Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
1 |
- |
CS |
Voorzitter |
Onderwerp |
Besluitenlijst van de vergadering van 2 maart 2004. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
2 |
Z 10824 |
REW |
Esmeijer |
Onderwerp |
Statenvoorstel PS2004-140. Verbindingen 2005-2008 cultuurbeleid provincie Gelderland: kaders voor verbinden, verdiepen en vernieuwen. |
Openbare samenvatting |
Verbindingen 2001-2004 was een ambitieuze nota, met veel veranderingen en veel nieuw beleid vergeleken met de daaraan voorgaande jaren. Niet alleen het beleid werd anders, maar ook de manier waarop samengewerkt werd met partners in het culturele veld. Gelukkig kunnen we vaststellen dat Verbindingen zijn sporen heeft nagelaten. Samen met het veld konden we heel wat ambities waarmaken en plannen realiseren. Bij de vaststelling van het Statenaccoord 2003-2007 besloten Provinciale Staten dan ook dat het cultuurbeleid van Verbindingen 2001-2004 voortgezet wordt, met extra aandacht voor cultuureducatie. Dit betekent dat ook de komende planperiode cultuurbereik, cultuurproductie en samenhang de hoofddoelen van het beleid zullen zijn. Dit wil niet zeggen dat alles geheel bij het oude blijft. Cultuur is geen status quo. De wereld om ons heen verandert net als de samenstelling van de bevolking. Ons cultuurbeleid dient hier op in te spelen. Ook het economisch tij is verslechterd. Dit betekent dat soms nieuwe keuzes gemaakt moeten worden, omdat het beschikbare budget lager is dan in de periode 2005-2008. De hoofdpunten samengevat: Verbindingen 2005-2008: veel blijft hetzelfde, maar niet alles. De provincie wil een doelmatig beleid voeren. Dit kan alleen als wij keuzes maken in wat wij doen en waarvoor wij ons inzetten. Niet alles kan en zeker niet tegelijk. Voor alles wat we ons voornemen maken wij duidelijk wat we willen bereiken, hoe we dat gaan doen en wie hiervoor onze partners zijn. Dit doen wij met zo min mogelijk regels en bureaucratie. Dit zijn onze belangrijkste inhoudelijke accenten voor de komende jaren: 1 Bevordering van samenhang en samenwerking binnen de culturele sector en met andere sectoren wordt nog meer dan voorheen de rode draad in ons beleid. 2 Samenhang is het sleutelwoord in ons erfgoedbeleid. Ook voor de provincie zelf is dit een opdracht: de sectoren cultuur en cultuurhistorie van de provincie moeten meer samen optrekken. Dit is nodig voor de duidelijkheid naar buiten toe. 3 De speerpunten uit het cultuurprofiel Oost-Nederland staan de komende jaren hoog op onze culturele agenda: culturele planologie, grote festivals, de culturele atlas en versterking van het middensegment. 4 Extra aandacht voor cultuureducatie: alle projecten die wij ondersteunen schenken aandacht aan educatie. Cultuureducatie moet ook gericht zijn op jongeren buiten het onderwijs. 5 Extra aandacht voor vrijwilligers: zij zijn de smeerolie in cultureel Gelderland. 6 Extra aandacht voor amateurkunst: hoe breder de basis hoe hoger de top! 7 Extra aandacht voor cultureel ondernemerschap. 8 Jeugdtheaterscholen zijn succesvol. Ze sluiten goed aan bij de wensen van jongeren. Daarom willen wij de start van jeugdtheaterscholen stimuleren. 9 Popfestivals die plaats inruimen voor (semi-)amateurbands uit de regio krijgen meer ondersteuning. 10 Gebiedsgericht beleid wordt uitgebouwd, maar alleen als er bij de gemeenten in de regio’s voldoende draagvlak is. Op een aantal punten moeten wij bijsturen, nemen wij gas terug of beëindigen wij activiteiten: 1 De Gelderse Vormgevingsprijs wordt stopgezet. 2 Als een keuze tussen (meer) producties of publiek nodig is, kiezen wij voor het publiek. 3 Extra inzet voor het middensegment is nodig, eventueel ten koste van de ondersteuning van losse culturele activiteiten. 4 Grote gevestigde popfestivals kunnen geen beroep meer doen op de subsidieregeling voor cultuurbereik. 5 Een afzonderlijk budget voor de culturele infrastructuur is, om financiële redenen, niet meer mogelijk. Wel werken wij samen met gemeenten aan de culturele infrastructuur met Kulturhusen en ons grote stedenbeleid. 6 Projecten die alleen gericht zijn op de individuele ontwikkeling van kunstenaars komen niet meer voor subsidie in aanmerking. 7 Activiteiten van ondersteuningsinstellingen die niet passen binnen het raamwerk van onze subsidieafspraken komen niet voor subsidie in aanmerking. 8 Versterking van gebiedsgericht cultuurbeleid gaat, als dit budgettair gezien nodig is, ten koste van eenmalige nieuwe activiteiten. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
3 |
PS2004.175 |
WVV |
Van Haaren |
Onderwerp |
Concretisering openbaar vervoer in Gelderland 2004-2007: besparen, verbeteren, vernieuwen. |
Openbare samenvatting |
Al eerder hebben Provinciale Staten besloten de tekorten die ontstaan zijn onder meer door de bezuinigingen op het openbaar vervoer tot 1 juli 2004 te suppleren uit Provincie middelen. Het College van Gedeputeerde Staten stelt nu voor om de maatregelen die de vervoersbedrijven hebben ontwikkeld per 1 juli 2004 te accepteren voorzover ze passen binnen de kaders van de netwerknota en de aanbesteding van de concessie Veluwe. Dat betekent dat iedere burger kan blijven beschikken over de vormen van OV. Het College stelt voor om het tekort dat hieruit voortvloeit van € 0,4 miljoen te dekken uit het Fonds Stimulering Openbaar Vervoer, dat mede bedoeld is om de risico's te dekken die met de gemaakte prognoses gepaard gaan. Verder dient er een onderzoek gestart te worden naar de vernieuwing van het CVV, waarbij de verplichtingen volgens de lopende bestuursovereenkomsten nagekomen worden. De tekorten die als gevolg hiervan in 2005 en 2006 ontstaan worden geraamd op € 0,4 miljoen en worden uit het egalisatiefonds gefinancierd. Tenslotte wordt voorgesteld in 2004 en 2005 een aantal innovatievoorstellen te ontwikkelen en uit te voeren voor een bedrag van € 5,0 miljoen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
4 |
DS2004.2291 |
CS |
Wijsman |
Onderwerp |
Uitvoering Subsidieregeling Informatie en Communicatie Technologie voor het jaar 2004. |
Openbare samenvatting |
de Provincie Gelderland stelt € 1.991.409,= beschikbaar voor de uitvoering van de Subsidieregeling Informatie en Communicatie Technologie voor het jaar 2004. Met dit bedrag worden 31 ingediende projecten gehonoreerd. Met de verstrekking van de gelden wil de Provincie een stimulans geven aan organisaties om met slim gebruik van ICT de dienstverlening naar de burger te verbeteren. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
5 |
RE2004.18015 |
REW |
Aalderink |
Onderwerp |
Regionaal-economische samenwerking in 2003. Verslag van de bevindingen met betrekking tot de provinciale deelname aan de regionale economische platforms in Gelderland in 2003. |
Openbare samenvatting |
Regionaal economische samenwerking in 2003. Verslag van de bevindingen met betrekking tot de provinciale deelname aan de regionaal economische platforms in Gelderland in 2003. In bijgaande notitie wordt in de eerste paragraaf kort ingegaan op de achtergronden van de provinciale deelname aan de economische platforms. In de tweede paragraaf wordt stilgestaan bij een aantal gemeenschappelijke onderwerpen die door ons in alle regionale platforms aan de orde zijn gesteld. In de derde paragraaf wordt vervolgens ingegaan op een aantal specifieke, vermeldenswaardige onderwerpen per regio, waarna in paragraaf 4 een slotbeschouwing met betrekking tot de provinciale samenwerking met de Gelderse regio's wordt gegeven. Tot slot wordt in een drietal bijlagen ingegaan op de samenstelling van de regionale economische platforms in Gelderland en op de intensiteit van de samenwerking. In grote lijnen wordt in de notitie geconcludeerd dat door de deelname van de provincie aan de regionale economische platforms er in toenemende mate een vruchtbare samenwerking is ontstaan met de regio's. Door de provinciale deelname zijn wij in staat om ons provinciaal economisch beleid in nauw overleg met de regio's te ontwikkelen en uit te voeren. In het afgelopen jaar heeft dit zich in het bijzonder gemanifesteerd in de totstandkoming en uitvoering van onze bedrijventerreinennota "Van Trekkracht naar Slagkracht". Daarnaast wordt geconstateerd dat door de provinciale deelname aan de Economische Platforms wij veel sneller zijn geïnformeerd over allerlei zaken die in de regio's spelen, waardoor wij sneller zaken kunnen terugkoppelen en er actie op ondernemen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
6 |
DS2004-1063 |
DS |
Keereweer |
Onderwerp |
Vaststelling toetsingskader calamiteitenplannen voor de waterstaatswerken. |
Openbare samenvatting |
Besluit tot het vaststellen van het toetsingskader voor calamiteitenplannen van beheerders van waterstaatswerken ex art. 69 lid 1 van de Waterstaatswet 1900 alsmede afspraken tot afstemming met de buurprovincies bij de uitvoering van de toets. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
7 |
DS2004.2194 |
CS |
Wijsman |
Onderwerp |
Fondsverslag GSO 2003. |
Openbare samenvatting |
Het Fondsverslag GSO 2003 waarin een overzicht wordt gegeven van de activiteiten die vanuit het GSO-budget zijn gefinancierd c.q. waarvoor financiële middelen zijn gereserveerd is vastgesteld. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
8 |
MW2003.35784 |
MW |
Aalderink |
Onderwerp |
Geval van verontreiniging Karel van Gelreweg 22 te Eerbeek, gemeente Brummen. Nummer van verontreiniging: 1299/GE075/027 |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
9 |
- |
--- |
--- |
Onderwerp |
Vervallen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
10 |
RE2004.20803 |
REW |
Aalderink |
Onderwerp |
Tender Investeringsprogramma's Provincies (TIPP). |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
11 |
DS2004.357 |
DS |
Kamminga |
Onderwerp |
Waarderingssubsidie Market-Garden Old Comrades Group. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben besloten aan de Stichting Market-Garden Old Comrades Group te Weurt een eenmalige waarderingssubsidie van € 2.500,= toe te kennen voor de organisatie van een bezoek van Britse veteranen die hebben deelgenomen aan de Operatie Market-Garden in september 1944. Aan dit vermoedelijk laatste grootschalige bezoek, waaraan in verband met de 60-jarige herdenking een bijzonder cachet wordt gegeven, zal worden deelgenomen door circa 50 veteranen (inclusief partners en weduwen). |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
12 |
RE2004.17004 |
REW |
Keereweer |
Onderwerp |
PKB Ruimte voor de Rivier. |
Openbare samenvatting |
Als voorzitter van de stuurgroep Bovenrivieren (BOR) heeft de provincie Gelderland een belangrijke rol in het tot stand komen van een breed gedragen advies aan het kabinet omtrent te nemen maatregelen in de PKB Ruimte voor de Rivier. De provincie werkt hierin nauw samen met de provincie Noord-Brabant als voorzitter van de stuurgroep Benedenrivieren (BER). Op 12 maart 2004 bespreken de stuurgroepen BOR en BER gezamenlijk een programma maatregelen zoals dat de komende maanden met gemeenten, regio’s en waterschappen besproken zal worden. Het programma zal worden opgenomen in de notitie "Regioadvies in ontwikkeling" als aanzet voor het regioadvies zoals dat deze zomer aan de Staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat zal worden aangeboden. Bij de ontwikkeling van het pakket is uitgegaan van de lijn Verbreden, Verdiepen, Verbeteren en aangesloten bij statenbesluit F-444 waarin is uitgegaan van het buitendijks verwerken van de verwachte grotere hoeveelheden water uit Duitsland. Uitgegaan is van de langere termijn met afvoeren tot 18.000 m3/sec. bij Lobith. Dit voorjaar komen de resultaten van een studie met Nordrhein Westfalen (NWF) beschikbaar waardoor er meer inzicht komt in de feitelijke hoeveelheden die de komende decennia verwacht kunnen worden. Uitgaan van het programma voor de lange termijn maakt de inzet van Noodoverloopgebieden overbodig en de inzet van de Rijnstrangen als bergings(retentie)gebied lijkt pas in het uiterste geval aan de orde. Naast de studie met NRW is ook het nadere overleg met gemeenten omtrent dijkterugleggingen westelijk van Nijmegen hierbij bepalend. Het Regioadvies zal uitgaan van een programmatische uitvoering waarbij een voorstel wordt gedaan voor op kortere termijn uit te voeren maatregelen. Na bespreking van het programma de komende maanden zal het zo nodig worden aangepast en worden opgenomen in het concept-regioadvies zoals dat in juni door de stuurgroepen wordt besproken en ook aan het college wordt voorgelegd. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
13 |
RE2004.20575 |
REW |
Peters |
Onderwerp |
Verslag over het jaar 2003 van het Provinciale stads- en dorpsvernieuwingsfonds Gelderland. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten stellen het verslag over het jaar 2003 van het Provinciaal Stads- en Dorpsvernieuwingsfonds Gelderland vast. Door de invoering van de Wet Stedelijke vernieuwing gaat het om aflopende verplichtingen tot 2004. Er komt geen geld meer van het Rijk. Het budget wordt volledig benut. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
14 |
RE2003.14516 |
REW |
Keereweer |
Onderwerp |
Ontwerp-reconstructieplan Veluwe. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten van Gelderland hebben in hun vergadering van 9 maart 2004 het Ontwerp-reconstructieplan Veluwe voorlopig vastgesteld en de hierbij behorende Milieu Effect Rapportage vastgesteld. Op beide documenten is het de komende maanden mogelijk om in te spreken. Kern van de reconstructieproblematiek is dat (intensieve) landbouw, wonen, werken, recreatie, natuur en landschap elkaar te vaak in de weg zitten en niet kunnen ontwikkelen. Het Reconstructieplan geeft kaders voor ontwikkeling van met name de intensieve veehouderij in extensiverings-, intensieverings- en verwevingsgebieden. Het pakket van maatregelen ter uitvoering van de reconstructie is weliswaar indicatief maar realistisch en haalbaar. Het plan dat opgesteld is door de Reconstructiecommissie Veluwe is nagenoeg in zijn geheel overgenomen. Gedeputeerde Staten hebben een afwijkend besluit genomen met betrekking tot: - Intrekgebieden drinkwaterwinning uit grondwater en toestroomgebieden van oppervlakte-wateren voor drinkwaterwinning. - Ruimtelijke doorwerking waterberging. - Ontwikkelingskaart intensieve dag- en verblijfsrecreatie. - Het aantal nadere uitwerkingen van het Reconstructieplan. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
15 |
RE2003.122465 |
REW |
Keereweer |
Onderwerp |
Ontwerp-reconstructieplan Achterhoek en Liemers. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten van Gelderland hebben in hun vergadering van 9 maart 2004 het Ontwerp-reconstructieplan Achterhoek en Liemers voorlopig vastgesteld en de hierbij behorende Milieu Effect Rapportage vastgesteld. Op beide documenten is het de komende maanden mogelijk om in te spreken. Kern van de reconstructieproblematiek is dat (intensieve) landbouw, wonen, werken, recreatie, natuur en landschap elkaar te vaak in de weg zitten en niet kunnen ontwikkelen. Het Reconstructieplan geeft kaders voor ontwikkeling van met name de intensieve veehouderij in extensiverings-, intensieverings- en verwevingsgebieden. Het pakket van maatregelen ter uitvoering van de reconstructie is weliswaar indicatief maar realistisch en haalbaar. Het plan dat opgesteld is door de Reconstructiecommissie Achterhoek en Liemers is nagenoeg in zijn geheel overgenomen. Gedeputeerde Staten hebben een afwijkend besluit genomen met betrekking tot sturende waterbergingsgebieden en mogelijkheden tot hervestiging en omschakeling naar intensieve veehouderij in verwevingsgebieden. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
16 |
RE2004.21466 |
REW |
Keereweer |
Onderwerp |
Denklijnennotitie Leefbaarheid Platteland. |
Openbare samenvatting |
Provinciale Staten bereiden een werklunch voor (17 maart) over de besteding van de ruim 7 miljoen MIG-gelden die beschikbaar zijn voor de leefbaarheid van het platteland. De denklijnennotitie leefbaarheid is een bijdrage van GS aan deze discussie. De leefbaarheid van het platteland is voor bepaalde groepen (ouderen, jongeren) en bepaalde kernen problematisch. Het voorzieningenniveau (publiek en privaat) in kleine en middelgrote kernen staat onder druk. Bepaalde kernen op het platteland hebben een gestapelde problematiek: er is overlast door jongeren, er zijn geen voorzieningen, de werkgelegenheid neemt af, etc. Deze problematiek doet zich niet alleen voor in kleine kernen, maar ook in enkele grotere. GS stellen voor om de MIG-gelden als volgt te besteden: 1. Leefbaarheidsprojecten te ondersteunen binnen de volgende 5 leefbaarheidsthema’s: - Voorzieningenniveau. - Bereikbaarheid van voorzieningen en kernen. - Mogelijkheden voor jongeren en ouderen om te blijven wonen in de dorpen/ op het platteland. - Afnemende werkgelegenheid in de landbouw. - De sociale samenhang, verenigingsleven en identiteit. 2. Een deel van de middelen specifiek te besteden aan de leefbaarheid in kleine kernen en daarbij speciale aandacht te besteden aan: - Upgraden en multifunctioneel maken van gemeenschapsvoorzieningen dorpshuizen). Daarbij kan ook expliciet aandacht worden besteed aan ruimten in die gebouwen voor bijvoorbeeld eerstelijnsgezondheidszorg, brede scholen e.d. - Verbreding van de plattelandseconomie (uitvoering plan plattelandstoerisme). - Integrale projecten die aangeleverd worden via de streekcommissies (eventueel gebundeld in probleemkernen). 3. Een deel van de middelen specifiek te besteden aan leefbaarheidsproblematiek in de subregionale kernen, o.a. aan multifunctionele gemeenschapsvoorzieningen. Wat betreft de uitvoering stellen we voor dat de projectvoorstellen worden ingediend via de programmabureau’s. De streekcommisies brengen advies uit over de leefbaarheidsprogramma’s. Daarnaast willen wij Spectrum vragen de Federatie Dorpshuizen te versterken met het doel de deskundigheid te bevorderen. Er wordt naar gestreefd om na de discussie met de Staten de denklijnennotitie uit te werken en de regeling en het programma onder te brengen in de plattelandsregeling die momenteel wordt opgesteld door het EUP. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
17 |
RE2003.89574 |
REW |
Esmeijer |
Onderwerp |
Project Atalanta van toneelgroep Oostpool. |
Openbare samenvatting |
De bijzondere theaterproduktie voor jongeren Atalanta van toneelgroep Oostpool zal dit voorjaar in een trailer met minimaal 40 voorstellingen langs Gelderse scholen reizen. Hiervoor heeft de provincie Gelderland een subsidie van € 50.000,= beschikbaar gesteld uit de vrijgevallen middelen van de cultuurprijs. Al eerder is besloten dat deze prijs niet zal worden ingesteld. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
18 |
RE2004.20424 |
REW |
Esmeijer |
Onderwerp |
Verslag Fonds Kunst en Cultuur 2003. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben het financieel verslag van het Fonds voor Kunst en Cultuur over 2003 vastgesteld. Nadat het meerjarig overzicht voor het verloop van het fonds zal zijn opgesteld zal moeten blijken in hoeverre de thans uit het verslag blijkende eenmalige vrije ruimte van € 0,6 miljoen daadwerkelijk vrij aanwendbaar is. Gedeputeerde Staten hebben daarnaast besloten om uit het fonds een budget te bestemmen voor een culturele manifestatie rond het vijftig-jarig bestaan van het Huis der Provincie dit jaar. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
19 |
WV2003.26287 |
WVV |
Van Haaren |
Onderwerp |
Ontheffing conform artikel 5.5, lid 5 ASG en Subsidievaststelling bromfietscursussen Lingewaard. |
Openbare samenvatting |
Gedeputeerde Staten hebben besloten om de subsidie voor de bromfietscursussen voor 16-jarigen die in 2003 gehouden zijn in 13 gemeenten in de omgeving van Lingewaard vast te stellen op € 227.632,=. Voorts hebben Gedeputeerde Staten besloten ontheffing te verlenen voor een accountantsverklaring zoals bedoeld in artikel 5.5 van de A.S.G. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
20 |
RE2004. |
REW |
Peters |
Onderwerp |
Verslag Subsidieregeling Duurzame Instandhouding Cultuurhistorische Waarden en Werkenprogramma Belvoir 2003. |
Openbare samenvatting |
Het fondsverslag Subsidieregeling Duurzame Instandhouding Cultuurhistorische Waarden en Werkenprogramma Belvoir 2003 is door Gedeputeerde Staten vastgesteld. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
21 |
CS2004.3487 |
CS |
Wijsman |
Onderwerp |
Civiele procedure Reijmer Wibbens c.s. tegen provincie tot vrijwaring jegens Stichting Europartenariat. |
Openbare samenvatting |
GS hebben besloten verweer te voeren in de vrijwaringsprocedure bij de rechtbank Arnhem, aangespannen door Reijmer Wibbens c.s. In verband met een aansprakelijkstelling door de Stichting Europartenariat. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
22 |
RE2004.18425 |
REW |
Peters |
Onderwerp |
Rapport "Kleine kernen doen leven" van de Statenwerkgroep "Impuls woningbouw op inbreidingslocaties in kleine kernen". |
Openbare samenvatting |
De notitie is de reactie van Gedeputeerde Staten van Gelderland op het rapport "Kleine kernen doen leven" van de Werkgroep vanuit Provinciale Staten. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
23 |
DS2004.3986 |
DS |
Kamminga |
Onderwerp |
Organiseren Europese CALRE-conferentie in en door provincie Gelderland. |
Openbare samenvatting |
In november 2003 hebben 74 regio's uit 24 EU-landen in Florence een verklaring ondertekend waarin benadrukt werd dat regio's een versterkte positie in het Europese bestuur willen innemen. De belangrijkste reden waarom de Europese regio's een versterkte positie nastreven is dat zij dichtbij de burger staan. In het kader van het Nederlandse voorzitterschap van de EU (juli-december 2004) hebben fracties uit Provinciale Staten het voornemen uitgesproken een vervolgconferentie in Gelderland te organiseren. Het thema van de conferentie is Grensoverschrijdende Samenwerking. Daarnaast zal er ook aandacht zijn voor IT-ontwikkelingen in de Europese Unie. De CALRE-conferentie wordt gehouden op vrijdag 9 juli van dit jaar. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
24 |
RE2003.89172 |
REW |
Peters |
Onderwerp |
Gemeente Nunspeet: bestemmingsplan Buitengebied (Oude Zeeweg 8-10). |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
25 |
Z 9403 |
REW |
Aalderink |
Onderwerp |
RBT Rivierenland. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
26 |
RE2003.97554 |
REW |
Peters |
Onderwerp |
Gemeente Oldebroek: Landgoed Noorderhoek. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
27 |
RE2004.7354 |
REW |
Wijsman |
Onderwerp |
Aanvraag om goedkeuring voor het oprichten van en het deelnemen in Ribe Reîntegratie B.V. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
28 |
RE2004.13447 |
REW |
Peters |
Onderwerp |
Plaatsing van verwijsmast, Cuneraweg 13 te Ochten, ten name van Mc Donald's BV (gemeente Nederbetuwe). |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
29 |
RE2004.12042 |
REW |
Esmeijer |
Onderwerp |
Brief gemeenten en instellingen om hen te informeren over het Aanvalsplan "De Gelderse strijd tegen de dakloosheid". |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
30 |
RE2004.12034 |
REW |
Esmeijer |
Onderwerp |
Subsidieaanvraag 'overbrugging' duurzame voorziening dak- en thuislozenopvang "De Valleiregio". |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
31 |
WV2003.36421 |
WVV |
Van Haaren |
Onderwerp |
Beslissing op het bezwaarschrift ingediend door NoordNed Personenvervoer BV d.d. 10 oktober 2003, gericht tegen het besluit van Gedeputeerde Staten van 30 september 2003, nummer WV2003.27774, inzake de aanbesteding Treindienst Zutphen-Apeldoorn. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
32 |
MW2002.51023 |
MW |
Aalderink |
Onderwerp |
Beslissing op bezwaar tegen het GS-besluit van 4 februari 2003 tot vaststelling van maximaal toelaatbare geluidbelastingen ten gevolge van railverkeerlawaai (artikel 106 Wet geluidhinder) te Hattemerbroek, gemeente Oldebroek. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
33 |
RE2003.41995 |
REW |
Keereweer |
Onderwerp |
Regeling Bedrijfshervestiging en Bedrijfsbeëindiging: aanwijzing toeslaggebieden. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
34 |
RE2004.15237 |
REW |
Peters |
Onderwerp |
Woningbouwpot 2004: aanvraag van de gemeente Ruurlo voor één extra woning uit de Woningbouwpot 2004 ten behoeve van het project Scheiddijk 5, Ruurlo. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
35 |
RE2003.88377 |
REW |
Peters |
Onderwerp |
Heroverweging inzake bestemmingsplan Verblijfsrecreatieterrein Het Loohuis 2001: gemeente Aalten. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
36 |
RE2004.7482 |
REW |
Peters |
Onderwerp |
Gemeente Geldermalsen: wijzigingsplan (art. 11 WRO) Tricht 2000, wijziging Lingedijk 56. |
|
Rondvraag GS-vergadering van 9 maart 2004 |
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
1 |
|
REW |
Keereweer |
Afspraak |
Het overleg met de Vereniging voor Particulier Grondbezit zal namens GS worden gevoerd door gedeputeerden Keereweer en Peters. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
2 |
|
MW |
Aalderink |
Afspraak |
De notitie "Hamstra, uitspraak intrekken vergunning" en het bijbehorende artikel uit de Staatscourant worden voor kennisgeving aangenomen. |
|
Nummer |
Commissoriaal |
Afdeling |
Gedeputeerde |
Openbaar |
3 |
|
CS |
Allen |
Afspraak |
GS stemt in met de agenda voor het overleg tussen GS-Gelderland en GS-Flevoland op 23 maart 2004. |
|