Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
1 |
- |
CS |
Voorzitter |
Onderwerp |
Besluitenlijst van de vergadering van 30 november 2004. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
2 |
DS2004.108447 |
REW |
Keereweer |
Onderwerp |
Reconstructieplan Achterhoek en Liemers. |
Openbare samenvatting |
Op 1 april 2002 is de Reconstructiewet Concentratiegebieden in werking getreden. De wet vraagt aan betrokken provincies om voor de concentratie- gebieden reconstructieplannen op te stellen. Voor Gelderland worden drie reconstructieplannen opgesteld waaronder het gebied Achterhoek en Liemers. De ingestelde reconstructiecommissie heeft een door alle partijen in het gebied gedragen plan opgesteld en dit als advies aan de provincie aangeboden. Na vaststelling door het college van Gedeputeerde Staten van het ontwerp-plan op 9 maart 2004, is het plan ter visie gelegd. In de periode van 13 april t/m 11 mei zijn er ruim 1078 bedenkingen ingediend. De bedenkingen zijn in de Bedenkingen-nota samengevat en voorzien van een reactie van het college. Op een aantal punten bestaat aanleiding om het in maart vastgestelde ontwerp-reconstructieplan te wijzigen. Deze wijzigingen zijn, met concrete tekstvoorstellen, opgenomen in de bijgevoegde Nota van Wijziging. Het plan heeft de wettelijke procedure doorlopen. Er is een positief oordeel van de Commissie voor de Milieu Effectrapportage. Het Reconstructieplan kan daarmee worden vastgesteld door Provinciale Staten. Na vaststelling in Provinciale Staten op 23 februari 2005 dient het plan door de Minister van LNV, namens het Rijk te worden goedgekeurd. Na goedkeuring en publicatie is er dan sprake van een vastgesteld reconstructieplan Achterhoek en Liemers. De uitvoering zal een periode van 12 jaar beslaan. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
3 |
RE2004.108455 |
REW |
Keereweer |
Onderwerp |
Reconstructieplan Veluwe. |
Openbare samenvatting |
Op 1 april 2002 is de Reconstructiewet Concentratiegebieden in werking getreden. De wet vraagt aan betrokken provincies om voor de concentratie-gebieden reconstructieplannen op te stellen. Voor Gelderland worden drie reconstructieplannen opgesteld waaronder de Veluwe. De ingestelde reconstructiecommissie heeft een door alle partijen in het gebied gedragen plan opgesteld en dit als advies aan de provincie aangeboden. Na vaststelling door het college van Gedeputeerde Staten van het ontwerp-plan op 9 maart 2004, is het plan ter visie gelegd. In de periode van 19 april t/m 17 mei zijn er ruim 325 bedenkingen ingediend. De bedenkingen zijn in de Bedenkingen-nota samengevat en voorzien van een reactie van het college. Op een aantal punten bestaat aanleiding om het in maart vastgestelde ontwerp-reconstructieplan te wijzigen. Deze wijzigingen zijn, met een concreet tekstvoorstel, opgenomen in de bijgevoegde Nota van Wijziging. Het plan heeft de wettelijke procedure doorlopen. Er is een positief oordeel van de Commissie voor de Milieu Effectrapportage. Het Reconstructieplan kan daarmee worden vastgesteld door Provinciale Staten. Na vaststelling in Provinciale Staten op 23 februari 2005 dient het plan door de minister van LNV, namens het Rijk te worden goedgekeurd. Na goedkeuring en publicatie is er dan sprake van een vastgesteld reconstructieplan Achterhoek en Liemers. De uitvoering zal een periode van 12 jaar beslaan. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
4 |
RE2004.52221 |
REW |
Peters |
Onderwerp |
Partiële herziening van het streekplan Gelderland 1996 inzake Glastuinbouw/ champignonteelt Bommelerwaard: statenvoorstel ten behoeve van PS-vergadering van 26 januari 2005. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben besloten Provinciale Staten een voorstel te doen tot vaststelling van de partiële herziening van het streekplan Gelderland 1996 inzake Glastuinbouw/champignonteelt Bommelerwaard. Op 31 augustus 2004 hebben GS het zogenoemde Regionaal Plan Bommelerwaard als uitwerking van het streekplan Gelderland 1996 vastgesteld. Overeenkomstig de door Provinciale Staten in het streekplan geformuleerde opdracht is, in overleg met de streek, in het uitwerkingsplan beleid geformuleerd voor (onder meer) nieuwe concentratiegebieden voor de glastuinbouw/champignonteelt. De omvang van die gebieden is zodanig dat voor de lokatiekeuze een Milieueffectrapport (MER) nodig is. Tijdens het proces is met de beide gemeenten afgesproken dat de provincie de nieuwe gebieden in het streekplan zal opnemen als zogenaamde concrete beleidsbeslissing (CBB). Een CBB is een onderdeel van het streekplan dat door gemeenten bij hun ruimtelijke plannen in acht moet worden genomen. Volgens de Wet op de Ruimtelijke Ordening zijn alleen Provinciale Staten bevoegd tot het opnemen van een CBB in een streekplan(herziening). In verband hiermee hebben GS deze partiële streekplanherziening voorbereid. Daarin is in totaal 250 ha (bruto) ruimte gefaseerd gereserveerd tot 2015 in een drietal concentratiegebieden. Deze drie gebieden voor glastuinbouw en champignonteelt liggen op de noordelijke oeverwal (bij Zuilichem en Nieuwaal) en oostelijk van de A2 (bij Velddriel). Bij deze laatste wordt er gestreefd naar een combinatie van glastuinbouw- en champignonbedrijven, zodat een efficiënt ruimtegebruik en extra milieuhygiënische en bedrijfseconomische voordelen behaald kunnen worden. Belangrijk onderdeel is de fasering in het plan. GS zijn namelijk van mening dat de feitelijke ontwikkeling van de glastuinbouw/champignonteelt in de nieuwe concentratiegebieden medio 2007 dient te worden getoetst aan een viertal criteria: de economische noodzaak voor de beide sectoren, de kwaliteit van het oppervlaktewater, een verkeersveilige infrastructuur en een goede landschappelijke inpassing. Tot 1 juli 2007 mag 100 ha planologisch-juridisch zijn ontwikkeld of vastgelegd. Wanneer op dat moment blijkt dat zich binnen de voorgenoemde toetsingspunten ongewenste ontwikkelingen voordoen, kan dat een reden zijn de thans geboden mogelijkheid om de resterende 150 ha te ontwikkelen c.q. te heroverwegen. GS zullen PS rapporteren over de naleving van genoemde voorwaarden alsmede, zonodig, omtrent de noodzaak van een streekplanherziening. Tegen het ontwerp-plan zijn 24 bedenkingen ingediend. De bedenkingen geven volgens GS geen aanleiding af te zien van deze streekplanherziening. Wel zijn, mede naar aanleiding van sommige bedenkingen, enkele onderdelen van de beleidstekst, de kaart en de toelichting gewijzigd. De vaststelling van deze partiële streekplanherziening door Provinciale Staten is gepland in januari 2005. Tegen het onderdeel in de beleidstekst, dat is aangemerkt als concrete beleidbeslissing, kan beroep worden ingesteld bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Uiteraard worden reclamanten gewezen op de hun ten dienste staande rechtsmiddelen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
5 |
Z 14534 |
CS |
Wijsman |
Onderwerp |
Gemeenschappelijke regeling Rekenkamer Oost-Nederland. |
Openbare samenvatting |
Met voorstel PS2004-750 hebben Gedeputeerde Staten gevolg gegeven aan de opdracht van Provinciale Staten om samen met de provincie Overijssel een gemeenschappelijke rekenkamer op te richten. Het voorstel is op 10 november 2004 besproken in de statencommissie Economie en Bestuur van Provinciale Staten van Overijssel en op 1 december 2004 in de statencommissie Algemeen bestuur van Provinciale Staten van Gelderland. Naar aanleiding van de in de statencommissie Economie en Bestuur gemaakte opmerkingen dient voorstel PS2004-750 te worden aangepast. Het onderhavige door Gedeputeerde Staten vastgestelde vervolgvoorstel voorziet in deze aanpassing. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
6 |
PS2004-848 |
MW |
Aalderink |
Onderwerp |
Beantwoording statenvragen SP d.d. 18 november inzake bedrijventerrein in Eibergen en specifieke situatie rond metaalverwerkend bedrijf. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben de vragen beantwoord, die de SP heeft gesteld op 18 november 2004, over de uitbreiding van het bedrijventerrein de Kiefte in Eibergen in het algemeen en de milieu situatie van het daarop gelegen metaalverwerkend bedrijf Heinhuis in het bijzonder. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
7 |
Z 5116 |
CS |
Wijsman |
Onderwerp |
Accountantscontrole bij de Jaarrekening 2004. |
Openbare samenvatting |
Voor het toetsingskader dat de accountant moet hanteren bij de controle voor de Jaarrekening 2004 wordt aan Provinciale Staten een voorstel voorgelegd. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
8 |
Z 6381 |
CS |
Wijsman |
Onderwerp |
Betrokkenheid van Provinciale Staten bij privaatrechterlijke rechtshandelingen, rechtsgedingen en civiele verdediging. |
Openbare samenvatting |
In de vergadering van Provinciale Staten van 24 september 2003 zijn regels vastgesteld omtrent de wijze waarop de Staten geïnformeerd willen worden over de uitoefening van bepaalde bevoegdheden van Gedeputeerde Staten. Het betreft de bevoegdheden tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen (bijvoorbeeld het sluiten van een contract), het voeren van rechtsgedingen en voorbereidingsbeslissingen op het gebied van de civiele verdediging. Gebleken is dat de regels op een onderdeel aanpassing behoeven. Het door Gedeputeerde Staten vastgestelde statenvoorstel, waarover Provinciale Staten in een later stadium een beslissing zullen nemen, voorziet in deze aanpassing. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
9 |
Z 15048 |
MW |
Aalderink |
Onderwerp |
Beantwoording statenvragen SP d.d. 19 november 2004 inzake toepassen AVI-slakken door de ARN B.V. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten beantwoorden de vragen van de SP over het toepassen van AVI-slakken als gecertificeerde secundaire bouwstoffen op de stortplaats van de ARN B.V. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
10 |
PS2004.730 |
MW |
Aalderink |
Onderwerp |
Nadere informatie bij beantwoording statenvragen Z14466 op 2 november 2004. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten rectificeren een eerder gegeven antwoord op statenvragen inzake Electrabel naar aanleiding van een discussie in de Commissie Economie en Milieu. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
11 |
MW2003-3256 |
MW |
Keereweer |
Onderwerp |
Derde Waterhuishoudingsplan. |
Openbare samenvatting |
Op basis van het overleg met de statencommissie Verkeer en Water op 1 december heeft het college van Gedeputeerde Staten Gelderland besloten om het derde Waterhuishoudingsplan op een zestal punten te wijzigen: 1 Schadevergoedingsregeling en financiering planschade waterberging Oost Gelderland. 2 Afspraken over financiering waterberging in Oost-Gelderland (voor zover een gevolg van vermindering zijdelingse toestroom naar de IJssel als maatregel voor Ruimte voor de Rivier). 3 Jaarlijks rapporteren aan de Staten over de voortgang van de uitvoering. 4 Het toepassen van de laatste trede van de Ladder van Keereweer (onvrijwillige vernatting of onteigening) alleen in uiterste gevallen en alleen na consultatie CVW. 5 De prestaties van de provincie zelf uit het ontwerp-uitvoeringsprogramma worden voorgelegd aan de Staten. 6 Tussentijdse evaluatie begin 2007 in de Staten over de uitvoering van WHP-3. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
12 |
RE2004.106336 |
REW |
Esmeijer |
Onderwerp |
Aanpassen Jaarprogramma's 2003 en 2004 Gelders Cultuurbeleid (Verbindingen 2003 en 2004). Subsidie verlenen aan Gelders Erfgoed. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten van Gelderland maken bekend dat zij, gelet op artikel 5.2 van de Subsidieregeling cultuur Gelderland 2003, in hun vergadering van 7 december 2004 onder nummer RE2004.106336 besloten hebben een subsidie te verlenen van € 235.007,= aan de Stichting Gelders Erfgoed ten behoeve van de uitvoering van: MUSIP eerste en tweede fase, IGEM 2005 en Herijking Museumregistratie 2005. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
13 |
RE2004.108463 |
REW |
Esmeijer |
Onderwerp |
Verordening voor Welzijn, Zorg en Cultuur Gelderland 2005, mandatering en subsidieplafond. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben in 2005 voor de subsidiëring van instellingen op de beleidsterreinen Welzijn, Zorg (uitgezonderd Jeugdzorg) en Cultuur een bedrag beschikbaar van maximaal € 27.124.969,=. Voor de besluitvorming over de aan de individuele instellingen te verstrekken subsidies verlenen zij mandaat aan de directeur van de provinciale dienst voor Ruimte, Economie en Welzijn. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
14 |
RE2004.22841R |
REW |
Esmeijer |
Onderwerp |
Vaststelling financieel eindverslag van de Gelderse Stichting Hulp aan Turkije. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben op basis van het financiële verslag de definitieve subsidie aan de Gelderse Stichting Hulp aan Turkije vastgesteld. Daarmee is dit project, dat voorzag in een woningbouwprogramma in het door aardbevingen getroffen gebied in Midden-Turkije, afgesloten. Over het project is een fototentoonstelling ingericht in de hal van het gebouw Rijnstate, een van de provinciale gebouwen aan de Markt in Arnhem. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
15 |
WV2004.37913 |
WVV |
Van Haaren |
Onderwerp |
Vaststelling regionale tarieven interlokaal openbaar vervoer 2005. |
Openbare samenvatting |
Nadat de provincie Gelderland sinds 1 januari 1998 verantwoordelijk is geworden voor het interlokaal openbaar vervoer in Gelderland, hebben wij met ingang van 1 januari 2001 ook de bevoegdheid gekregen "regionale tarieven" voor deze openbaar vervoer lijnen vast te stellen. Regionale tarieven zijn tarieven die afwijken van door de minister van Verkeer en Waterstaat vastgestelde landelijke tarieven. Omdat de spoorlijnen Winterswijk - Zutphen, Winterswijk - Arnhem, Zutphen - Hengelo (O) - Oldenzaal en Zutphen - Apeldoorn naar de provincie zijn gedecentraliseerd, stellen wij ook daarvan de tarieven vast. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
16 |
RE2004.108505 |
REW |
Esmeijer |
Onderwerp |
Meerjarenvisie sociaal beleid 2005-2008. |
Openbare samenvatting |
GS hebben de inspraak-editie van de meerjarenvisie sociaal beleid 2005-2008 vastgesteld. Het is voor de eerste keer dat een Meerjarenvisie Sociaal Beleid wordt gepresenteerd waarin de beleidsterreinen Zorg en Welzijn zijn verenigd. Verschillende ontwikkelingen vormden de aanleiding om nu tot één visie te komen: de toenemende raakvlakken tussen zorg en welzijn, een nieuwe kijk op de rol van de provincie in het sociale domein, zoals weergegeven in het rapport van de commissie Simons: nieuwe perspectieven voor provinciaal sociaal beleid en ook beleidsmatige ontwikkelingen zoals de Wet Maatschappelijke Ondersteuning die op landelijk niveau in voorbereiding is. De Meerjarenvisie Sociaal Beleid geeft het kader waarbinnen GS de komende vier jaar beleid willen uitvoeren, in samenwerking met hun partners, met name de gemeenten en de gesubsidieerde instellingen. Uitgangspunt voor het sociale beleid van de provincie is dat iedereen kan participeren in de samenleving, dat niemand buiten de boot hoeft te vallen en er hulp voorhanden is voor degenen die dat nodig hebben. Daarbij kan de overheid niet alles regelen, de verzorgingsstaat loopt tegen zijn grenzen aan en mensen dienen ook hun eigen verantwoordelijkheid te nemen. De overheid komt in beeld wanneer de sociale infrastructuur ontbreekt of in kwalitatief opzicht niet toereikend is. De provincie is niet in directe zin verantwoordelijk voor het realiseren van sociale samenhang en een sociale infrastructuur. Het beleid en de activiteiten richten zich op gemeenten en (bovenlokale) maatschappelijke organisaties, om zo, op indirecte wijze, een bijdrage te leveren aan sociale samenhang, goede betrekkingen en voorzieningen. Het sociaal beleid vloeit voor een deel voort uit de wettelijke taken van de provincie: - Wet op de ambulancezorg. - Wet ziekenhuisvoorzieningen (WZV), minimaal ingevuld, vooruitlopend op de nieuwe Wet toelating Zorginstellingen (WTZi). - Patiënten- en consumentenbeleid: de instandhouding van regionale patiënten- en consumentenfederaties. - Welzijnswet: in de Welzijnswet is omschreven dat de provincie verantwoordelijk is voor het steun-functiewerk: activiteiten van de steunfunctie-instellingen, gericht op het uitvoeren van plaatselijke beroepskrachten en vrijwilligers in het uitvoerende werk. De provincie Gelderland hanteert met betrekking tot de beleidsterreinen Zorg en Welzijn door de jaren heen een brede taakopvatting. Niet alleen de wettelijke taken worden uitgevoerd, er wordt ook een aantal problemen aangepakt vanuit een politiek/maatschappelijke prioriteitsstelling, zonder dat daar een wettelijke verplichting aan ten grondslag ligt. Hoofdlijnen in het sociaal beleid 2005 - 2008 vormen: 1 Stimuleren van een sterke civiel society zodat mensen in een wijk of buurt verantwoordelijkheid nemen voor zichzelf en tegelijkertijd zich verantwoordelijk voelen voor het welzijn van anderen. 2 Ondersteunen van verschillende groepen die niet vanzelfsprekend deelnemen aan het maatschappelijk leven, zoals allochtonen, ouderen, ex-psychiatrische patiënten of mensen met een beperking. 3 Ervoor zorgen dat niemand volledig buiten de boot valt: bestrijden van de problematiek van dak- en thuisloosheid. 4 Inspelen op de gevolgen van de vergrijzing: bevorderen dat mensen zodanig wonen dat ze, ook als ze ouder worden, zo goed mogelijk kunnen functioneren in de (vergrijzende) samenleving, waarbij wordt uitgegaan van hun woon-, welzijns- en zorgwensen en behoeften. 5 Wettelijke taken op het gebied van ambulancezorg. Onder deze hoofdlijnen horen een aantal beleidsthema’s zoals bibliotheekbeleid, sportbeleid, vrijwilligers- en mantelzorgbeleid, beleid Kulturhusen, integratiebeleid, zorgvragersbeleid, participatiebeleid, daklozenbeleid. In de meerjarenvisie wordt voor de verschillende beleidsthema’s in de hoofdlijnen van het sociaal beleid beschreven welke doelstelling voor de periode 2005 – 2008 geldt en welke resultaten gerealiseerd zullen worden. Daarmee wordt de wens van Provinciale Staten vormgegeven om de nadruk te leggen op voortzetting van bestaand beleid en het behalen van concrete resultaten. Tot slot zijn, overeenkomstig de wens van Provinciale staten, leidende principes in de verder realisatie van het sociaal beleid in de periode 2005 – 2008 dat er integraal, interactief en gebiedsgericht te werk wordt gegaan. Dat zal met name ook vorm krijgen in het regionale sociale beleid: de provincie zal de adviezen van de commissie Simons hanteren om het regionale sociale beleid verder op maat te ontwikkelen. Het regionale werken verder wordt ontwikkeld binnen de bestaande werkwijze zodat het sociale beleid aan effect kan winnen en de sociale infrastructuur wordt versterkt en ook de samenhang met fysieke en economische mogelijkheden beter benut worden. Als instrumenten hanteert de provincie de beleidscyclus die de volgende stappen onderscheidt: sociale rapportage, sociaal debat en sociale agenda. De provincie heeft in mei en juni 2004 haar sociale rapportage gepresenteerd met de titel: Sociale atlas Gelderland 2004. De sociale atlas en de meerjarenvisie sociaal beleid zijn te vinden op de website van de provincie Gelderland: www.gelderland.nl |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
17 |
RE2004.108111 |
REW |
Keereweer |
Onderwerp |
Koepelnotitie PUP 2004 - 4e tranche subsidieaanvragen (2e deel). |
Openbare samenvatting |
In het kader van het gebiedsgerichte beleid voor plattelandsontwikkeling heeft Gedeputeerde Staten besloten aan 22 aanvragers subsidie toe te kennen c.q. positief aan DLG voor te dragen voor in totaal € 18.079.999,= waarvan € 1.562.050,= provinciale middelen. Daarnaast is voor het stedelijke programma Eurowerk voor de regio Arnhem-Nijmegen aan twee aanvragen subsidie toegekend voor een bijdrage van in totaal € 1.971.943,= Europese middelen. Tevens is voor het Europese Innovatieve Acties Programma aan 5 aanvragen in totaal € 661.449,= toegewezen, waarvan € 107.543,= provinciale middelen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
18 |
DS2004. |
CS |
Wijsman |
Onderwerp |
Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders Vitens op 13 december 2004 te Zwolle. |
Openbare samenvatting |
Op 13 december 2004 wordt een Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AvA) Vitens gehouden. Onder andere komen aan de orde de statutenwijziging en de watertarieven 2005. De statutenwijziging vloeit voort uit wijzigingen van het Burgerlijk Wetboek. De tarieven voor drinkwaterverbruik voor kleingebruikers vertoont voor 2005 een beperkte stijging (gemiddeld 1,2% voor het gehele verzorgingsgebied van Vitens) en ligt daarmee nog iets onder het geraamde inflatieniveau voor 2005. Het college van Gedeputeerde Staten is voornemens om op de AvA in te stemmen met de door Vitens voorgelegde onderwerpen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
19 |
WV2004.37341 |
WVV |
Van Haaren |
Onderwerp |
Exploitatieovereenkomst treindienst Zutphen-Apeldoorn. |
Openbare samenvatting |
Medio 2003 heeft de europese aanbesteding plaatsgevonden van het openbaar vervoer op de treindienst Zutphen-Apeldoorn. Het vervoer is op 30 september 2003 onder voorwaarden gegund aan NS Reizigers N.V. Inmiddels heeft NS Reizigers aan alle voorwaarden voldaan en kan worden overgegaan tot het sluiten van de exploitatieovereenkomst. Op 7 december 2004 hebben Gedeputeerde Staten de exploitatieovereenkomst voor het openbaar vervoer op de treindienst Zutphen-Apeldoorn vastgesteld. De exploitatieovereenkomst zal binnenkort door de Commissaris van de Koningin en NS Reizigers worden ondertekend. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
20 |
WV2004.37356 |
WVV |
Van Haaren |
Onderwerp |
Concessie Veluwe en Stad Apeldoorn en convenant inzake openbaar vervoer stadsdienst Apeldoorn. |
Openbare samenvatting |
Dit voorjaar heeft GS na een Europese aanbestedingsprocedure besloten het openbaar vervoer op de Veluwe, waaronder Stadsbus Apeldoorn onder voorwaarden aan BBA personenvervoer N.V. te gunnen. Inmiddels is aan deze voorwaarden voldaan en heeft GS overeenkomstig de wet personenvervoer 2000 de BBA concessie verleend voor de exploitatie van dit openbaar vervoer. Tevens heeft GS besloten een samenwerkingsconvenant te ondertekenen met de gemeente Apeldoorn, waarin de speciale positie van deze gemeente ten aanzien van Stadsbus Apeldoorn tot uitdrukking wordt gebracht. Apeldoorn heeft immers in het verleden veel inspanningen verricht om een innovatieve stadsdienst tot stand te brengen. Door het convenant blijft de gemeente deze mogelijkheid ook in de toekomst houden. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
21 |
DS2004.17932 |
DS |
Wijsman |
Onderwerp |
Wijziging werktijdenregeling. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben besloten om met ingang van 5 mei 2004 de Werktijdenregeling provincie Gelderland te wijzigen. De wijziging houdt in dat aan medewerkers die wegens ziekte slechts een gedeelte van hun normale arbeidstijd kunnen werken en geen compensatietijd opbouwen, buitengewoon verlof wordt toegekend op collectieve roostervrije dagen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
22 |
MW2004-35124 |
MW |
Aalderink |
Onderwerp |
Brief VROM d.d. 08-11-2004: verzoek schorsing en vernietiging van gedeelte GMP-3 wegens strijd IPPC-richtlijn. |
Openbare samenvatting |
Op 9 november 2004 hebben Gedeputeerde Staten een reactie van staatssecretaris Van Geel ontvangen op de brief die de Gelderse Statenfractie van de SP aan het ministerie van Binnenlandse zaken en koninkrijksrelaties hebben gestuurd na vaststelling van het Gelderse Milieuplan 3 door de Staten. In die brief wordt gewezen op het instrument van de schorsing en vernietiging door de Kroon van besluiten van andere overheden. Reden hiervoor zou moeten zijn dat Gedeputeerde Staten in hun vergunningengebeleid accepteren (neergelegd in het door de Provinciale Staten vastgestelde GMP-3), dat een beperkt aantal bedrijven wellicht niet tijdig zal voldoen aan de Europese richtlijn inzake de geïntegreerde preventie en bestrijding van verontreiniging (IPPC). De staatssecretaris stelt dat hij zich kan voorstellen dat er voor de Commissaris van de Koningin onvoldoende aanleiding bestond om het besluit tot vaststelling van het GMP-3 voor te dragen voor schorsing en vernietiging. De staatssecretaris heeft dan ook geen nader onderzoek bevorderd. Gedeputeerde Staten hebben besloten in het eerste kwartaal een inventarisatie uit te voeren naar het aantal en de aard van de bedrijven waarvoor de IPPC-richtlijn mogelijk niet tijdig is geïmplementeerd. Tevens zal daarbij worden onderzocht of maatregelen mogelijk zijn waardoor tijdige implementatie alsnog zoveel mogelijk gerealiseerd wordt. Tot besluitvorming hierover blijft de via het GMP-3 vastgestelde prioritering ongewijzigd. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
23 |
DB 23353 |
MW |
Aalderink |
Onderwerp |
Subsidie aanvraag Milieusamenwerking Regio Arnhem (MRA) in het kader van de Stimuleringsregeling milieu Gelderland ten behoeve van het project "Regionale aanpak gemeentelijk geluidsbeleid fase III". |
Openbare samenvatting |
Dertien gemeenten binnen de MRA hebben een gezamenlijke visie op geluid ontwikkeld en willen die vertalen in 13 uitvoeringsgerichte geluidsnota's. Hiervoor heeft het MRA subsidie aangevraagd. In de geluidsnota's worden streefbeelden bepaald: welke basiskwaliteit willen we waar en hoe realiseren we dat. De handreiking MILO (milieukwaliteit in de leefomgeving) zal worden toegepast waardoor geluidsbeleid en RO-beleid geïntegreerd kunnen worden. Door als gemeenten samen op te trekken bij de uitwerking en uitvoering van het geluidsbeleid heeft het project meerwaarde: eenduidige kaders en aanpak bij vergelijkbare problemen, het delen van expertise en waar nodig ondersteuning bij de uitvoering. Dit zal ten goede komen aan de kwaliteit van de leefomgeving. De aanpak past goed binnen de gebiedsgerichte aanpak die het Gelders Milieuplan voorstaat. Bovendien levert het project veel informatie op (geluidmonitoring) voor andere gemeenten en regio's en voor de provincie. Aan de werkwijzen en resultaten van het project zal brede bekendheid worden gegeven, onder meer via presentaties in vakberaden geluid en informatie op internet. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
24 |
MW2004.35027 |
MW |
Aalderink |
Onderwerp |
Stimuleringsregeling Bodemsanering Gelderland 2003: verlening subsidie tenderperiode april t/m september 2004. |
Openbare samenvatting |
Om de bodemsanering te stimuleren op locaties die belangrijk zijn voor maatschappelijke ontwikkelingen hebben Gedeputeerde Staten besloten om voor de periode 1 april t/m 30 september 2004 € 432.668,= subsidie te verlenen aan zes projecten. Er waren zestien aanvragen ingediend. Het gaat om de volgende zes gehonoreerde projecten: - Molenweg in Beusichem: Sanering van minerale olie en vluchtige aromaten op locatie voormalig tankstation. Daarna bouw van 7 woningen. - Dinxperloseweg in Ulft: Sanering van zware metalen, olie, pak’s en asbest op voormalige stortplaats. Daarna bouw van 8 woningen als afronding van een inbreidingswijk. - Waterstraat in Nijmegen: Uitvoeren van een nader onderzoek naar de omvang en het maken van een saneringsplan voor een grote verontreiniging met per en tri door een voormalige chemische wasserij. - Lenderinkterrein in Zutphen: Sanering van een voormalige wasserij/blekerij. Na sanering volgt herinrichting als stadspark en speelgebied. - Oude Arnhemseweg in Lunteren: Maken van een saneringsplan en uitvoering van de sanering op terrein van voormalige vatenwasserij. Na sanering bouw van twee woningen en uitbreiding van een manege. - Kasteel Doorwerth in Doorwerth: Sanering en opnieuw watervoerend maken van verlande,drooggevallen kasteelgrachten. Daarna aansluiting op dichtbij gelegen beekstelsel. Dit als onderdeel van omvangrijk project om het kasteel met omringend gebied qua natuur, cultuur-historie en recreatieve beleving weer up-to-date te krijgen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
25 |
RE2004.106224 |
REW |
Esmeijer |
Onderwerp |
Regiovisiedocument "Palliatieve terminale zorg in Gelderland". |
Openbare samenvatting |
Door het Platform Palliatieve Terminale Zorg Gelderland is zijn eerste zogenaamde regiovisiedocument ter vaststelling aan Gedeputeerde Staten aangeboden. Dit is conform de Subsidieregeling Regiovisiegelden Zorg 2001-2004. Het genoemde platform is in juni 2003 van start gegaan en heeft in de afgelopen periode verschillende activiteiten ontplooid, waarvan verslag is gedaan in het regiovisiedocument. Er is een visie op palliatieve zorg geformuleerd, een onderzoek is uitgevoerd naar vraag en aanbod van palliatieve zorg in Gelderland, behoeften van patiënten en naasten zijn in kaart gebracht, knelpunten en mogelijke actiepunten geïnventariseerd en er is een werkconferentie gehouden. Om concrete verbeteringen te realiseren zijn met subsidie van de provincie Gelderland verschillende projecten gestart. Gedeputeerde Staten zal aan het platform vragen in 2005 vooral aandacht te besteden aan regionale samenwerking en kwaliteit en wederom een aantal concrete projecten te initiëren. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
26 |
RE2004.108552 |
REW |
Esmeijer |
Onderwerp |
Subsidieverordening Jeugdzorg Gelderland 2005: mandatering |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten verlenen de directeur van de provinciale dienst voor Ruimte, Economie en Welzijn mandaat voor de besluitvorming over aan Jeugdzorg te verstrekken subsidies. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
27 |
- |
--- |
--- |
Onderwerp |
Vervallen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
28 |
RE2004.108834 |
REW |
Keereweer |
Onderwerp |
Gebiedsgericht beleid voor plattelandsontwikkeling en reconstructie: herijking van werkwijze en verantwoordelijkheden |
Openbare samenvatting |
De Gelderse reconstructieplannen zijn klaar en de uitvoering gaat van start. De provincie staat aan de vooravond van nieuwe zakelijke afspraken met het rijk over de realisatie van doelen en de geldinzet daarbij. De provincie gaat in vervolg daarop uitvoeringsafspraken maken met overheden en andere partners in de streek. Dit wordt de komende maanden uitgewerkt in het kader van de implementatie van het ILG (Investeringsbudget Landelijk Gebied: het nieuwe financieringsinstrument van het rijk voor plattelandsontwikkeling en reconstructie). Per 2007 gaat het ILG van kracht worden. Om mogelijke belangenverstrengeling te voorkomen worden nu reeds een aantal verbeteringen ingevoerd. Dit betreft een heldere verdeling van taken en verantwoordelijkheden tussen provincie, regionale overheden en private partijen en een heldere aansturing van de ambtelijke ondersteuning. Om redenen van schaal en efficiency willen Gedeputeerde Staten het aantal streekcommissies terugbrengen naar vijf adviescommissie art. 82 Provinciewet: Gelderse Vallei-Utrecht Oost, Veluwe, Achterhoek en Liemers, Rivierengebied Oost en Rivierengebied West. De eerste drie functioneren tevens als reconstructiecommissie en Stuurgroep D2. Deze streekcommissies worden ondersteund door een provinciaal secretaris. De hernieuwde taakomschrijving luidt: adviseer Gedeputeerde Staten over de uitvoering van het gebiedsgerichte beleid voor plattelandsontwikkeling en de reconstructie, d.w.z. over een uitvoeringsprogramma voor de streek, over projectenprogramma’s en over GS-opdrachten voor planuitwerkingen. De programmabureaus blijven werkzaam voor de regio’s waarvoor projectenprogramma’s worden opgesteld, te weten het Plattelandshuis Achterhoek en Liemers, het Programmabureau Veluwestroom, het Programmabureau Gelderse Vallei Utrecht Oost, het Programmabureau Rivierengebied. Daarbij wordt uitgegaan van provinciale programmabureau's met ambtelijke inzet van betrokken overheden als waterschappen en gemeenten. De hernieuwde taak voor de programmabureau's luidt: - Vooroverleg voeren met initiatiefnemers over door hen te ontwikkelen projecten voor de uitvoering van plattelandsontwikkeling en reconstructie. - Het indieningsgereed maken van projectaanvragen. Alle programmabureau's functioneren of gaan uiterlijk met het van kracht worden van het ILG (1 januari 2007) functioneren onder verantwoordelijkheid van de provincie. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
29 |
MW2004.34426 |
MW |
Aalderink |
Onderwerp |
Samenwerkingsovereenkomst milieuhandhaving. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
30 |
MPM 3466 |
MW |
Aalderink |
Onderwerp |
Opleggen van een last onder dwangsom bij een tweetal bedrijven die vuurwerk opslaan in Gelderland. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
31 |
RE2004.58071 |
REW |
Peters |
Onderwerp |
Zaltbommel: bedrijfswoning De Schout, Zuilichem. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
32 |
RE2004.53561 |
REW |
Esmeijer |
Onderwerp |
Bezwaarschrift in het kader van de Algemene wet bestuursrecht tegen de beslissing van GS d.d. 21 april 2004, nr. RE2003.117166 inzake subsidieafwijzing op grond van de Subsidieregeling Cultuur Gelderland 2003. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
33 |
RE2004.106874 |
REW |
Wijsman |
Onderwerp |
Gemeente Neder-Betuwe: begroting 2005. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
34 |
RE2004.106093 |
REW |
Peters |
Onderwerp |
Maasdriel: verslag overleg Oomen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
35 |
RE2004.106135 |
REW |
Peters |
Onderwerp |
Heroverweging inzake het bestemmingsplan Buitengebied 1993/2000 van de gemeente Steenderen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
36 |
RE2004.43574 |
REW |
Peters |
Onderwerp |
Gemeente Ede: bestemmingsplan Bennekom-West, omgeving Dr. W. Dreeslaan-Kierkamperweg (muziekhal OBK). |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
37 |
RE2004.98524 |
REW |
Peters |
Onderwerp |
Streekplanafwijking ten behoeve van een vrijgekomen voormalige woonboerderij aan de Markerinkdijk 10 te Aalten tot woning, zoals opgenomen in de ruimtelijke onderbouwing bij het verzoek om vrijstelling (ex artikel 19 lid 1 WRO) van bestemmingsplan Buitengebied van de gemeente Aalten. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
38 |
RE2004.103582 |
REW |
Peters |
Onderwerp |
Streekplanafwijking ten behoeve van verbouw van een vrijgekomen voormalige woonboerderij aan de Kruisdijk 13 te Aalten tot woning, zoals opgenomen in de ruimtelijke onderbouwing bij het verzoek om vrijstelling (ex artikel 19, lid 1 Wet Ruimtelijke Ordening) van bestemmingsplan buitengebied van de gemeente Aalten. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
39 |
Z 14747 |
CS |
Wijsman |
Onderwerp |
Wijziging ontwerp-besluit PS2004-812. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
40 |
DS2004.17715 |
DS |
Wijsman |
Onderwerp |
Benoeming tijdelijke secretaris en tijdelijke griffier nieuwe gemeente Berkelland. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
41 |
DS2004.18572 |
DS |
Wijsman |
Onderwerp |
Benoeming tijdelijke secretaris en tijdelijke griffier nieuwe gemeente Oude IJsselstreek. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
42 |
DS2004.18564 |
DS |
Wijsman |
Onderwerp |
Benoeming tijdelijke secretaris en tijdelijke griffier van de nieuwe gemeente Doetinchem. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
43 |
DS2004.17723 |
DS |
Wijsman |
Onderwerp |
Benoeming tijdelijke secretaris en tijdelijke griffier van de nieuwe gemeente Montferland. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
44 |
DS2004.17785 |
DS |
Wijsman |
Onderwerp |
Benoeming tijdelijke secretaris en tijdelijke griffier nieuwe gemeente Lochem. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
45 |
DS2004.18587 |
DS |
Wijsman |
Onderwerp |
Benoeming tijdelijke secretaris en tijdelijke griffier van de nieuwe gemeente Groenlo-Lichtenvoorde. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
46 |
RE2004.99961 |
REW |
Wijsman |
Onderwerp |
Gemeente Scherpenzeel: begroting 2005. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
47 |
WV2004.30871 |
WVV |
Van Haaren |
Onderwerp |
GDU 2004 gemeente Nunspeet. Aanvraag bijdrage Project herinrichting noordzijde centrum Nunspeet. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
48 |
WV2004.34605 |
WVV |
Van Haaren |
Onderwerp |
GDU2004 Gemeente Oldebroek. Aanvraag bijdrage Project reconstructie kern Oosterwolde. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
49 |
RE2004.95506 |
REW |
Peters |
Onderwerp |
Neerijnen: bedrijfsruimte, Bouwing 4 te Tuil. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
50 |
RE2004.95522 |
REW |
Peters |
Onderwerp |
Neerijnen: opslagsilo, Bouwing 4 te Tuil. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
51 |
WV2004.34315 |
WVV |
Van Haaren |
Onderwerp |
GDU 2004 gemeente Epe. Aanvraag bijdrage project 30 km traverse wijk Koekoek te Vaassen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
52 |
WV2004.31681 |
WVV |
Van Haaren |
Onderwerp |
GDU 2004 gemeente Hattem. Aanvraag bijdrage Project aanleg rotonde ter plaatse van kruising Burg. Bijleveldsingel-Geldersedijk. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
53 |
WV2004.34594 |
WVV |
Van Haaren |
Onderwerp |
GDU 2004 gemeente Wisch. Aanvraag bijdrage Project N8-18-Idinkweg. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
54 |
WV2004.34636 |
WVV |
Van Haaren |
Onderwerp |
GDU 2004 gemeente Ermelo. Aanvraag bijdrage Herinrichting Varenlaan. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
55 |
WV2004.35671 |
WVV |
Van Haaren |
Onderwerp |
GDU 2004 gemeente Harderwijk. Aanvraag bijdrage project fiets-voorziening Korhoenlaan. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
56 |
DS2004.18556 |
DS |
Wijsman |
Onderwerp |
Machtiging voor optreden rechtbank inzake beroep de heer J.B. te Dieren. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
57 |
WV2004. |
WVV |
Van Haaren |
Onderwerp |
GDU 2004 gemeente Culemborg. Aanvraag bijdrage project verkeersremmende maatregelen Prijsseweg. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
58 |
RE2004.109861 |
REW |
Peters |
Onderwerp |
Provinciaal advies meerjaren ontwikkelingsprogramma's Arnhem en Nijmegen Grotestedenbeleid 2005-2009 (GSB-III). |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
59 |
WV2004.30631 |
WVV |
Van Haaren |
Onderwerp |
GDU 2004 gemeente Nijkerk. Aanvraag bijdrage Project rotonde Vetkamp/Oranjelaan. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
60 |
RE2004.109675 |
REW |
Wijsman |
Onderwerp |
Gemeente Aalten: 12e begrotingswijziging 2004 Nieuwbouw VMBO school. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
61 |
RE2004.102203 |
REW |
Wijsman |
Onderwerp |
Gemeente Millingen a/d Rijn. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
62 |
RE2004.103156 |
REW |
Wijsman |
Onderwerp |
Gemeente Ubbergen: begroting 2005 |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
63 |
WV2004.37596 |
WVV |
Van Haaren |
Onderwerp |
Richtlijnen voor het milieueffectrapport Zutphen Noord - Eefde West, omleidingen N348 en noordelijke ontsluiting bedrijventerrein De Mars. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
64 |
RE2004.109636 |
REW |
Wijsman |
Onderwerp |
Begrotingstoezicht 2005 Gelderse gemeenten. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
65 |
RE2004.109652 |
REW |
Wijsman |
Onderwerp |
Begrotingen en begrotingswijzigingen met betrekking tot: gemeente Aalten: nrs. 14, 15 en 16 gemeente Neede: nrs. 3, 20, 21, 22, 23, 24 en 25 gemeente Ruurlo: nrs. 6, 7, 9 en 10 |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
66 |
RE2004.97142 |
REW |
Aalderink |
Onderwerp |
Tender Investeringsprogramma's Provincies (TIPP), herziening subsidie- verleningsbrief gemeente Wijchen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
67 |
RE2004.105213 |
REW |
Wijsman |
Onderwerp |
Gemeente Lingewaal: begroting 2005. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
68 |
RE2004.102226 |
REW |
Wijsman |
Onderwerp |
Gemeente Rozendaal: begroting 2005. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
69 |
RE2004.102176 |
REW |
Wijsman |
Onderwerp |
Gemeente Doesburg: begroting 2005. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
70 |
RE2004.102122 |
REW |
Wijsman |
Onderwerp |
Gemeente Zaltbommel: begroting 2005. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
71 |
RE2004.102717 |
REW |
Wijsman |
Onderwerp |
Gemeente West Maas en Waal: begroting 2005. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
72 |
RE2004.102234 |
REW |
Wijsman |
Onderwerp |
Gemeente Heumen: programmabegroting 2005. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
73 |
RE2004.102547 |
REW |
Wijsman |
Onderwerp |
Gemeente Westervoort: programmabegroting 2005. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
74 |
RE2004.106971 |
REW |
Wijsman |
Onderwerp |
Raadsbesluit d.d 28 oktober 2004 inzake vaststelling van de 38e begrotingswijziging 2004 gemeente Vorden (krediet extern project- en procesmanagement multifunctionele accommodatie). |
|
Rondvraag GS-vergadering van 7 december 2004 |
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
1 |
|
REW |
Esmeijer |
Afspraak |
Gedeputeerde Esmeijer meldt het feit dat 2e kamerlid Verdaas (PvdA) een motie heeft ingebracht waarin de minister adviseert om de activiteiten van Gelderland in het kader van dak- en thuislozen aan te merken als pilot waar het gaat om het wegnemen van belemmeringen met de regelgeving. |
|