over  
het Veluws Bureau voor Toerisme (VBT) beantwoord. Daarbij is aangegeven dat:
- nog niet in alle opzichten is voldaan aan de verwachtingen van het
functioneren van het VBT na de samenvoeging met de VVV's
- Gedeputeerde Staten op de hoogte zijn van de tekorten die zijn ontstaan bij
het VBT
- er geen aanleiding is voor Gedeputeerde Staten om te overleggen met het VBT
over gedwongen ontslagen
- Gedeputeerde Staten nog steeds van meing zijn dat het VBT een surplus biedt
boven lokale VVV's
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
37 2012-001269 P&CWSC Traag
Onderwerp
Beantwoording schiftelijke vragen van statenlid mw. M. Faber (PVV) over de  
subsidieverstrekking Lagerhuisdebatten.
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten hebben de vragen van Statenlid Faber over de  
subsidieverstrekking van de Lagerhuisdebatten beantwoord.
 

terug naar de vorige pagina