Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
1 |
2011-018020 |
B&SWSC |
Van Dijk |
Onderwerp |
Vervolgvoorstel structurele subsidies bij de uitvoering van het Sociaal Profiel Gelderland in de periode 2013-2016: langere overgangsperiode voor ondersteuninginstellingen. |
Openbare samenvatting |
Het nieuwe Sociaal Profiel van de provincie Gelderland en de korting van 30% op de budgetten die daarmee samenhangt, heeft ingrijpende gevolgen voor de Gelderse ondersteuninginstellingen (Elan, Spectrum en Zorgbelang). Gedeputeerde Staten doen een voorstel aan PS om, in aanvulling op het overgangsjaar 2013, uit de budgetten van het Sociaal Profiel van de jaren 2014 tot en met 2016 middelen vrij te maken zodat een langere overgangsperiode ontstaat. Deze middelen worden gereserveerd voor Elan, Spectrum en Zorgbelang, bedoeld om deze organisaties de gelegenheid te geven om in te spelen op de grote veranderopgave waarvoor zij zich gesteld zien. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
2 |
2011-019329 |
P&CMWLG |
Van Dijk |
Onderwerp |
Innovatiefonds Betuwse Bloem Innoveert (BBI) |
Openbare samenvatting |
In het kader van het Actieplan Recessie is € 2,5 miljoen vrijgemaakt voor het stimuleren van de innovatie binnen het tuinbouwcluster Betuwse Bloem. Eerder is met een deel van deze middelen (€ 236.000,--) en middelen uit het fonds Sociaal Economisch beleid het Regionaal Centrum voor Technologie Rivierenland opgericht en is een bijdrage geleverd aan onderzoek naar de ontwikkeling van een nieuw teeltsysteem voor de chrysantenteelt. GS stellen PS voor om onder IIG BV een fonds 'Betuwse Bloem Innoveert' te plaatsen, in welk kader aan circa 20 innovaties tegen gunstige voorwaarden krediet verstrekt kan worden aan tuinbouwbedrijven binnen de Betuwse Bloem. Het tuinbouwcluster wordt hiermee verder versterkt. Het fonds is een pilot in het kader van de omvorming van het subsidie-instrumentarium naar revolverende middelen. Het college stelt hier € 2,0 miljoen voor beschikbaar. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
3 |
2011-019250 |
PP/K&E |
Traag |
Onderwerp |
Warmtenet Nijmegen en de rol van de provincie. |
Openbare samenvatting |
De gemeente Nijmegen heeft samen met Alliander, NUON en de ARN plannen uitgewerkt voor een warmtenet om de Waalsprong op een duurzame wijze te voorzien van warmte. Het college van Nijmegen is overtuigd dat het warmtenet Waalsprong de meest kosteneffectieve wijze is om haar energie- en klimaatdoelen te behalen en beschouwt het als een strategisch belangrijk project om uiteindelijk een regionaal warmtenet in de Stadsregio te realiseren. Ook de provincie ziet warmtelevering als een kosteneffectieve manier is om fossiele energie te besparen en CO2 uitstoot te reduceren en gaat samen met Nijmegen en de andere partners onderzoeken of de businesscase haalbaar is en welke publieke bijdrage dan noodzakelijk is om het project te realiseren. Dit onderzoek vormt voor alle betrokken partijen de basis voor de uiteindelijke besluitvorming over investeringen in het warmtenet. Deze besluiten worden komend voorjaar verwacht. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
4 |
2010-001906 |
P&CMERO/MOB |
Bieze |
Onderwerp |
Statennotitie "Aanbesteding Regiotaxi Gelderland 2013-2015. Aanvullende informatie". |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten van Gelderland hebben Provinciale Staten met een notitie aanvullend geïnformeerd over de start van de aanbesteding van Regiotaxi Gelderland voor de periode 2013-2015. De bestekken zullen zo spoedig mogelijk worden gepubliceerd. Eventuele maatregelen om de kosten van het OV-regiotaxivervoer te beheersen, zullen pas worden genomen nadat PS zich hierover in de loop van 2012 hebben uitgesproken. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
5 |
2008-020805 |
DIR |
Verdaas |
Onderwerp |
Reactie van staatssecretaris Atsma d.d. 14 november op het Eindverslag stand van zaken RUD's in Gelderland. |
Openbare samenvatting |
n Gelderland wordt momenteel door gemeenten en provincie druk gewerkt aan de tot standkoming van 7 regionale uitvoeringsdiensten. In de Achterhoek heeft de gemeente Montferland aangegeven geen taken in deze regionale uitvoeringsdienst te willen inbrengen. De staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu heeft Gedeputeerde Staten gevraagd om bij de gemeente na te vragen of dit standpunt nog steeds geldt. Als de gemeente bij dit standpunt blijft dan is de staatssecretaris van plan sommige milieutaken bij de provincie te leggen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
6 |
2011-018667 |
J&I/INK&BBM |
Markink |
Onderwerp |
Elektronisch indienen van bezwaarschriften |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben in verband met de problemen rond het faillissement van het bedrijf Diginotar, het minimale gebruik dat van de mogelijkheid om een bezwaarschrift digitaal in te dienen tot op heden is gebruikt en de kosten die het opnieuw open van de stellen de digitale weg met zich mee brengen het volgende besloten. De mogelijkheid voor burgers om digitaal bezwaarschriften in te dienen wordt voorlopig te gesloten. De provincie wacht de komst van het stelsel van eHerkenning, dat landelijk voor het indienen van verzoeken bij de overheid wordt ontwikkeld en volgend jaar klaar moet zijn, voorlopig af. In de tussentijd krijgt de burger een digitale format voor een bezwaarschrift aangeboden dat analoog kan worden ondertekend en verzonden. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
7 |
|
F&BV/FSFB |
|
Openbare samenvatting |
raktisch vorm wordt gegeven aan het verantwoord beleggingsbeleid. Bepaald is dat de Sustainability ratings van het duurzaamheidsrating bureau Sustainalytics als norm worden gehanteerd voor provinciale beleggingen in financiële instellingen. Alvorens tot definitieve besluitvorming over te gaan worden PS door middel van de inlichtingen vooraf-procedure in de gelegenheid gesteld opmerkingen te maken. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
8 |
2011-008609 |
F&BV/FSFB |
Markink |
Onderwerp |
Algemene vergadering van Aandeelhouders (AvA) Vitens NV op 15 december 2011. |
Openbare samenvatting |
Op 15 december 2011 wordt er Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AvA) Vitens gehouden. Onder andere komt aan de orde de vaststelling van de drinkwatertarieven voor 2012. Het college van Gedeputeerde Staten is voornemens om op de AvA in te stemmen met de door Vitens voorgestelde tarieven voor 2012. Vitens hanteert als beleidsmatig uitgangspunt dat kostenstijgingen als gevolg van inflatie en kwaliteitsverbetering niet mogen leiden tot tariefsverhoging van het variabele tarief. Dit uitgangspunt wordt ook voor het jaar 2012 toegepast. Als gevolg van de afschaffing van de rijksgrondwaterbelasting (onderdeel van het Belastingplan 2012 dat nog de instemming behoeft van de Eerste Kamer) zal de nota voor waterverbruik enigzins kunnen dalen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
9 |
2010-021283 |
TALO/IBT |
Verdaas |
Onderwerp |
Continueren deelname project grensoverschrijdende uitwisseling van geoinformatie (X-Border GDI), ondertekening samenwerkingsovereenkomst |
Openbare samenvatting |
Provincie Gelderland heeft ingestemd met voortzetting van de samenwerking met Nordhrein-Westfalen en Niedersachsen in X-border GDI en heeft daarin de rol van leadpartner. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
10 |
2011-018739 |
P&CMERO/EZ |
Bieze |
Onderwerp |
Regionaal Programma Bedrijventerreinen (RPB) Noord-Veluwe |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben met voor de regio Noord Veluwe en regio Achterhoek het Regionaal Programma Bedrijventerreinen (RPB) vastgesteld. Hiermee zijn Noord Veluwe en de Achterhoek de eerste twee regio's waar provincie en regio samen concrete afspraken maken over bedrijventerreinen. Het RPB bevat onder andere keuzes over de planning van bedrijventerreinen en het schrappen van plannen waarvoor voorlopig geen behoefte is. De feitelijke vraag naar bedrijventerreinen wordt in regionaal verband gemonitord en de duurzame kwaliteit van bestaande locaties wordt de komende jaren verbeterd, bijvoorbeeld door herstructurering. De behoefte aan bedrijventerreinen zal naar verwachting de komende jaren verder dalen. Hierdoor dreigt ook in Gelderland mogelijk een overaanbod van bedrijventerreinen. Dit heeft grote gevolgen voor de ruimte en voor de gemeentefinancien. De provincie heeft hierbij de regierol. Zoals afgesproken in de structuurvisie bedrijventerreinen en werklokaties (2010) wordt hiervoor in elk regio een Regionaal Programma Bedrijventerreinen (RPB) opgesteld. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
11 |
2011-018739 |
P&CMERO/EZ |
Bieze |
Onderwerp |
Regionaal Programma Bedrijventerreinen (RPB) Achterhoek |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben met voor de regio Noord Veluwe en regio Achterhoek het Regionaal Programma Bedrijventerreinen (RPB) vastgesteld. Hiermee zijn Noord Veluwe en de Achterhoek de eerste twee regio's waar provincie en regio samen concrete afspraken maken over bedrijventerreinen. Het RPB bevat onder andere keuzes over de planning van bedrijventerreinen en het schrappen van plannen waarvoor voorlopig geen behoefte is. De feitelijke vraag naar bedrijventerreinen wordt in regionaal verband gemonitord en de duurzame kwaliteit van bestaande locaties wordt de komende jaren verbeterd, bijvoorbeeld door herstructurering. De behoefte aan bedrijventerreinen zal naar verwachting de komende jaren verder dalen. Hierdoor dreigt ook in Gelderland mogelijk een overaanbod van bedrijventerreinen. Dit heeft grote gevolgen voor de ruimte en voor de gemeentefinancien. De provincie heeft hierbij de regierol. Zoals afgesproken in de structuurvisie bedrijventerreinen en werklokaties (2010) wordt hiervoor in elk regio een Regionaal Programma Bedrijventerreinen (RPB) opgesteld. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
12 |
2010-017828 |
F&BV/FSFB |
Markink |
Onderwerp |
Herbeleggen vrijval obligaties. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben besloten om € 283.505.000,-- miljoen vrijkomend vermogen te herbeleggen in staatsobligaties. Dit besluit past binnen het eerder vastgestelde Strategisch Beleggingsplan. In dit plan staat op welke wijze het vermogen dat is vrijgekomen na de verkoop van de Nuon-aandelen op lange termijn wordt beheerd. Het plan geeft inzicht in de doelstelling van het vermogensbeheer en de lange termijn beleggingsstrategie. De provincie Gelderland streeft naar het instandhouden van het stamkapitaal en kiest voor een risicomijdende strategie. Op deze wijze is gewaarborgd dat het vermogen op lange termijn bijdraagt aan de maatschappelijke functie van de provincie Gelderland. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
13 |
2009-011609 |
VV |
Van Dijk |
Onderwerp |
Natuurbeschermingswet 1998 - beroepsprocedure Coöperatie Mobilisation for the Environment tegen agrarische inrichting maatschap Derks te Beuningen. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten heeft de beschikking op bezwaar van 24 februari 2011 gewijzigd. Als gevolg van deze herroeping is ten behoeve van het agrarisch bedrijf gevestigd aan de Horsterdstraat 1 te Beuningen een vergunning op grond van de Natuurbeschermingswet 1998 verleend. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
14 |
2011-019033 |
UW |
Bieze |
Onderwerp |
Tarieven regionaal openbaar vervoer 2012. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben de door Syntus, Connexxion, NS en Arriva voorgestelde regionale tarieven interlokaal vervoer 2012 vastgesteld. De tarieven voor het busvervoer zullen met 4,9% worden geïndexeerd en die voor het treinvervoer met 2,21%. Ter vervanging van een aantal abonnementen worden een aantal mogelijkheden geboden op de OV-chipkaart voor zowel het bus- als het treinvervoer. In de gemeenten Apeldoorn, Ede en Harderwijk zal het Cityticket definitief worden afgeschaft. Dit is een kaartje dat voor € 1 te koop is bij de chauffeur, geldig is na 9.00 uur zonder overstapmogelijkheid. Dit in overeenstemming met het beleid in provincie Flevoland en Overijssel, stadsregio Arnhem Nijmegen en regio Twente In de concessie Veluwe zal op het busticket, te koop bij de chauffeur een overstapmogelijkheid worden ingevoerd. Dit in overeenstemming met het beleid in provincie Flevoland en Overijssel. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
15 |
2011-012972 |
P&CMERO/EZ |
Traag |
Onderwerp |
Oprichting Innovatie- & Investeringsfonds Gelderland BV. AANGEHOUDEN D.D. 6 DECEMBER 2011 (C7). |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten van Gelderland hebben ingestemd met de oprichting van de Innovatie- & Investeringsfonds Gelderland BV. Deze BV zal het "Innovatie- & Investeringsfonds Gelderland" (IIG) onder haar hoede krijgen. Het beheer van dit fonds zal t/m 31 december 2012 uitgevoerd worden door PPM Oost met een jaarlijkse optie tot verlenging. Het "Innovatie- & Investeringsfonds Gelderland" richt zich financiering van innovatieprojecten op de gebieden Food, Health en Energie- en Milieutechnologie. Zowel innovatieprojecten van individuele bedrijven als innovatieprojecten waarbij bedrijven en kennisinstellingen samenwerken kunnen voor financiering in aanmerking komen. Daarnaast kunnen duurzame energie-infrastructuurprojecten gefinancieerd worden. Meer informatie over dit fonds (voorwaarden, aanvraagprocedure etc.) is te vinden op de website van PPM Oost (www.ppmoost.nl). |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
16 |
2011-012972 |
P&CMERO/EZ |
Traag |
Onderwerp |
Beheerovereenkomst Innovatie- en Investeringsfonds Gelderland (IIG). Aangehouden d.d. 6 december 2011 (C8). |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten van Gelderland hebben € 10 miljoen beschikbaar gesteld voor het Innovatie- & Investeringsfonds Gelderland. Het "Innovatie- & Investeringsfonds Gelderland" richt zich financiering van innovatieprojecten op de gebieden Food, Health en Energie- en Milieutechnologie. Zowel innovatieprojecten van individuele bedrijven als innovatieprojecten waarbij bedrijven en kennisinstellingen samenwerken kunnen voor financiering in aanmerking komen. Daarnaast kunnen duurzame energie-infrastructuurprojecten gefinancieerd worden. Meer informatie over dit fonds dat door PPM Oost NV wordt beheerd, is te vinden op de website van PPM Oost NV (www.ppmoost.nl). |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
17 |
2011-012007 |
P&CMWLG |
Van Dijk |
Onderwerp |
Toekennen en uitbetalen van schadeloosstelling individuele weidevogelpakketten na overstap naar het Weidevogelcollectief. Toekennen van een schadeloosstelling na een foutieve aanpassing |
Openbare samenvatting |
GS van Gelderland hebben de afgelopen jaren op verzoek van het rijk het particulier natuurbeheer mogelijk gemaakt in Gelderland. Particuliere grondeigenaren kregen voor het beheren van hun gronden op een natuurvriendelijke manier een subsidie uitgekeerd. In 2009 is het subsidiestelsel hiervoor veranderd van een Provinciale Subsidieregeling Agrarisch Natuurbeheer (PSAN) naar het Subsidiestelsel Natuur- en Landschapsbeheer (SNL). Door deze overgang was het voor individuele agrariers niet meer mogelijk om tussentijds over te stappen naar collectief weidevogelbeheer, zonder hun individuele Beheervergoeding te verliezen. GS hebben nu besloten een aantal particulieren schadeloos te stellen voor het uitgevoerde (weidevogel) beheer, omdat zij op verzoek van de provincie overgestapt zijn naar een collectief weidevogelbeheer. Daarnaast hebben GS besloten om een schadevergoeding uit te keren aan een agrarische natuurvereniging omdat de provincie in het Natuurbeheerplan 2011 een fout heeft gemaakt. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
18 |
2011-007786 |
VV |
Bieze |
Onderwerp |
Vergunningverlening Wabo; besluit op bezwaar fam. Van Haar en fa. Van Drie d.d. 22 mei 2011 tegen omgevingsvergunning m.b.t. milieustraat 'De Flier' (Nijkerk) aan Dusseldorp Groep B.V. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben besloten om het bezwaar van een aantal buurtbewoners tegen de verlening van een omgevingsvergunning aan Dusseldorp Groep B.V. met betrekking tot een milieustraat op bedrijventerrein 'De Flier' in Nijkerk, deels niet-ontvankelijk en voor het overige ongegrond te verklaren. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
19 |
2011-007786 |
VV |
Bieze |
Onderwerp |
Vergunningverlening Wabo; besluit op bezwaar P. Teesink en A. Borckink d.d. 22 augustus 2011 tegen omgevingsvergunning m.b.t. de inrichting van Heinhuis Recycling B.V. (Eibergen). |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben besloten om het bezwaar van een aantal buurtbewoners tegen de verlening van een omgevingsvergunning aan Heinhuis Recycling B.V. met betrekking tot een inrichting aan de Ballastweg in Eibergen, gedeeltelijk niet-ontvankelijk en gedeeltelijk ongegrond te verklaren. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
20 |
2011-003331 |
TALO |
Markink |
Onderwerp |
Begroting 2012-2015 gemeente Wijchen. |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012-2015 van de gemeente Wijchen is in meerjarenperspectief structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012-2015 en de jaarrekening 2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS gestuurd. De gemeente Wijchen voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2012 voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben daarom besloten de begroting 2012-2015 van de gemeente Wijchen voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
21 |
2011-003287 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Duiven Programmabegroting 2012-2015 |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012 van de gemeente Duiven is structureel sluitend. De programmabegroting 2012-2015 en de jaarrekening 2010 van de gemeente Duiven zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt de gemeente Duiven in 2012 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking. Het College van GS heeft besloten de programmabegroting 2012-2015 van Duiven voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
22 |
2011-003274 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Arnhem Meerjarenprogrammabegroting 2012-2015 |
Openbare samenvatting |
De Meerjarenprogrammabegroting 2012-2015 van de gemeente Arnhem is in meerjarenperspectief structureel sluitend. De MJB 2012-2015 en de jaarrekening 2010 van de gemeente Arnhem zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee heeft het College van GS besloten de gemeente Arnhem in 2012 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van GS besloten de MJB 2012-2015 van Arnhem voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
23 |
2011-003277 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Begroting 2012 gemeente Berkelland |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012 en de meerjarenramingen 2013-2015 van de gemeente Berkelland zijn meerjarig structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012 en de jaarrekening 2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS gestuurd. De gemeente Berkelland voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2012 voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben daarom besloten de begroting 2012 van de gemeente Berkelland voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
24 |
2011-003281 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Brummen Programmabegroting 2012-2015 |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012 van de gemeente Brummen is structureel sluitend. De programmabegroting 2012-2015 en de jaarrekening 2010 van de gemeente Brummen zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt de gemeente Brummen in 2012 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking. Het College van GS heeft besloten de programmabegroting 2012-2015 van Brummen voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
25 |
2011-003284 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Doesburg Programmabegroting 2012 |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012 van de gemeente Doesburg is structureel sluitend. De programmabegroting 2012 en de jaarrekening 2010 van de gemeente Doesburg zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt de gemeente Doesburg in 2012 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking. Het College van GS heeft besloten de programmabegroting 2012 van Doesburg voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
26 |
2011-003285 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Begroting 2012 Gemeente Doetinchem |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012 en de meerjarenramingen 2013-2015 van de gemeente Doetinchem zijn structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012 en de jaarrekening 2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS gestuurd. De gemeente Doetinchem voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2012 voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben daarom besloten de begroting 2012-2015 van de gemeente Doetinchem voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
27 |
2011-003319 |
TALO/IBT |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Rijnwaarden Programmabegroting 2012 |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012 van de gemeente Rijnwaarden is in meerjarenperspectief structureel sluitend. De programmabegroting 2012 en de jaarrekening 2010 van de gemeente Rijnwaarden zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt de gemeente Rijnwaarden in 2012 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking. Het College van GS heeft besloten de programmabegroting 2012 van Rijnwaarden voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
28 |
2011-003297 |
TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Heerde: begroting 2012. |
Openbare samenvatting |
De begroting 2011 van de gemeente Heerde is structureel sluitend. De begroting 2011 en de jaarrekening 2009 van de gemeente Heerde zijn voor de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee heeft het College van GS besloten de gemeente Heerde in 2011 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van GS besloten de begroting 2011-2014 van Heerde voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
29 |
2011-003332 |
TALO |
Markink |
Onderwerp |
Begroting 2012-2015 gemeente Winterswijk. |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012-2015 van de gemeente Winterswijk is in meerjarenperspectief structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012-2015 en de jaarrekening 2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS gestuurd. De gemeente Winterswijk voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2012 voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben daarom besloten de begroting 2012-2015 van de gemeente Winterswijk voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
30 |
2011-003323 |
TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Scherpenzeel: begroting 2012. |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012 en de meerjarenramingen 2013-2015 van de gemeente Scherpenzeel zijn structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012 en de jaarrekening 2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS gestuurd. De gemeente Scherpenzeel voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2012 voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben daarom besloten de begroting 2012-2015 van de gemeente Scherpenzeel voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
31 |
2011-003330 |
TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente West Maas en Waal: Programmabegroting 2012-2015. |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012 van de gemeente West Maas en Waal is structureel sluitend. De programmabegroting 2012-2015 en de jaarrekening 2010 van de gemeente West Maas en Waal zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt de gemeente West Maas en Waal in 2012 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking. Het College van GS heeft besloten de programmabegroting 2012-2015 van West Maas en Waal voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
32 |
2011-003329 |
TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Westervoort: Programmabegroting 2012-2015. |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012 van de gemeente Westervoort is structureel sluitend. De programmabegroting 2012-2015 en de jaarrekening 2010 van de gemeente Westervoort zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt de gemeente Westervoort in 2012 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking. Het College van GS heeft besloten de programmabegroting 2012-2015 van Westervoort voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
33 |
2011-003301 |
TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Lochem: begroting 2012-2015. |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012-2015 van de gemeente Lochem is meerjarig structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012-2015 en de jaarrekening 2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS gestuurd. De gemeente Lochem voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2012 voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben daarom besloten de begroting 2012-2015 van de gemeente Lochem voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
34 |
2011-003333 |
TALO |
Markink |
Onderwerp |
Programmabegroting 2012 Gemeente Zaltbommel. |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012 van Zaltbommel is structureel sluitend. De begroting 2012 en de jaarrekening 2010 van Zaltbommel zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt Zaltbommel in 2012 in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting 2012 van Zaltbommel voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
35 |
2011-003300 |
TALO |
Markink |
Onderwerp |
Begroting 2012-2015 gemeente Lingewaard. |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012-2015 van de gemeente Lingewaard is in meerjarenperspectief structureel sluitend. Daarnaast zijn de begroting 2012-2015 en de jaarrekening 2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzendtermijn aan GS gestuurd. De gemeente Lingewaard voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2012 voor repressief (=terughoudend) toezicht in aanmerking te komen. GS hebben daarom besloten de begroting 2012-2015 van de gemeente Lingewaard voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
36 |
2011-003313 |
TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Oost Gelre: Programmabegroting 2012. |
Openbare samenvatting |
Het saldo van de structurele baten en lasten van de begroting 2012 van de gemeente Oost Gelre is in meerjarig perspectief positief. Daarnaast zijn de begroting 2012 en de jaarrekening 2010 binnen de daarvoor in de wet opgenomen uiterste inzenddatum aan GS gestuurd. De gemeente Oost Gelre voldoet daarmee aan de voorwaarden om voor 2012 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking te komen. GS hebben daarom besloten de begroting 2012 van Oost Gelre voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
37 |
2011-003307 |
TALO |
Markink |
Onderwerp |
Begroting 2012 Gemeente Neder-Betuwe. |
Openbare samenvatting |
De begroting 2012 van Neder-Betuwe is structureel sluitend. De begroting 2012 en de jaarrekening 2010 van Neder-Betuwe zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee komt Neder-Betuwe in 2012 in aanmerking voor repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht). Het College van GS heeft besloten de begroting 2012 van Neder-Betuwe voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
38 |
2011-003305 |
TALO |
Markink |
Onderwerp |
Gemeente Montferland: Meerjarenprogrammabegroting 2012-2015. |
Openbare samenvatting |
De Meerjarenprogrammabegroting 2012-2015 van de gemeente Montferland is in meerjarenperspectief structureel sluitend. De MJB 2012-2015 en de jaarrekening 2010 van de gemeente Montferland zijn binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen vastgesteld en toegezonden aan de Provincie. In verband hiermee heeft het College van GS besloten de gemeente Montferland in 2012 voor het repressief toezicht (minst belastende vorm van financieel toezicht) in aanmerking te laten komen. Tevens heeft het College van GS besloten de MJB 2012-2015 van Montferland voor kennisgeving aan te nemen. |
|
Rondvraag GS-vergadering van 13 december 2011 |
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
1 |
- |
--- |
Markink |
Afspraak |
De rondvraagnotitie betreffende Social Return wordt voor kennisgeving aangenomen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
2 |
- |
--- |
Markink |
Afspraak |
Gedeputeerde Markink informeert het college over de stand van zaken rondom de dijkteruglegging in Brummen in het kader van de IJsselsprong en de situatie rondom de wijziging van het bestemmingsplan door de gemeente die daarvoor nodig is. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
3 |
- |
--- |
Markink |
Afspraak |
Gedeputeerde Markink informeert het college over de expertmeeting over het evenementenbeleid waarbij hij aanwezig was. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
42 |
2007-020427 |
J&I/INK&BBM |
Markink |
Onderwerp |
Voorstel herbenoeming van de heer R.J.H.M. Huisman als lid van de Commissie van advies voor bezwaarschriften en klachten. |
Openbare samenvatting |
Besluit de heer R.J.H.M. Huisman als lid van de Commissie van advies voor bezwaarschriften en klachten te herbenoemen voor een periode van 4 jaren ingaande 1 januari 2012 tot 1-1-2016. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
43 |
2011-018923 |
PP |
Traag |
Onderwerp |
Beantwoording brief wethouder Wissink van gemeente Montferland over de verbinding Veluwe-Reichswald. |
Openbare samenvatting |
Wethouder Wissink van de gemeente Montferland heeft in een brief aan gedeputeerde Van Dijk gevraagd om de ambitie voor de realisatie van de ecologische verbinding tussen Veluwe en Reichswald overeind te houden. In reactie hierop heeft GS aangegeven belang te hechten aan de genoemde verbinding, maar vanwege de herijking van de EHS hiervoor op dit moment geen middelen kan toezeggen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
44 |
2011-019833 |
F&BV |
Markink |
Onderwerp |
Vaststellen subsidieplafonds. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten van Gelderland hebben op basis van de door Provinciale Staten vastgestelde primaire begroting 2012 diverse subsidieplafonds voor het boekjaar 2012 vastgesteld. |
|