Besluitenlijst GS-vergadering van 13 december 2011

Als u wilt kunt u deze lijst afdrukken
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
1 2011-018020 B&SWSC Van Dijk
Onderwerp
Vervolgvoorstel structurele subsidies bij de uitvoering van het Sociaal Profiel  
Gelderland in de periode 2013-2016: langere overgangsperiode voor
ondersteuninginstellingen.
Openbare samenvatting
Het nieuwe Sociaal Profiel van de provincie Gelderland en de korting van 30% op  
de budgetten die daarmee samenhangt, heeft ingrijpende gevolgen voor de
Gelderse ondersteuninginstellingen (Elan, Spectrum en Zorgbelang). Gedeputeerde
Staten doen een voorstel aan PS om, in aanvulling op het overgangsjaar 2013,
uit de budgetten van het Sociaal Profiel van de jaren 2014 tot en met 2016
middelen vrij te maken zodat een langere overgangsperiode ontstaat. Deze
middelen worden gereserveerd voor Elan, Spectrum en Zorgbelang, bedoeld om deze
organisaties de gelegenheid te geven om in te spelen op de grote veranderopgave
waarvoor zij zich gesteld zien.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
2 2011-019329 P&CMWLG Van Dijk
Onderwerp
Innovatiefonds Betuwse Bloem Innoveert (BBI)
Openbare samenvatting
In het kader van het Actieplan Recessie is € 2,5 miljoen vrijgemaakt voor het  
stimuleren van de innovatie binnen het tuinbouwcluster Betuwse Bloem. Eerder is
met een deel van deze middelen (€ 236.000,--) en middelen uit het fonds Sociaal
Economisch beleid het Regionaal Centrum voor Technologie Rivierenland opgericht
en is een bijdrage geleverd aan onderzoek naar de ontwikkeling van een nieuw
teeltsysteem voor de chrysantenteelt.
GS stellen PS voor om onder IIG BV een fonds 'Betuwse Bloem Innoveert' te
plaatsen, in welk kader aan circa 20 innovaties tegen gunstige voorwaarden
krediet verstrekt kan worden aan tuinbouwbedrijven binnen de Betuwse Bloem. Het
tuinbouwcluster wordt hiermee verder versterkt. Het fonds is een pilot in het
kader van de omvorming van het subsidie-instrumentarium naar revolverende
middelen. Het college stelt hier € 2,0 miljoen voor beschikbaar.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
3 2011-019250 PP/K&E Traag
Onderwerp
Warmtenet Nijmegen en de rol van de provincie.
Openbare samenvatting
De gemeente Nijmegen heeft samen met Alliander, NUON en de ARN plannen  
uitgewerkt voor een warmtenet om de Waalsprong op een duurzame wijze te
voorzien van warmte. Het college van Nijmegen is overtuigd dat het warmtenet
Waalsprong de meest kosteneffectieve wijze is om haar energie- en klimaatdoelen
te behalen en beschouwt het als een strategisch belangrijk project om
uiteindelijk een regionaal warmtenet in de Stadsregio te realiseren. Ook de
provincie ziet warmtelevering als een kosteneffectieve manier is om fossiele
energie te besparen en CO2 uitstoot te reduceren en gaat samen met Nijmegen en
de andere partners onderzoeken of de businesscase haalbaar is en welke publieke
bijdrage dan noodzakelijk is om het project te realiseren. Dit onderzoek vormt
voor alle betrokken partijen de basis voor de uiteindelijke besluitvorming over
investeringen in het warmtenet. Deze besluiten worden komend voorjaar verwacht.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
4 2010-001906 P&CMERO/MOB Bieze
Onderwerp
Statennotitie "Aanbesteding Regiotaxi Gelderland 2013-2015. Aanvullende  
informatie".
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten van Gelderland hebben Provinciale Staten met een notitie  
aanvullend geïnformeerd over de start van de aanbesteding van Regiotaxi
Gelderland voor de periode 2013-2015. De bestekken zullen zo spoedig mogelijk
worden gepubliceerd. Eventuele maatregelen om de kosten van het
OV-regiotaxivervoer te beheersen, zullen pas worden genomen nadat PS zich
hierover in de loop van 2012 hebben uitgesproken.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
5 2008-020805 DIR Verdaas
Onderwerp
Reactie van staatssecretaris Atsma d.d. 14 november op het Eindverslag stand  
van zaken RUD's in Gelderland.
Openbare samenvatting
n Gelderland wordt momenteel door gemeenten en provincie druk gewerkt aan de  
tot standkoming van 7 regionale uitvoeringsdiensten. In de Achterhoek heeft de
gemeente Montferland aangegeven geen taken in deze regionale uitvoeringsdienst
te willen inbrengen. De staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu heeft
Gedeputeerde Staten gevraagd om bij de gemeente na te vragen of dit standpunt
nog steeds geldt. Als de gemeente bij dit standpunt blijft dan is de
staatssecretaris van plan sommige milieutaken bij de provincie te leggen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
6 2011-018667 J&I/INK&BBM Markink
Onderwerp
Elektronisch indienen van bezwaarschriften
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten hebben in verband met de problemen rond het faillissement  
van het bedrijf Diginotar, het minimale gebruik dat van de mogelijkheid om een
bezwaarschrift digitaal in te dienen tot op heden is gebruikt en de kosten die
het opnieuw open van de stellen de digitale weg met zich mee brengen het
volgende besloten. De mogelijkheid voor burgers om digitaal bezwaarschriften in
te dienen wordt voorlopig te gesloten.
De provincie wacht de komst van het stelsel van eHerkenning, dat landelijk voor
het indienen van verzoeken bij de overheid wordt ontwikkeld en volgend jaar
klaar moet zijn, voorlopig af.
In de tussentijd krijgt de burger een digitale format voor een bezwaarschrift
aangeboden dat analoog kan worden ondertekend en verzonden.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
7 F&BV/FSFB
Openbare samenvatting
raktisch vorm wordt gegeven aan het verantwoord beleggingsbeleid. Bepaald is  
dat de Sustainability ratings van het duurzaamheidsrating bureau Sustainalytics
als norm worden gehanteerd voor provinciale beleggingen in financiële
instellingen. Alvorens tot definitieve besluitvorming over te gaan worden PS
door middel van de inlichtingen vooraf-procedure in de gelegenheid gesteld
opmerkingen te maken.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
8 2011-008609 F&BV/FSFB Markink
Onderwerp
Algemene vergadering van Aandeelhouders (AvA) Vitens NV op 15 december 2011.
Openbare samenvatting
Op 15 december 2011 wordt er Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AvA)  
Vitens gehouden. Onder andere komt aan de orde de vaststelling van de
drinkwatertarieven voor 2012.
Het college van Gedeputeerde Staten is voornemens om op de AvA in te stemmen
met de door Vitens voorgestelde tarieven voor 2012. Vitens hanteert als
beleidsmatig uitgangspunt dat kostenstijgingen als gevolg van inflatie en
kwaliteitsverbetering niet mogen leiden tot tariefsverhoging van het variabele
tarief. Dit uitgangspunt wordt ook voor het jaar 2012 toegepast.
Als gevolg van de afschaffing van de rijksgrondwaterbelasting (onderdeel van
het Belastingplan 2012 dat nog de instemming behoeft van de Eerste Kamer) zal
de nota voor waterverbruik enigzins kunnen dalen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
9 2010-021283 TALO/IBT Verdaas
Onderwerp
Continueren deelname project grensoverschrijdende uitwisseling van  
geoinformatie (X-Border GDI), ondertekening samenwerkingsovereenkomst
Openbare samenvatting
Provincie Gelderland heeft ingestemd met voortzetting van de samenwerking met  
Nordhrein-Westfalen en Niedersachsen in X-border GDI en heeft daarin de rol van
leadpartner.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
10 2011-018739 P&CMERO/EZ Bieze
Onderwerp
Regionaal Programma Bedrijventerreinen (RPB) Noord-Veluwe
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten hebben met voor de regio Noord Veluwe en regio Achterhoek  
het Regionaal Programma Bedrijventerreinen (RPB) vastgesteld. Hiermee zijn
Noord Veluwe en de Achterhoek de eerste twee regio's waar provincie en regio
samen concrete afspraken maken over bedrijventerreinen. Het RPB bevat onder
andere keuzes over de planning van bedrijventerreinen en het schrappen van
plannen waarvoor voorlopig geen behoefte is. De feitelijke vraag naar
bedrijventerreinen wordt in regionaal verband gemonitord en de duurzame
kwaliteit van bestaande locaties wordt de komende jaren verbeterd, bijvoorbeeld
door herstructurering.

De behoefte aan bedrijventerreinen zal naar verwachting de komende jaren verder
dalen. Hierdoor dreigt ook in Gelderland mogelijk een overaanbod van
bedrijventerreinen. Dit heeft grote gevolgen voor de ruimte en voor de
gemeentefinancien. De provincie heeft hierbij de regierol. Zoals afgesproken in
de structuurvisie bedrijventerreinen en werklokaties (2010) wordt hiervoor in
elk regio een Regionaal Programma Bedrijventerreinen (RPB) opgesteld.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
11 2011-018739 P&CMERO/EZ Bieze
Onderwerp
Regionaal Programma Bedrijventerreinen (RPB) Achterhoek
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten hebben met voor de regio Noord Veluwe en regio Achterhoek  
het Regionaal Programma Bedrijventerreinen (RPB) vastgesteld. Hiermee zijn
Noord Veluwe en de Achterhoek de eerste twee regio's waar provincie en regio
samen concrete afspraken maken over bedrijventerreinen. Het RPB bevat onder
andere keuzes over de planning van bedrijventerreinen en het schrappen van
plannen waarvoor voorlopig geen behoefte is. De feitelijke vraag naar
bedrijventerreinen wordt in regionaal verband gemonitord en de duurzame
kwaliteit van bestaande locaties wordt de komende jaren verbeterd, bijvoorbeeld
door herstructurering.

De behoefte aan bedrijventerreinen zal naar verwachting de komende jaren verder
dalen. Hierdoor dreigt ook in Gelderland mogelijk een overaanbod van
bedrijventerreinen. Dit heeft grote gevolgen voor de ruimte en voor de
gemeentefinancien. De provincie heeft hierbij de regierol. Zoals afgesproken in
de structuurvisie bedrijventerreinen en werklokaties (2010) wordt hiervoor in
elk regio een Regionaal Programma Bedrijventerreinen (RPB) opgesteld.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
12 2010-017828 F&BV/FSFB Markink
Onderwerp
Herbeleggen vrijval obligaties.
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten hebben besloten om € 283.505.000,-- miljoen vrijkomend  
vermogen te herbeleggen in staatsobligaties. Dit besluit past binnen het eerder
vastgestelde Strategisch Beleggingsplan. In dit plan staat op welke wijze het
vermogen dat is vrijgekomen na de verkoop van de Nuon-aandelen op lange termijn
wordt beheerd. Het plan geeft inzicht in de doelstelling van het
vermogensbeheer en de lange termijn beleggingsstrategie. De provincie
Gelderland streeft naar het instandhouden van het stamkapitaal en kiest voor
een risicomijdende strategie. Op deze wijze is gewaarborgd dat het vermogen op
lange termijn bijdraagt aan de maatschappelijke functie van de provincie
Gelderland.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
13 2009-011609 VV Van Dijk
Onderwerp
Natuurbeschermingswet 1998 - beroepsprocedure Coöperatie 
Mobilisation for the Environment tegen agrarische inrichting maatschap Derks te
Beuningen.
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten heeft de beschikking op bezwaar van 24 februari 2011  
gewijzigd. Als gevolg van deze herroeping is ten behoeve van het agrarisch
bedrijf gevestigd aan de Horsterdstraat 1 te Beuningen een vergunning op grond
van de Natuurbeschermingswet 1998 verleend.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
14 2011-019033 UW Bieze
Onderwerp
Tarieven regionaal openbaar vervoer 2012.
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten hebben de door Syntus, Connexxion, NS en Arriva  
voorgestelde regionale tarieven interlokaal vervoer 2012 vastgesteld. De
tarieven voor het busvervoer zullen met 4,9% worden geïndexeerd en die voor het
treinvervoer met 2,21%. Ter vervanging van een aantal abonnementen worden een
aantal mogelijkheden geboden op de OV-chipkaart voor zowel het bus- als het
treinvervoer.

In de gemeenten Apeldoorn, Ede en Harderwijk zal het Cityticket definitief
worden afgeschaft. Dit is een kaartje dat voor € 1 te koop is bij de chauffeur,
geldig is na 9.00 uur zonder overstapmogelijkheid. Dit in overeenstemming met
het beleid in provincie Flevoland en Overijssel, stadsregio Arnhem Nijmegen en
regio Twente
In de concessie Veluwe zal op het busticket, te koop bij de chauffeur een
overstapmogelijkheid worden ingevoerd. Dit in overeenstemming met het beleid in
provincie Flevoland en Overijssel.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
15 2011-012972 P&CMERO/EZ Traag
Onderwerp
Oprichting Innovatie- & Investeringsfonds Gelderland BV. 
AANGEHOUDEN D.D. 6 DECEMBER 2011 (C7).
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten van Gelderland hebben ingestemd met de oprichting van de  
Innovatie- & Investeringsfonds Gelderland BV. Deze BV zal het "Innovatie- &
Investeringsfonds Gelderland" (IIG) onder haar hoede krijgen. Het beheer van
dit fonds zal t/m 31 december 2012 uitgevoerd worden door PPM Oost met een
jaarlijkse optie tot verlenging.
Het "Innovatie- & Investeringsfonds Gelderland" richt zich financiering van
innovatieprojecten op de gebieden Food, Health en Energie- en
Milieutechnologie. Zowel innovatieprojecten van individuele bedrijven als
innovatieprojecten waarbij bedrijven en kennisinstellingen samenwerken kunnen
voor financiering in aanmerking komen. Daarnaast kunnen duurzame
energie-infrastructuurprojecten gefinancieerd worden. Meer informatie over dit
fonds (voorwaarden, aanvraagprocedure etc.) is te vinden op de website van PPM
Oost (www.ppmoost.nl).
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
16 2011-012972 P&CMERO/EZ Traag
Onderwerp
Beheerovereenkomst Innovatie- en Investeringsfonds Gelderland (IIG). 
Aangehouden d.d. 6 december 2011 (C8).
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten van Gelderland hebben € 10 miljoen beschikbaar gesteld voor  
het Innovatie- & Investeringsfonds Gelderland. Het "Innovatie- &
Investeringsfonds Gelderland" richt zich financiering van innovatieprojecten op
de gebieden Food, Health en Energie- en Milieutechnologie. Zowel
innovatieprojecten van individuele bedrijven als innovatieprojecten waarbij
bedrijven en kennisinstellingen samenwerken kunnen voor financiering in
aanmerking komen. Daarnaast kunnen duurzame energie-infrastructuurprojecten
gefinancieerd worden. Meer informatie over dit fonds dat door PPM Oost NV wordt
beheerd, is te vinden op de website van PPM Oost NV (www.ppmoost.nl).
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
17 2011-012007 P&CMWLG Van Dijk
Onderwerp
Toekennen en uitbetalen van schadeloosstelling individuele weidevogelpakketten  
na overstap naar het Weidevogelcollectief.
Toekennen van een schadeloosstelling na een foutieve aanpassing
Openbare samenvatting
GS van Gelderland hebben de afgelopen jaren op verzoek van het rijk het  
particulier natuurbeheer mogelijk gemaakt in Gelderland. Particuliere
grondeigenaren kregen voor het beheren van hun gronden op een
natuurvriendelijke manier een subsidie uitgekeerd. In 2009 is het
subsidiestelsel hiervoor veranderd van een Provinciale Subsidieregeling
Agrarisch Natuurbeheer (PSAN) naar het Subsidiestelsel Natuur- en
Landschapsbeheer (SNL). Door deze overgang was het voor individuele agrariers
niet meer mogelijk om tussentijds over te stappen naar collectief
weidevogelbeheer, zonder hun individuele Beheervergoeding te verliezen. GS
hebben nu besloten een aantal particulieren schadeloos te stellen voor het
uitgevoerde (weidevogel) beheer, omdat zij op verzoek van de provincie
overgestapt zijn naar een collectief weidevogelbeheer. Daarnaast hebben GS
besloten om een schadevergoeding uit te keren aan een agrarische
natuurvereniging omdat de provincie in het Natuurbeheerplan 2011 een fout heeft
gemaakt.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
18 2011-007786 VV Bieze
Onderwerp
Vergunningverlening Wabo; besluit op bezwaar fam. Van Haar en fa. Van Drie d.d.  
22 mei 2011 tegen omgevingsvergunning m.b.t. milieustraat 'De Flier' (Nijkerk)
aan Dusseldorp Groep B.V.
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten hebben besloten om het bezwaar van een aantal buurtbewoners  
tegen de verlening van een omgevingsvergunning aan Dusseldorp Groep B.V. met
betrekking tot een milieustraat op bedrijventerrein 'De Flier' in Nijkerk,
deels niet-ontvankelijk en voor het overige ongegrond te verklaren.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
19 2011-007786 VV Bieze
Onderwerp
Vergunningverlening Wabo; besluit op bezwaar P. Teesink en A. Borckink d.d. 22  
augustus 2011 tegen omgevingsvergunning m.b.t. de inrichting van Heinhuis
Recycling B.V. (Eibergen).
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten hebben besloten om het bezwaar van een aantal buurtbewoners  
tegen de verlening van een omgevingsvergunning aan Heinhuis Recycling B.V. met
betrekking tot een inrichting aan de Ballastweg in Eibergen, gedeeltelijk
niet-ontvankelijk en gedeeltelijk ongegrond te verklaren.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
20 2011-003331 TALO Markink
Onderwerp
Begroting 2012-2015 gemeente Wijchen.
Openbare samenvatting
De begroting 2012-2015 van de gemeente Wijchen is in meerjarenperspectief  
structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012-2015 en de jaarrekening
2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS
gestuurd. De gemeente Wijchen voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2012
voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben
daarom besloten de begroting 2012-2015 van de gemeente Wijchen voor
kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
21 2011-003287 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Gemeente Duiven 
Programmabegroting 2012-2015
Openbare samenvatting
De begroting 2012 van de gemeente Duiven is structureel sluitend. De  
programmabegroting 2012-2015 en de jaarrekening 2010 van de gemeente Duiven
zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden
aan de Provincie. In verband hiermee komt de gemeente Duiven in 2012 voor het
repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in
aanmerking. Het College van GS heeft besloten de programmabegroting 2012-2015
van Duiven voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
22 2011-003274 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Gemeente Arnhem 
Meerjarenprogrammabegroting 2012-2015
Openbare samenvatting
De Meerjarenprogrammabegroting 2012-2015 van de gemeente Arnhem is in  
meerjarenperspectief structureel sluitend. De MJB 2012-2015 en de jaarrekening
2010 van de gemeente Arnhem zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke
termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee heeft
het College van GS besloten de gemeente Arnhem in 2012 voor het repressief
toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking te laten
komen. Tevens heeft het College van GS besloten de MJB 2012-2015 van Arnhem
voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
23 2011-003277 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Begroting 2012 gemeente Berkelland
Openbare samenvatting
De begroting 2012 en de meerjarenramingen 2013-2015 van de gemeente Berkelland  
zijn meerjarig structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012 en de
jaarrekening 2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn
aan GS gestuurd. De gemeente Berkelland voldoet daarmee aan de voorwaarden om
voor 2012 voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS
hebben daarom besloten de begroting 2012 van de gemeente Berkelland voor
kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
24 2011-003281 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Gemeente Brummen 
Programmabegroting 2012-2015
Openbare samenvatting
De begroting 2012 van de gemeente Brummen is structureel sluitend. De  
programmabegroting 2012-2015 en de jaarrekening 2010 van de gemeente Brummen
zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden
aan de Provincie. In verband hiermee komt de gemeente Brummen in 2012 voor het
repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in
aanmerking. Het College van GS heeft besloten de programmabegroting 2012-2015
van Brummen voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
25 2011-003284 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Gemeente Doesburg 
Programmabegroting 2012
Openbare samenvatting
De begroting 2012 van de gemeente Doesburg is structureel sluitend. De  
programmabegroting 2012 en de jaarrekening 2010 van de gemeente Doesburg zijn
binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan
de Provincie. In verband hiermee komt de gemeente Doesburg in 2012 voor het
repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in
aanmerking. Het College van GS heeft besloten de programmabegroting 2012 van
Doesburg voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
26 2011-003285 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Begroting 2012 Gemeente Doetinchem
Openbare samenvatting
De begroting 2012 en de meerjarenramingen 2013-2015 van de gemeente Doetinchem  
zijn structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012 en de jaarrekening
2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS
gestuurd. De gemeente Doetinchem voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor
2012 voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben
daarom besloten de begroting 2012-2015 van de gemeente Doetinchem voor
kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
27 2011-003319 TALO/IBT Markink
Onderwerp
Gemeente Rijnwaarden 
Programmabegroting 2012
Openbare samenvatting
De begroting 2012 van de gemeente Rijnwaarden is in meerjarenperspectief  
structureel sluitend. De programmabegroting 2012 en de jaarrekening 2010 van de
gemeente Rijnwaarden zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen
vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt de
gemeente Rijnwaarden in 2012 voor het repressief toezicht (minst belastende
vorm van financieel toezicht) in aanmerking. Het College van GS heeft besloten
de programmabegroting 2012 van Rijnwaarden voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
28 2011-003297 TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Heerde: begroting 2012.
Openbare samenvatting
De begroting 2011 van de gemeente Heerde is structureel sluitend. De begroting  
2011 en de jaarrekening 2009 van de gemeente Heerde zijn voor de daartoe
gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie.
In verband hiermee heeft het College van GS besloten de gemeente Heerde in 2011
voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in
aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van GS besloten de
begroting 2011-2014 van Heerde voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
29 2011-003332 TALO Markink
Onderwerp
Begroting 2012-2015 gemeente Winterswijk.
Openbare samenvatting
De begroting 2012-2015 van de gemeente Winterswijk is in meerjarenperspectief  
structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012-2015 en de jaarrekening
2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS
gestuurd. De gemeente Winterswijk voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor
2012 voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben
daarom besloten de begroting 2012-2015 van de gemeente Winterswijk voor
kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
30 2011-003323 TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Scherpenzeel: begroting 2012.
Openbare samenvatting
De begroting 2012 en de meerjarenramingen 2013-2015 van de gemeente  
Scherpenzeel zijn structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012 en de
jaarrekening 2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn
aan GS gestuurd. De gemeente Scherpenzeel voldoet daarmee aan de voorwaarden om
voor 2012 voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS
hebben daarom besloten de begroting 2012-2015 van de gemeente Scherpenzeel voor
kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
31 2011-003330 TALO Markink
Onderwerp
Gemeente West Maas en Waal: Programmabegroting 2012-2015.
Openbare samenvatting
De begroting 2012 van de gemeente West Maas en Waal is structureel sluitend. De  
programmabegroting 2012-2015 en de jaarrekening 2010 van de gemeente West Maas
en Waal zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en
toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt de gemeente West Maas en
Waal in 2012 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel
toezicht) in aanmerking. Het College van GS heeft besloten de
programmabegroting 2012-2015 van West Maas en Waal voor kennisgeving aan te
nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
32 2011-003329 TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Westervoort: 
Programmabegroting 2012-2015.
Openbare samenvatting
De begroting 2012 van de gemeente Westervoort is structureel sluitend. De  
programmabegroting 2012-2015 en de jaarrekening 2010 van de gemeente
Westervoort zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en
toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt de gemeente Westervoort
in 2012 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel
toezicht) in aanmerking. Het College van GS heeft besloten de
programmabegroting 2012-2015 van Westervoort voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
33 2011-003301 TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Lochem: begroting 2012-2015.
Openbare samenvatting
De begroting 2012-2015 van de gemeente Lochem is meerjarig structureel  
sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012-2015 en de jaarrekening 2010 binnen
de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS gestuurd. De
gemeente Lochem voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2012 voor repressief
(=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben daarom besloten de
begroting 2012-2015 van de gemeente Lochem voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
34 2011-003333 TALO Markink
Onderwerp
Programmabegroting 2012 Gemeente Zaltbommel.
Openbare samenvatting
De begroting 2012 van Zaltbommel is structureel sluitend. De begroting 2012 en  
de jaarrekening 2010 van Zaltbommel zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke
termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt
Zaltbommel in 2012 in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende
vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting
2012 van Zaltbommel voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
35 2011-003300 TALO Markink
Onderwerp
Begroting 2012-2015 gemeente Lingewaard.
Openbare samenvatting
De begroting 2012-2015 van de gemeente Lingewaard is in meerjarenperspectief  
structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012-2015 en de jaarrekening
2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS
gestuurd. De gemeente Lingewaard voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor
2012 voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben
daarom besloten de begroting 2012-2015 van de gemeente Lingewaard voor
kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
36 2011-003313 TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Oost Gelre: 
Programmabegroting 2012.
Openbare samenvatting
Het saldo van de structurele baten en lasten van de begroting 2012 van de  
gemeente Oost Gelre is in meerjarig perspectief positief. Daarnaast zijn de
begroting 2012 en de jaarrekening 2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen
uiterste inzenddatum aan GS gestuurd. De gemeente Oost Gelre voldoet daarmee
aan de voorwaarden om voor 2012 voor het repressief toezicht (minst belastende
vorm van financieel toezicht) in aanmerking te komen. GS hebben daarom besloten
de begroting 2012 van Oost Gelre voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
37 2011-003307 TALO Markink
Onderwerp
Begroting 2012 
Gemeente Neder-Betuwe.
Openbare samenvatting
De begroting 2012 van Neder-Betuwe is structureel sluitend. De begroting 2012  
en de jaarrekening 2010 van Neder-Betuwe zijn binnen de daartoe gestelde
wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband
hiermee komt Neder-Betuwe in 2012 in aanmerking voor repressief toezicht (minst
belastende vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de
begroting 2012 van Neder-Betuwe voor kennisgeving aan te nemen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
38 2011-003305 TALO Markink
Onderwerp
Gemeente Montferland: Meerjarenprogrammabegroting 2012-2015.
Openbare samenvatting
De Meerjarenprogrammabegroting 2012-2015 van de gemeente Montferland is in  
meerjarenperspectief structureel sluitend. De MJB 2012-2015 en de jaarrekening
2010 van de gemeente Montferland zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke
termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee heeft
het College van GS besloten de gemeente Montferland in 2012 voor het repressief
toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking te laten
komen. Tevens heeft het College van GS besloten de MJB 2012-2015 van
Montferland voor kennisgeving aan te nemen.
 
Rondvraag GS-vergadering van 13 december 2011
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
1 - --- Markink
Afspraak
De rondvraagnotitie betreffende Social Return wordt voor kennisgeving  
aangenomen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
2 - --- Markink
Afspraak
Gedeputeerde Markink informeert het college over de stand van zaken rondom de  
dijkteruglegging in Brummen in het kader van de IJsselsprong en de situatie
rondom de wijziging van het bestemmingsplan door de gemeente die daarvoor nodig
is.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
3 - --- Markink
Afspraak
Gedeputeerde Markink informeert het college over de expertmeeting over het  
evenementenbeleid waarbij hij aanwezig was.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
42 2007-020427 J&I/INK&BBM Markink
Onderwerp
Voorstel herbenoeming van de heer R.J.H.M. Huisman als lid van de Commissie van  
advies voor bezwaarschriften en klachten.
Openbare samenvatting
Besluit de heer R.J.H.M. Huisman als lid van de Commissie van advies voor  
bezwaarschriften en klachten te herbenoemen voor een periode van 4 jaren
ingaande 1 januari 2012 tot 1-1-2016. 
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
43 2011-018923 PP Traag
Onderwerp
Beantwoording brief wethouder Wissink van gemeente Montferland over de  
verbinding Veluwe-Reichswald.
Openbare samenvatting
Wethouder Wissink van de gemeente Montferland heeft in een brief aan  
gedeputeerde Van Dijk gevraagd om de ambitie voor de realisatie van de
ecologische verbinding tussen Veluwe en Reichswald overeind te houden. In
reactie hierop heeft GS aangegeven belang te hechten aan de genoemde
verbinding, maar vanwege de herijking van de EHS hiervoor op dit moment geen
middelen kan toezeggen.
 
Nummer Commissoriaal Afdeling Gedeputeerde Openbaar
44 2011-019833 F&BV Markink
Onderwerp
Vaststellen subsidieplafonds.
Openbare samenvatting
Gedeputeerde Staten van Gelderland hebben op basis van de door Provinciale  
Staten vastgestelde primaire begroting 2012 diverse subsidieplafonds voor het
boekjaar 2012 vastgesteld.
 

terug naar de vorige pagina